خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

داعش با حمایت آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه چهره اسلام را مخدوش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۵۷

کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند، تاکنون نشان داده اند که هیچ اعتقادی به این امر نداشته و ندارند. / این که دعای بعضی­ ها مستجاب نمی شود به این دلیل است که خود فرد شایستگی درخواست از خداوند را نداشته یا دعا همراه با طلب خیر نبوده و در درخواست از خداوند اخلاص نداشته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: گروه تروریستی داعش با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مرتجع منطقه، دست به اقدامات وحشیانه‌ای در سوریه و عراق زده و چهره اسلام را مخدوش می‌کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید از مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی و در جمع کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان این مرکز، گفت: در ماه مبارک رمضان باید شایستگی دعوت به میهمانی خداوند را در خود ایجاد کنیم.

وی با بیان این که در ماه رمضان باید تمامی اعضا و جوارح انسان روزه­دار باشد، افزود: روزه­داری فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه انسان با کارهایی که می کند باید خود را لایق حضور در میهمانی خداوند در این ماه مبارک سازد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش، شرایط اجابت دعا در این ماه مبارک را برشمرد و گفت: ما باید شایستگی درخواست از درگاه الهی را داشته باشیم. یعنی اینکه خالصانه دعا کنیم، درخواست ما از خداوند همراه با ترس از اَعمالمان و امید به درگاه الهی باشد، درخواستمان از خداوند توأم با عشق و رغبت باشد و سعی در ارتباط بیشتر با خدا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش به دلایل عدم استجاب دعا نیز اشاره کرد و گفت: این که دعای بعضی­ ها مستجاب نمی شود به این دلیل است که خود فرد شایستگی درخواست از خداوند را نداشته یا دعا همراه با طلب خیر نبوده و در درخواست از خداوند اخلاص نداشته است.

آل هاشم در ادامه افزود: خداوند تبارک و تعالی مصلحت انسانها را بهتر از خودشان می­داند لذا گاهی اوقات آنچه را که ما از خدا درخواست کرده‌ایم را یا اجابت نکرده و یا به شکل دیگری آن را اجابت می کند که در نهایت به نفع انسان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنانش در جمع کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی به ویژگی های میهمانی خداوند در ماه رمضان نیز اشاه کرد و افزود: در این ماه، خداوند خود میهمانانش را دعوت کرده است. وسیله پذیرایی نیز شب قدر، نزول قرآن، فرود آمدن فرشتگان، استجابت دعا، لطافت روح و دوری از دوزخ است.

وی در ادامه، غذای اصلی این ماه را که برای رشد معنوی لازم است، غذای روح دانست و گفت: تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان ثواب بسیار دارد و تلاوت یک آیه از آیات قرآن مانند تلاوت تمام آیات قرآن در ماه های دیگر است.

آل هاشم به روزه داران توصیه کرد از دروغ، مجادله، حسادت، معاشرت با فاسدان و سخن چینی دوری کرده و نسبت به نماز، صبر و صداقت توجه خاص داشته باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به حوادثتروریستی در تیرماه سال­های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و گفت: گروهک فرقان در تیرماه سال ۱۳۶۰ اقدام به بمب گذاری و ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران کرد که به خواست خداوند این اقدام ددمنشانه آنها راه به جایی نبرده و سایه بابرکت مقام معظم رهبری بر سر این ملت مستدام ماند تا هدایت و رهبری این نظام الهی را پس از ارتحال امام خمینی(ره) برعهده بگیرند و امروز که ۲۵ سال از رحلت امام بزرگوار می‌گذرد، مقام معظم رهبری با همان صلابت و حکمت امام گونه این نظام اسلامی را هدایت می‌کنند.

وی همچنین به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس توسط ناو آمریکایی وینسنس و کشته شدن بیش از ۲۹۰ مسافر بی گناه این پرواز، بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن شهید مظلوم دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان اشاره کرد و افزود: کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند، تاکنون نشان داده اند که هیچ اعتقادی به این امر نداشته و ندارند. نمونه فعلی‌اش هم گروه تروریستی داعش است که با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مرتجع منطقه، دست به اقدامات وحشیانه‌ای در سوریه و عراق زده و چهره اسلام را مخدوش می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز