خبرگزاری کار ایران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید چمران، اول تیرماه در حوزه هنری

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۰۲

شهید چمران نمونه بارز و عینی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بود. وی پایه‌گذار انجمن‌های اسلامی دانشجویان در آمریکا و نیز پایه‌گذار و مهندس و طراح جنگ‌های نامنظم برای مقابله با گروه‌های تروریستی معاند نظام بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه ۳۱ خرداد، سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره وی، از عموم مردم دعوت کرد تا با حضور در مراسم بزرگداشت آن شهید، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است که مراسم‌ مختلفی برای یادبود و بزرگداشت این شهید والامقام انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است که از جمله می‌توان به قرائت دعای کمیل در محل شهادت آن شهید بزرگوار، در دهلاویه توسط مداح و ذاکر اهل بیت " حاج صادق آهنگران " شب جمعه ۲۹ خرداد، مراسمی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور در روز جمعه ۳۰ خرداد و اختصاص قسمت‌هایی از خطبه‌های نماز توسط ائمه محترم جمعه و سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز به شخصیت، سیر و سلوک و جایگاه شهید چمران پرداخته می‌شود و همچنین سالروز شهادت ایشان یعنی شنبه، ۳۱ خرداد که به نام " روز بسیج اساتید " نامگذاری شده است، برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی توسط دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و جامعه بسیج اساتید و بسیج دانشجویی اجرا خواهد شد، اما برنامه اصلی تجلیل از مقام و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان روز یک‌شنبه اول تیرماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰ در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان حافظ تقاطع خیابان سمیه و با حضور همرزمان، شیفتگان و دوست‌داران ایشان به ویژه مردم شریف و قدرشناس تهران برگزار می‌شود.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: امسال سی و سومین سالگرد شهادت شهید بزرگوار، شهید دانشمند و مجاهد و عارفی است که اسطوره ایمان و صلات و الگوی شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بود. شهید مصطفی چمران یکی از شهدای محوری جهان اسلام است، بزرگ مجاهد جنگ‌های چریکی و پارتیزانی مرد مردستان صحنه رویارویی جبهه حق با باطل، بزرگ رزمنده سوسنگرد و دهلاویه، پایه‌گذار مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه و فلسطین و جنبش اسلامی برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است. او تلاقی علم و عمل، مجاهده و عرفان، دین و اخلاق بود و حماسه‌سازی که با حضور خود در صحنه نبرد و رزم، ضمن برهم زدن آرایش و آرامش دشمن، صحنه جنگ را به نفع جبهه حق و ایمان عوض می‌کرد.

این اطلاعیه افزوده است: مصطفی چمران به عنوان دانشمند بزرگ در عرصه علم و فناوری روز و دریافت دارنده دکترای تخصصی فیزیک هسته و پلاسما با ممتازترین درجه از برترین دانشگاه‌های جهان و پژوهشگری برتر در پژوهشکده‌های بزرگ ناسا بود، اما خود را مدیون اسلام، امام و ملت و خادم و رهروی نستوه راه امام و نهضت و انقلاب اسلامی می‌دانست و حتی لحظه‌ای در این موضوع کوتاهی نکرد. شهید چمران نمونه بارز و عینی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بود. وی پایه‌گذار انجمن‌های اسلامی دانشجویان در آمریکا و نیز پایه‌گذار و مهندس و طراح جنگ‌های نامنظم برای مقابله با گروه‌های تروریستی معاند نظام بود.

در پایان این اطلاعیه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید چمران آورده است: امروز ایران اسلامی، جهان اسلام و به ویژه کشورهای مورد تعدی و تجاوز گروهک‌های تکفیری و تروریستی و سایر کشورهای تحت ظلم و ستم حاکمان جبار و دست‌نشانده غرب، به جد نیازمند شناخت همه‌جانبه ابعاد شخصیتی، رفتاری، گفتاری و منش شهید چمران و الگوگیری از ایشان به منظور مبارزه با موانع رشد و تعالی جامعه اسلامی و گروهک‌های معاند، منافق و تکفیری تروریستی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز