خبرگزاری کار ایران

ترقی:

اجلاس احزاب اسلامی جهان را در حاشیه اجلاس وحدت اسلامی تهران برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۷۹۰

نفوذ عوامل اصلاح‌طلب در دستگاه دیپلماسی دولت می‌تواند از خط رهبری انحراف ایجاد کند که باید از ورود این تفکرات به عرصه سیاست خارجی دولت جلوگیری کرد.

مدیر کل امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: امسال همزمان با اجلاس وحدت اسلامی تهران اولین اجلاس احزاب اسلامی جهان را در حاشیه آن برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا ترقی در نشست حزب موتلفه اسلامی با رسانه‌ها که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: در طول این سال‌ها ده‌ها هیات به کشورهای تونس، ‌مصر، مالزی، چین و دیگر کشورها از سوی حزب موتلفه سفر کرده‌اند و میان موتلفه و احزاب این کشورها تفاهم‌نامه‌های کاری منعقد شده است.
وی افزود: حزب موتلفه تلاش کرده تا با بیش از ۱۲۰ مصاحبه با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کشورهای مختلف نسبت به رفع ابهامات و سوالات مربوط به جمهوری اسلامی و مسائل داخلی کشور پاسخگو باشد و گام‌های خوبی در واقع‌نگری مطبوعات بردارد.
ترقی خاطرنشان کرد: در کنار این تعاملات بین‌المللی سیاسی برگزاری اجلاس احزاب اسلامی جهان مطرح شده و حزب موتلفه در کمیته دائمی احزاب سیاسی آسیا عضو است. همچنین عضویت در کمیته خاورمیانه زنان احزاب سیاسی آسیا از توفیقات این حزب در عرصه بین‌المللی است.
وی بااشاره به اینکه ما تاکنون پیگیری‌های زیادی را در رابطه با کاهش تنش کشورهای آسیایی با یکدگر داشته‌ایم و در مورد اهانت برخی کشورها به اسلام و اهل‌بیت نقدهای خود را در رسانه‌های این کشورها منعکس کرده‌ایم.
مدیر کل امور بین‌الملل حزب موتلفه ارسال نامه به برخی از احزاب کشورهای مختلف از جمله حزب اخوان‌المسلمین مصر را یکی دیگر از اقدامات این تشکل سیاسی توصیف کرد و گفت: در این مکاتبات ما نسبت به مسئله انحراف در بیداری اسلامی این کشورها هشدار لازم را دادیم.
وی ادامه داد: ما امیدواریم امسال همزمان با اجلاس وحدت اسلامی تهران اولین اجلاس احزاب اسلامی جهان را در حاشیه آن برگزار کنیم.
ترقی با اشاره به بحثسیاست خارجی یادآور شد: در این عرصه جمهوری اسلامی الگوی آرمان‌گرای واقع بینانه است. ما ضوابط حاکم بر مناسبات بین‌المللی را حافظ منافع کشورهای دنیا می‌دانیم و معتقدیم که بدون توسل به شرق و غرب باید به پیشرفت رسید.
تاثیر سیاست خارجی از ایدئولوژی اسلامی با قرائت امام و رهبری از ویژگی‌های بارز دستگاه دیپلماسی ماست و معتقدیم عدم اعتماد و تکیه به غرب بدون تشدید تنش‌ها باید سرلوحه سیاست خارجی ما باشد.
وی یادآور شد: اعمال سیاست نرمش قهرمانانه در حفظ استقلال کشور باید به لغو تحریم‌های ظالمه بیانجامد. ما معتقدیم که تقویت روابط با کشورهای آسیایی به نفع اقتصاد کشور است. به نظر ما دولت‌ قبل و دولت فعلی در استفاده از فرصت بیدرای اسلامی و ریاست جنبش عدم تعهد تاکنون اقدام مناسبی انجام نداده‌اند. ما می‌توانیم با دیپلماسی همه‌جانبه بهره لازم را برای تحقق اهداف جهانی و منطقه‌ای ببریم و در این زمینه گله‌مند و متعرض هستیم.
ترقی با اشاره به اینکه تحقق اهداف جمهوری اسلامی جز از نگاه دیپلماسی عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نظام‌ ممکن نیست، گفت: وزارت خارجه باید دیپلماسی عمومی را بیشتر جدی بگیرد و شبکه‌های عظیم نیروهای مردمی را تقویت کند. این دیپلماسی نباید تنها متمرکز بر بحثهسته‌ای باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما علی‌رغم اعتماد به تیم مذاکره کننده، نسبت به نتایج مذاکرات بی‌اعتماد هستیم و معتقدیم که تمدید چهار ماهه مذاکرات هسته‌ای در راستای منافع ملت نیست. دولت باید همچنان که در موضوع غزه فهمید که نمی‌توان روی غرب حساب کرد در موضوع هسته‌ای نیز به این واقعیت برسد.
مدیر کل امور بین‌الملل حزب موتلفه با بیان اینکه ما گروه‌های تروریستی منطقه را دستاویز آمریکا و انگلیس و عرب‌های مرتجع می‌دانیم، گفت این گروه‌ها برای گسترش ناامنی در کشورهای اسلامی روی کار آمدند تا انرژی ملت‌های منطقه را به هدر بدهند و زیرساخت‌های فکری و اجتماعی آنها را نابود کنند. همین باعثمی‌شود که سال‌ها پیشرفت کشورهای اسلامی عقب بیفتد.
وی با تاکید بر اینکه جنگ سی روزه غزه ماهیت اسرائیل و غرب را بر ملا کرد گفت: این اتفاق نفاق میان دولت‌های عرب را با همراهی غرب به اثبات رساند و همه مشاهده کردیم که رژیم صهیونیستی علی‌رغم همه حمایت‌های غرب از مقاومت شکست خورد. به نظر ما تنها راه حفظ پیروزی مقاومت مسلح شدن سایر مسلمانان کرانه باختری است.
ترقی افزود: دست دادن خاتمی با یکی از مقامات رژیم صهیونیستی در مراسم دفن پاپ، حذف واژه رژیم صهیونیستی در ادبیات دولت اصلاحات و بسیاری از دیدارهای خاتمی و انتشار اطلاعات هسته‌ای در مجلس ششم و همچنین حمایت رژیم صهیونیستی از عوامل فتنه ۸۸ هیچ گاه از ذهن مردم پاک نمی‌شود. همه این مسائل نشان می‌دهد که نفوذ عوامل اصلاح‌طلب در دستگاه دیپلماسی دولت می‌تواند از خط رهبری انحراف ایجاد کند که باید از ورود این تفکرات به عرصه سیاست خارجی دولت جلوگیری کرد.
وی در پایان گفت: ما امیدواریم که همچنان که توانسته‌ایم در سیاست داخلی به پیشرفت‌های زیادی برسیم در سیاست خارجی هم نظام اسلامی را به اهداف خود نزدیک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز