خبرگزاری کار ایران

شاکی پرونده بنزین آلوده:

وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در ارائه گزارش بنزین آلوده تعلل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۷۶۲

پس از تشکیل این پرونده، نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست باید گزارش‌های خود را برای تکمیل پرونده در اختیار مقام قضایی قرار می‌دادند اما به جای حضور در دادسرا و پاسخ، صرفا با مطبوعات مصاحبه و در مورد آلوده بودن بنزین اعلام‌نظر می‌کنند.

یکی از شکات وزیر اسبق نفت در پرونده بنزین‌های آلوده گفت: علیرغم گذشت زمان قانونی برای ارائه گزارش از سوی وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در ارتباط با بنزین آلوده به مقام قضایی، نمایندگان این د ونهاد دولتی گزارش خود را ارائه نکرده‌اند.
مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: ‌ طبق تبصره ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست مکلف هستند اقدامات مزبور در ارتباط با تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست را تشخیص دهند از این رو بعد از شکایت بنده به همراه دو همکارم از وزیر اسبق نفت در ارتباط با بنزین های آلوده، بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت طی اخطاریه ای از نمایندگان این دو نهاد خواسته که نظر کارشناسی خود را در این خصوص ارائه دهند که متاسفانه با گذشت زمان قانونی برای ارائه نظر کارشناسی، این کار هنوز صورت نگرفته است.
این وکیل دادگستری ادامه داد: پس از تشکیل این پرونده، نمایندگان این دو نهاد دولتی باید گزارش‌های خود را برای تکمیل پرونده در اختیار مقام قضایی قرار می‌دادند اما به جای حضور در دادسرا و پاسخ، صرفا با مطبوعات مصاحبه و در مورد آلوده بودن بنزین اعلام‌نظر می‌کنند.
همدانی تاکید کرد: به دلیل تعلل این دو نهاد دولتی که در ارتباط با این مسئله تکلیف قانونی دارند، وزیر اسبق نفت علیه شاکیان خود به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اعلام شکایت کرده است که اگر این دو نهاد به وظایف خود عمل می‌کردند، وزیر اسبق نفت دیگر نمی‌توانست علیه شاکیان این پرونده طرح دعوی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز