خبرگزاری کار ایران

قائم مقام حزب اعتماد ملی:

برخی‌ها با ادعای حفظ نظام هرگونه دروغ و تهمتی به شخصیت‌ها را روا می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۱۹

رهبری تاکنون صحبتی بر خلاف اصلاح طلبان و اصلاحات نکرده‌اند / کسانی که در گوشه‌ای از قم نشسته‌اند و جرات ندارند از خود حرف بزنند، کسانی هستند که سخنان امام(ره) را تحریف و برای رای مردم ارزش قایل نیستند و جمهوری اسلامی را قبول ندارند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تشریح مبدأ، مسیر و مقصد انقلاب گفت: معتقدم چیزی که مردم و امام(ره) از انقلاب می‌خواستند هنوز تحقق نیافته است که باید تلاش کنیم مسیر بین مبدا و مقصد را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رسول منتجب نیا با اشاره به اینکه برخی اصلًا جمهوری اسلامی را قبول ندارند و معتقد به حکومت اسلامی هستند و حتی سخنان امام(ره) را تحریف می‌کنند و عقاید خود را به امام(ره) نسبت می‌دهند، گفت: کسانی که در گوشه‌ای از قم نشسته‌اند و جرات ندارند از خود حرف بزنند، کسانی هستند که سخنان امام(ره) را تحریف و برای رای مردم ارزش قایل نیستند و جمهوری اسلامی را قبول ندارند.

وی با بیان این مطلب که رهبری تاکنون صحبتی بر خلاف اصلاح طلبان و اصلاحات مطرح نکرده‌اند، افزود: ایشان سال‌ها پیش نیز بیان کرده که طرفدار اصلاحات اصولگرایانه و اصولگرایی اصلاح‌طلبانه است.

منتجب‌نیا با بیان این مطلب که اصلاحات یک حزب نیست بلکه یک جریان سیال فکری است، افزود: اصلاحات بر محرک انقلاب که همان جنبه‌های دینی تفکرات مردم است و گفتمان که همان تغییر اصلاحات در ادبیات است، استوار است.

وی با تاکید بر اینکه هتک حیثیت بزرگان انقلاب که در دولت گذشته وجود داشت، باید اصلاح شود، گفت: تاکنون دوبار در مرز رفع حصر پیش رفته‌ایم، اما دلایلی مانع از این اتفاق شد.

رسول منتجب‌نیا افزود: منظور از استقلال در میان شعارهای انقلاب استقلال همه جانبه به دور از سلطه کشورها بود و منظور از آزادی نیز آزادی واقعی در همه زمینه‌ها از جمله آزادی بیان و آزادی شغلی است و یا آزادی مشروع قبل و بعد از نوشتن و قبل و بعد از فکر کردن بود.

منتجب‌نیا تصریح کرد: اسلامی بودن جمهوری اسلامی به این معنا نیست که باید همه قوانین را از آیات و روایات گرفت؛ بلکه قوانین ما نباید مغایر با قوانین اسلامی باشد.

وی با بیان این گفته که در دولت گذشته با ابتذال در گفتمان و ادبیات رو به رو بودیم، خاطرنشان کرد: اصلاحات در عهده داری مسئولیت است، بدین معنی که کسانی باید مسوولیت مردم ایران را بر عهده بگیرند که شایستگی داشته باشند و بهترین باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اصلاحات در فرهنگ و اخلاق یکی دیگر از محورهای این جریان است که فرهنگ دروغ، گزارش غلط و هتک حیثیت بزرگان انقلاب که در دولت گذشته وجود داشت، باید اصلاح شود.

منتجب‌نیا اضافه کرد: اصلاحات در سیاست داخلی و خارجی یکی از دیگر محورهاست که دولت قبل در عرصه سیاست خارجی ملت را شرمنده و حیثیت کشور را خدشه‌دار کرده است.

وی با اشاره به اصلاحات در قوانین و مقرارت عنوان کرد: کسی نگفته که قانون اساسی وحی منزل است، خود امام(ره) هم قصد اصلاح قانون اساسی را داشت که به پس از رحلتشان موکول شد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی، اصلاحات در قوانین عادی را یکی دیگر محورهای اصلاحات برشمرد و گفت: به عنوان نمونه قوانینی که در سال‌های گذشته در مجلس تصویب شده بسیار عجیب است و نیاز به بازنگری جدی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن آرزوی سلامتی آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شایسته‌ترین گزینه برای این سمت، هاشمی رفسنجانی است که به مسوولیت‌ها افتخار می‌بخشد نه اینکه مسئولیت‌ها به وی افتخار می‌بخشند.

منتجب‌نیا به جریانات رسانه‌ای که قصد تضعیف دولت را دارند نیز اشاره کرد و افزود: یقینا دستورها، فرمایشات و برنامه‌های ستادی از این جریانی که می‌خواهند دولت را تخریب کنند حمایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: برخی با ادعای حفظ نظام هرگونه دروغ و تهمتی به شخصیت‌ها را روا می‌دانند و حتا آن را به امام(ره) نسبت می‌دهند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در خاتمه بیان کرد: شخصآ در برخی از موارد به دولت انتقادهایی دارم، اما هیج عقلی زیر و رو کردن همه مسئولان را نمی‌پذیرد؛ همچنان که دولت گذشته با گستاخی بیش از ۵۰۰ هزار نیرو را بر خلاف قوانین وارد دستگاه‌های اجرایی کرده و جریانی که با رفیق بازی و باند بازی نخبگان را کنار زده نظام اجرایی را دچار چالش کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز