خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام تقوی در سخنان پیش از خطبه:

بسیاری از جنایت‌ها و قانون شکنی‌ها محصول بی‌حجابی است / بد حجابی جلوه ای از تهاجم فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۰۱

برخورد قانونی توسط پلیس البته یک برخورد موقتی است و ما از پلیس و نیروی انتظامی در برخورد با هنجار شکنی حمایت و پشتیبانی می‌کنیم. / موضوع حجاب را نباید تنها به وسیله پلیس در کف خیابان حل کنیم اگر چه پلیس وظیفه دارد با جرم آشکار برخورد کند اما مسئله را باید با نظام تربیتی حل کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور بسیاری از بی‌بندو باری‌ها، ‌ جنایت‌ها و قانون‌شکنی‌ها را محصول بی‌حجابی دانست و تاکید کرد: کارکرد دیگر حجاب سالم‌سازی محیط است و متولیان امور جامعه باید ابزار لغزش را از صحنه اجتماع که همان مسئله بدحجابی است، برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران ضمن گرامی‌داشت بیست و یکم تیرماه مصادف روز عفاف و حجاب مسئله پوشش را یکی از مسائل بحث‌برانگیز درطول تاریخ عنوان کرد و گفت: هر قوم و ملتی همواره متناسب با اعتقادات و باورهای فرهنگی خود مواضع خود را نسبت به پوشش و نوع آن اعلام کردند و تبعاً اسلام عزیز هم به عنوان یک مکتب نمی‌تواند از این موضوع بسیار مهم و سازنده صرف نظر کرده باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه حجاب در اسلام از مسلمات و ضروریات اسلام است، تاکید کرد: هیچ فقیه و کارشناس اسلامی از فرق مختلف اسلامی تاکنون پیدا نشده که حجاب را انکار کند.

وی افزود: زن و مرد در ارتباط با یکدیگر در جامعه باید مقرراتی را رعایت کنند که بخشی از این مقررات مربوط به لباس و حجاب است.

حجت الاسلام تقوی اولین کارکرد حجاب را کمک به مشارکت اجتماعی دانست و افزود: برای اینکه نیمی از افراد جامعه که زن هستند بتوانند از استعدادهایشان استفاده کنند و در جامعه حضوری جدی داشته باشند اسلام دستور داده که باید حجاب را رعایت کنند تا بتوانند درمسائل اجتماعی شرکت کنند. بنابراین حجاب در جامعه اسلامی خدمت کردن، تلاش کردن و رشد یافتن را تسهیل می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور بسیاری از بی‌بند و باری‌ها، ‌ جنایت‌ها و قانون‌شکنی‌ها را محصول بی‌حجابی دانست و تاکید کرد: کارکرد دیگر حجاب سالم‌سازی محیط است و متولیان امور جامعه باید ابزار لغزش را از صحنه اجتماع که همان مسئله بدحجابی است، برطرف کنند.

وی ادامه داد: کارکرد سوم حجاب، تحکیم بنیان خانواده است و سلامت خانواده نقش مهمی بر سلامت جامعه دارد و ما باید همه تلاش خود را بر سالم‌سازی محیط خانواده به کار گیریم.

حجت الاسلام تقوی همچنین حیای اجتماعی را یکی دیگر از کارکردهای حجاب عنوان کرد و گفت: هر جامعه‌ای که حیا نداشته باشد بسیاری از مرزهای اخلاقی و انسانی در آن شکسته می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه در برخی از موارد حجاب کارکرد سیاسی پیدا می‌کند، تاکید کرد: گاهی حجاب نوعی مبارزه با بی‌دینی و قدرت‌های زورگو است لذا حجاب پیام دارد و بار پیام آن نیز بسیار قوی و عمیق است.

وی ضعف ایمان، فخر فروشی، خودنمایی، هوسرانی، غربزدگی و مدگرایی را از عوامل بی‌حجابی دانست و اظهار داشت: امروز بدحجابی در جامعه ما جلوه‌ای از آثار تهاجم فرهنگی و قانون‌ستیزی است.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: پدیده بدحجابی به شکلی که امروز در جامعه ما مشاهده می‌شود بار سیاسی هم دارد و بخشی از این بدحجابی‌ها به منظور دهن‌کجی به ارزش‌های فرهنگی و دینی این ملت است.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن خانواده را بیش از مراکز دیگر مورد هجوم قرارداده است، گفت: خانواده‌های بی‌فرزند یا تک فرزند دارد به صورت فرهنگ درمی‌آید و گاهی خانواده‌ها سگ و گربه را جایگزین فرزندآوری می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تاکید بر اینکه بدحجابان آگاهانه یا ناآگاهانه پیاده نظام دشمن هستند، افزود: وظیفه مسئولین سطح بالای نظام این است که در برخورد با این مسئله با هم توافق داشته باشند.

حجت الاسلام تقوی توصیه و ارشاد، تربیت و سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های تربیتی و برخورد قانونی توسط پلیس در رابطه با بدحجابی را از راهکارهای مبارزه با بدحجابی عنوان و تاکید کرد: برخورد قانونی توسط پلیس البته یک برخورد موقتی است و ما از پلیس و نیروی انتظامی در برخورد با هنجار شکنی حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وی همچنین گفت: ما معتقدیم که موضوع حجاب را نباید تنها به وسیله پلیس در کف خیابان حل کنیم اگر چه پلیس وظیفه دارد با جرم آشکار برخورد کند اما مسئله را باید با نظام تربیتی حل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز