خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای: / ۲ /

تقاضای آزادی مشروط سه زن محکوم در پرونده فساد بزرگ مالی / آحاد جامعه حرمت ماه رمضان را نگه دارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۷۷۸

اگر کسانی مسافر و یا مریض هستند و یا هر عذری دارند که نمی‌تواند روزه بگیرند نباید تظاهر به روزه خواری کنند و تا هم خود را به زحمت نیاندازند و هم نیروی انتظامی ناچار به برخورد با ایشان شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه با بیان اینکه پلیس بین‌الملل هنوز حاضر نشده در مورد پرونده رییس سابق بانک ملی همکاری کند، گفت:
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه فردی که در خصوص پرونده فساد مالی متواری بود اخیرا به کشور مسترد شده و پرونده وی در حال تکمیل است، گفت: سه نفر از محکومینی که در این پرونده در حال تحمل حبس هستند تقاضای آزادی مشروط داشتند که هر سه نفر آنها خانم هستند. این تقاضا در حال بررسی است و اگر واجد شرایط باشند به احتمال قوی پذیرفته خواهد شد.
اژه‌ای با بیان اینکه پلیس بین الملل هنوز حاضر نشده فردی که از بانک ملی متواری شده بود را به ایران مسترد کند، گفت: اگر مقدمات محاکمه غیابی فراهم شود این کار را انجام خواهیم داد. من بارها از قاضی این پرونده درخواست کرده‌ام در این مسئله تسریع صورت گیرد و امیدوارم هر چه زودتر این کار انجام شود.
اژه‌ای همچنین ضمن تبریک ماه رمضان گفت: امیدوارم آحاد جامعه حرمت این ماه را نگه دارند و در این ماه از هرگونه هنجارشکنی جلوگیری شود. اگر کسانی مسافر و یا مریض هستند و یا هر عذری دارند که نمی‌تواند روزه بگیرند نباید تظاهر به روزه خواری کنند و تا هم خود را به زحمت نیاندازند و هم نیروی انتظامی ناچار به برخورد با ایشان شود.
وی با اشاره به هفته بزرگداشت قوه قضاییه نیز گفت: این هفته فرصت خوبی بود که قوه قضاییه نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کند. امسال هم برنامه‌های مختلفی در این هفته برگزار شد. یکی از آنها که هر ساله نیز انجام می‌شود حضور در محضر مقام معظم رهبری و ارائه گزارش‌ها و شنیدن سخنان ایشان است.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: رهبری نسبت به قوه قضاییه در این دیدار مثل همیشه تاییدات خوبی داشتند و در مجموع رضایت خودرا از عملکرد قوه قضاییه اعلام کردند اما درکنار آن تذکرات و رهنمودهایی نیز بیان کردند که ما آن را نصب العین خود قرار داده و به آن جامع عملی می‌پوشانیم.
دادستان کل کشور با تاکید بر این که کار قضا ذاتا کار سختی است، گفت: ممکن است در میان مراجعین ما آنهایی که احکام به نفع‌شان صادر نمی‌شود از عملکرد قوه قضاییه رضایت نداشته باشند همچنین ممکن است تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها یکی دیگر از عوامل نارضایتی محسوب شود، اما قوه قضاییه نهایت تلاش خود را کرده که طی این سالها زمان کوتاه رسیدگی‌های لازم صورت گیرد اما به هر حال حجم کار، کمبود قضات و کادر اداری، کار را دشوار کرده است.
اژه‌ای با اشاره به اینکه برخی از موارد خارج از اراده قوه قضاییه است گفت: از این موارد می‌توان به کار کارشناسی و نظردهی پزشکان و مواردی از این قبیل اشاره کرد که همگی زمانبر است و گاهی نیاز به تکرار دارد. البته این نظرات نیز به صورت ابتدایی مطرح می‌شود و نظرات نهایی هم زمان می‌برد.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه در برخی موارد امکان دسترسی به متهمان وجود ندارد گفت: در این مواقع افراد بایدتوسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شوند و قوه قضاییه نمی‌تواند به تنهایی اینجا کاری انجام دهد. یکی دیگر از مواردی که قوه قضاییه درآن دخالتی ندارد مربوط به پرونده‌هایی است که نیاز به رد مال شاکی است.
اژه‌ای با تاکید بر اینکه ما هیچ وقت منکر این نیستیم که در قوه قضاییه ایرادات و مشکلاتی نیز وجود دارد گفت: اما صرف نظر سنجی از افراد در خصوص عملکرد قوه قضاییه آن هم کسانی که در این قوه پرونده دارند، کافی نیست. نظرسنجی باید بسیار وسیع و میدانی باشد در غیر این صورت معلوم نیست که این نظر سنجی بتواند واقعیات را بازگو کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز