خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام رئیسی:

کارکنان نیروهای مسلح از نقاط مهم مورد هدف دشمنان در جنگ نرم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۳۶

رمز تأثیرگذاری روحانیت در جامعه ما و نیز علت دشمنی دشمنان با ایشان تأثیرگذاری روحانیون در جامعه است، البته دشمنان تاکنون در دشمنی خود موفق نبوده‌اند و قشر روحانی کماکان بزرگترین و تأثیرگذارترین مرجع برای مردم هستند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از نقاط مهمی که در جنگ نرم مورد هدف دشمنان است، کارکنان نیروهای مسلح است تا در دل آنها تردید ایجاد کرده و «نمی‌توانیم» را در روح و جان آنها نهادینه سازد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه در گردهمایی سراسری روحانیون ‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه ماه رمضان ماه میهمانی خداست و باریتعالی با بهترین نعمت‌ها از بندگانش پذیرایی می‌کند، افزود: آنچه نزد خدا از همه چیز برتر است مقام ربانیت است که با آن انسان را پذیرایی می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی می‌خواهد در ضیافت ماه رمضان انسان به مقام ربانیت نائل شود و ماه‌های رجب و شعبان سیر تکوینی برای رسیدن به این ماه است.

رئیسی نقش علما و بزرگان دین در جهت رسیدن به این مقام را، ایجاد ظرفیت لازم در انسان‌ها و آماده­سازی روح و جان آنها در تقرب به مقام ربانیت دانست و اظهار داشت: کار انبیاء(ص) این بوده که در انسان‌ها ظرفیت‌سازی کنند و علمای دینی نیز به تبعیت از رسول اکرم و ائمه(ع) با خدا عهد بسته‌اند که ظرفیت لازم را در مردم ایجاد کنند.

وی تعلیم، تعلم، تعدیل و عدالت‌گستری‌ را از جمله مواردی دانست که علما با خداوند پیمان بسته­اند تا آنها را در جامعه گسترش دهند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه به تفاوت بین انبیای الهی و وارثان آنها با دیگران در سوق دادن جوامع بشری به سمت خوبی­ها اشاره کرد و گفت: بین کسانی که می‌گویند به سمت خوبی‌ها «بروید» با کسانی که می‌گویند «بیایید» به سمت خوبی‌ها تفاوت وجود دارد، کسی که می‌گوید بیایید به سمت پاکی و خوبی خود در آن مقام و منزلت قرار دارد و دعوت به آمدن می‌کند اما کسی که می‌گوید بروید به سمت خوبی، شاید خود در آن سمت و جهت قرار نداشته باشد و علما با دعوت به سمت آمدن در جایگاهی که در آن حضور دارند، دل‌ها را به تسخیر خود در می‌آورند.

وی امام(ره) را نمونه بارز و اصلی این نوع تأثیرگذاری دانست و گفت: شاید همه مردم با علم و دانش حضرت امام(ه) آشنایی کامل نداشته باشند اما جلوه بیرونی و تأثیر‌گذاری امام خمینی(ره) را به خوبی می‌شناسند و به همین دلیل جذب او شده­اند و این همان دعوت به آمدن است.

معاون اول قوه قضائیه به نقش فرهیختگان و علمای دین در هدایت مردم نیز اشاره کرد و گفت: رمز تأثیرگذاری روحانیت در جامعه ما و نیز علت دشمنی دشمنان با ایشان تأثیرگذاری روحانیون در جامعه است، البته دشمنان تاکنون در دشمنی خود موفق نبوده‌اند و قشر روحانی کماکان بزرگترین و تأثیرگذارترین مرجع برای مردم هستند.

رئیسی به چگونگی تأثیرگذاری جریان روحانیت در جامعه اشاره کرد و افزود: این جریان؛ دشمن‌شناس، مقاوم و پایدار است لذا دشمن برای این که از تأثیر‌گذاری آن کم شود هر آنچه از دستش برآید انجام می‌دهد.

معاون اول قوه قضائیه ‌به تحرکات دشمن در این زمینه اشاره کرد و گفت: دشمن در این زمینه اقدامات فراوانی انجام داده که از آن جمله می‌توان به جریان‌سازی‌های منحرف اشاره کرد که با آگاهی کامل از سوی دشمن جهت به انحراف کشیدن افکار مردم انجام می‌شود.

وی موثرترین جریان صیانت از روحانیت را خود روحانیت دانست و افزود: فقط خود مجموعه روحانی و روحانیت بخش پاک و پاک کننده می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به شهدای روحانی و این که این شهدا، راهی پاک را رفته‌اند و به دیگران هم گفته‌اند که بیایید؛ مقام معظم رهبری را یک روحانی نمونه و بارز در این زمینه دانست و گفت: ایشان به دلیل عملکرد خود در دل مردم جای گرفته‌اند.

رئیسی در ادامه سخنان خود به نقش مهم روحانیون در وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: از آنجا که وظیفه بسیار مهمی در صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده وزارت دفاع گذاشته شده، نقش شما روحانیون این وزارتخانه نیز بسیار مهم است.

معاون اول قوه قضائیه به جنگ نرم شدید دشمن علیه ملت ایران نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط مهمی که در این نوع جنگ مورد هدف دشمنان است، کارکنان نیروهای مسلح است تا در دل آنها تردید ایجاد کرده و «نمی‌توانیم» را در روح و جان آنها نهادینه سازد لذا سنگربانی از باورهای کارکنان نیروهای مسلح کار بسیار مهمی است که بر عهده شما روحانیون گذاشته شده است.

رئیسی در پایان سخنانش دل‌های پیوسته به خداوند تبارک و تعالی را مهم‌ترین مولفه اقتدار ملی ایران اسلامی دانست که باید توسط روحانیون حفاظت و حراست شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز