خبرگزاری کار ایران

محتشمی در گفت‌و گو با ایلنا:

۷ شهریور را به عنوان روز احزاب پیشنهاد دادیم / کنگره حزب آزادی به تاخیر افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۲۱۲

کارگزاران نظام باید مداخله خود در زمینه فعالیت احزاب را کاهش دهند / وزارت کشور باید ستادی را در رابطه با راه‌اندازی دوباره خانه احزاب فعال کند / بیش از یک سوم اعضای تشکل‌های عضو خانه احزاب نسبت به برگزاری مجمع عمومی آن نامه‌ای نوشتند و آن‌ را تقدیم وزیر کشور کردند.

دبیرکل حزب آزادی گفت: کنگره حزب به دلایلی به تاخیر افتاد و برگزاری آن به فرصت دیگری موکول شد.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته دبیران کل احزاب سراسر کشور با وزیر کشور گفت: در این جلسه در خصوص راه‌اندازی خانه احزاب صحبت شد و اکثریت بر ضرورت این راه‌اندازی تاکید داشتند با این حال در این زمینه بیشتر لفاظی می‌شود در حالیکه باید اراده کافی در وزارت کشور برای فعالیت دوباره خانه احزاب ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید ستادی را در رابطه با راه‌اندازی دوباره خانه احزاب فعال کند، گفت: رحمانی فضلی باید معاون سیاسی خود را مامور برگزاری هر چه بهتر مجمع عمومی خانه احزاب کند.

محتشمی افزود: قبل از این جلسه بیش از یک سوم اعضای تشکل‌های عضو خانه احزاب نسبت به برگزاری مجمع عمومی آن نامه‌ای نوشتند و آن‌ را تقدیم وزیر کشور کردند بنابراین وزیر کشور باید با توجه به این درخواست‌ها نسبت به در اختیار گذاشتن مکان مناسبی برای خانه احزاب هر چه زودتر اقدام کند.

دبیر کل حزب آزادی با انتقاد از اینکه متاسفانه بحث‌های بی پایان زیادی در مورد فعالیت مجدد خانه احزاب مطرح می‌شود، گفت: در تاریخ چهاردهم دی ماه سال گذشته نیز اظهاراتی در همین رابطه مطرح شد، جلسه شب گذشته نیز بیشتر به حرف‌های تکراری گذشت اما نیاز به یک اقدام عملی و قاطع توسط وزارت کشور در این زمینه وجود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حزب آزادی روز گذشته پیشنهاد نامگذاری روز هفتم شهریور ماه را به عنوان روز احزاب به وزیر کشور ارائه داد، گفت: هفتم شهریورماه سال ۶۰ قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی به تصویب مجلس رسید. برای همین ما این روز را به عنوان روز احزاب به وزرات کشور کتبا پیشنهاد دادیم و وزیر کشور نیز قول بررسی این مسئله را داد و گفت که در صورت لزوم آن را برای تصویب به مجلس خواهیم داد.

وی موضوع قانون فعالیت احزاب را از دیگر مباحثشب گذشته دبیران کل احزاب با وزیر کشور برشمرد و گفت: پیشنهاد این جلسه این بود که قانون مصوب ۱۳۶۰ در مورد فعالیت احزاب با اصلاحیه‌هایی کفایت می‌کند و کارگزاران نظام باید مداخله خود در زمینه فعالیت احزاب را کاهش دهند. دولت باید بیشتر نقش نظارتی داشته باشد.

محتشمی در خصوص کنگره حزب آزادی که قرار بود ۱۴ مرداد برگزار شود، یادآور شد: این کنگره به دلایلی به تاخیر افتاد و برگزاری آن به فرصت دیگری موکول شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر ضرورت ایجاد جبهه واحد اصلاح‌طلبان گفت: ضرورت اینکه گروه‌های شناسنامه‌دار اصلاح طلب تحت پوشش یک حزب درآیند، کاملا احساس می‌شود. ما به شدت معتقد به ایجاد یک نهاد لیدری مشخص با حضور تمام احزاب اصلاح‌طلب هستیم و به سید محمد خاتمی نیز پیشنهاد دادیم که رهبری رسمی این نهاد را بر عهده گیرد. وی نیز اعلام کرد که این موضوع قابل بررسی است اما تا امروز اتفاقی برای تشکیل این نهاد نیفتاده است.

وی افزود: ما در این رابطه مذاکراتی نیز با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داشتیم و آنها نیز موافق تشکیل این نهاد واحد بودند. اما یک اراده قاطع برای این موضوع ضروری است. به نظر من نمایندگانی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و جبهه اصلاح‌طلبان باید ستادی تشکیل بدهند تا مقدمات آیین‌نامه یک تشکل واحد را فراهم کنند.

متحشمی خاطرنشان کرد: با ایجاد جبهه واحد اصلاح‌طلبان به مرور افراد پخته‌تری در مجلس دهم حاضر می‌شوند و از چندصدایی میان اصلاح‌طلبان پرهیز می‌شود. این پیشنهاد تاکنون واکنش‌های مثبتی میان اصولگرایان نیز ایجاد کرده است. به گونه‌ای که برخی از آنها نیز به دنبال تشکیل یک جبهه واحد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز