خبرگزاری کار ایران

با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم؛

مراسم هفتمین شب ارتحال آیت‌الله شب زنده‌دار در قم برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۸۰

این مراسم شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد / سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه قم بود / در این مراسم علاوه بر روحانیون و اقشار مختلف مردم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، برخی اعضای مجلس خبرگان و جامعه مدرسین نیز حضور داشتند.

با حضور روحانیون و علما و اقشار مختلف مردم قم، مراسم هفتمین شب ارتحال آیت‌الله شب زنده‌دار، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله حسین شب زنده دار از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب، با حضور علما و اساتید برجسته حوزه، طلاب و اقشار مختلف مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم، آیات ابراهیم امینی، خرازی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، گرامی و علوی بروجردی و اساتید برجسته حضور حضور داشتند.

همچنین دراین مراسم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و اعضای جامعه مدرسین حوزه، اعضای مجلس خبرگان، اساتید برجسته حوزه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه قم بود که در سخنانی با اشاره به مقامات علمی و اجتماعی این شخصیت برجسته حوزه اظهارکرد: علم و اخلاق است که انسان را به تعالی می رساند و این عالم بزرگوار هردو بال را دارا بودند.

وی بیان کرد: این عالم بزرگ از جمله علمایی بود که همیشه با اخلاق بود و این اخلاق عملی ایشان باعثنفوذ کلام ایشان در دلها بود.

این استاد حوزه با بیان این که انسان ها همیشه از ذخیره برکات و نور برای آخرت خود غافل هستند، گفت: بسیاری از انسان ها این پیام انبیا و اولیای الهی که دنیا محلی برای رسیدن به آخرت است را جدی نمی گیرند و به همین دلیل در آخرت همگی از زیانکاران خواهند بود.

وی با اشاره به مقامات علمی و اخلاقی آیت الله مرحوم شب زنده دار بیان کرد: ایشان فقیهی برجسته بودند که به دلیل ویژگی های استثنایی اخلاقی، این علمیت در سایه اخلاق ایشان واقع شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: ایشان به دلیل همین روحیات عالی اخلاقی با وجود اینکه در سنین جوانی از علما و اساتید عالی حوزه بودند هیچگاه اظهار به فضل و خودنمایی نمی کردند و همیشه رویه اخلاقی واخلاص خود را داشند.

وی اظهارکرد: فقدان چنین شخصیت‌هایی را زیان بزرگی برای حوزه‌های علمیه است؛ ایشان هر دو بال اخلاق و علم را با هم داشتند که از مهمترین وظایف طلاب است.

این استاد حوزه بیان کرد: موعظه ها و نصایح مرحوم شب زنده دار همیشه بر دل ها می نشست زیرا ایشان همه عمل داشتند و هم اینکه تمام سخنان ایشان از دلشان بیرون می آمد.

وی با ذکر این مطلب که آیت الله شب زند دار(ره) علاقه عجیبی به امام حسین(ع) داشت، بیان کرد ایشان تقید خاصی به حضور در مجالس روضه حضرت سیدالشهدا داشت که این گونه شخصیت ها همیشه برای حوزه و طلاب نمونه و الگوی همه جانبه و جامع الابعاد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز