خبرگزاری کار ایران

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی اعاده شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۳۴

مجموعاً ایرادهایی به این طرح گرفته و به مجلس عودت داده شد تا پس از بررسی بیشتر اشکالات و ایرادهای آن برطرف شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان از اعاده طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی بعلت اشکالات و ایرادت وارد شده به آن در جلسه امروز این شورا به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ره پیک گفت: این طرح در گذشته ضمیمه آیین دادرسی کیفری بود اما الحاق این دو بخش به آیین دادرسی کیفری ایرادهایی داشت و به مجلس بازگردانده شده بود که مجلس دوباره آن را به صورت طرح به شورای نگهبان ارائه کرد.
وی گفت: این طرح در دو جلسه عادی و یک جلسه فوق العاده در شورای نگهبان بررسی شد که امروز در مجموع بررسی آن پایان یافت و اشکالات و ایرادهایی به آن وارد شد؛ در بخش آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح، ایرادها عمدتاً به صلاحیتهای سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوط بود که به مجلس اعلام کردیم تا اصلاح شود.
ره پیک افزود: بخش دیگر این طرح مربوط به دادرسی الکترونیکی است که بحثهایی درباره بار مالی این بخش از طرح مطرح و مقرر شد با بررسی بیشتر درباره تأمین مالی آن تصمیم لازم گرفته شود.
وی گفت: با این حال مجموعاً ایرادهایی به این طرح گرفته و به مجلس عودت داده شد تا پس از بررسی بیشتر اشکالات و ایرادهای آن برطرف شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان طرح بیمه بیکاری را از دیگر موضوعات دستور جلسه امروز شورای نگهبان دانست و افزود: این طرح نیز قبلا ً به این شورا آمده بود و اشکال بار مالی داشت که برغم اصلاحات صورت گرفت درباره آن همچنان به نظر شورای نگهبان از نظر تأمین مالی دچار اشکال است و نمایندگان مجلس باید در این باره اظهار نظر روشنتری کنند.
ره پیک گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح در جلسه امروز شورای نگهبان لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تأسیسات کشور بود که قبلا ً در این شورا مطرح و اشکالاتی به آن گرفته شده بود؛ اشکالات عمده این طرح رفع شده و فقط اشکال مختصری باقیمانده است که به مجلس باز می گردد و رفع می شود.
وی همچنین گفت: چندین موافقتنامه و پروتکل همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف در نشست امروز شورای نگهبان مطرح شد که بخشی از آن تأیید و بخش دیگری به علت لزوم مطالعه بیشتر مقرر شد در جلسات آینده این شورا مطرح و بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز