خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

انتظار مردم از مسئولان، انسجام و اتحاد و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۸۶۰

درصد حضور و مشارکت مردم از طبقات مختلف جامعه، ایدئولوژی، اهداف و آرمان‌های انقلاب، نهادسازی یعنی قانون اساسی، مجلس، انتخابات و تاثیر گذاری انقلاب اسلامی در معادلات جهانی و منطقه‌ای را وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هم اکنون انتظار و مطالبه مردم صبور و نجیب ما از مسئولان کشور، انسجام، اتحاد و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسمی به مناسبت گرامیداشت قیام ۱۵خرداد و سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حسینیه شهدا اظهار داشت: درس ما از مکتب حضرت امام(ره) و قیام ۱۵خرداد این است که هرکجا دشمنی در برابر ملت ایران باشد، پرچم مقاومت، ایستادگی و مبارزه برافراشته خواهد بود.

وی افزود: ملت ایران برای پیگیری اهداف و آرمان های امام، انقلاب و پیگیری راه نورانی شهدا، تردیدی به خود راه نخواهد داد و ملت ایران با درایت، تمام توطئه‌های دشمنان را زیر نظر دارد و آنها را خنثی می‌کند.

صفوی ادامه داد: مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه عظمت انقلاب مردم بزرگ ایران به رهبری امام(ره) از چهار جهت کاملا متفاوت و منحصر به فرد با دیگر انقلاب‌ها است، تصریح کرد: درصد حضور و مشارکت مردم از طبقات مختلف جامعه، ایدئولوژی، اهداف و آرمان‌های انقلاب، نهادسازی یعنی قانون اساسی، مجلس، انتخابات و تاثیر گذاری انقلاب اسلامی در معادلات جهانی و منطقه‌ای را وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر است.

صفوی خاطرنشان کرد: انقلاب کبیر اسلامی مردم ایران به رهبری امام(ره) از نظر درصد مشارکت مردم در انقلاب بیش از ۷۰ درصد دیده می‌شد یعنی ۷۰ درصد مردم چه در روستاها، شهرها، کارخانجات و طیف‌های مختلف اجتماعی زنان قهرمان تا کارگران و معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان، بازاریان به امام پیوستند.

وی افزود: بی تردید رمز قدرت، عظمت، اقتدار و پویایی انقلاب اسلامی را باید در افق اندیشه‌های جاوید حضرت امام(ره) و اندیشه‌های نو و بدیع مقام معظم رهبریمان جستجو کرد که این اندیشه نو به عنوان یک مکتب نجات بخش، بیداری بخش و یک گفتمان اعتماد آفرین برای ملت ما و ملت های اسلامی، درسطح جهانی مطرح است و این گفتمان امید به آینده و امید به آزادی ملت‌های اسلامی را نوید می‌دهد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به رسالت خطیر جمهوری اسلامی ایران در هدایت ملت‌های مظلوم به مقاومت، گفت: ملت و انقلاب ما هم اکنون یک رسالت خطیر و سرنوشت سازی برای هدایت ملت‌های مظلوم و دعوت آنها به مقاومت و اینکه آنها بتوانند سرنوشت خود را بدست گیرند، در پیش دارند. این مقاومت و ایستادگی ملت ما طی ۳۵ سال گذشته و ۸ سال دفاع مقدس یک منشور و راهنما است و مباهات و افتخاری است که به همه ملت‌ها نشان می‌دهد اگر مقاومت کنید پیروز می‌شوید.

صفوی تاکید کرد: این مقاومت است که سبب می‌شود حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه کمر اسرائیل را بشکند و حماس در جنگ ۲۲ روزه جلوی اسرائیل بایستد بنابراین بی‌تردید بیداری اسلامی تحت تاثیر انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون کشور ما از نظر وزن سیاسی و ژئوپلیتیکی، از نظر امنیت در مقیاس منطقه‌ای قدرت اول منطقه جنوب غرب آسیا است. اگر چه هنوز دشمنان خبیثی همچون آمریکا و اسراییل داریم و از سوی دیگر با مشکلات داخلی رو به رو هستیم.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نقش نیروهای مسلح در تامین امنیت کشور، گفت: نیروهای مسلح ما امنیت کشور را به وجود آورده‌ و آن را تثبیت کرده‌اند، امنیت ایران نسبت به کشورهای پیرامونی قابل مقایسه نیست چرا که مجاهدت ملت ایران به برکت خون شهدا و هشت سال دفاع مقدس، هشتاد سال امنیت ایران اسلامی را تضمین کرده است و دشمنان جرات نمی‌کنند برای ما مشکل ایجاد کنند چرا که ایران افغانستان و عراق نیست.

صفوی به اندیشه های امام راحل(ره) نیز اشاره و تصریح کرد: اندیشه‌ها و گفتمان امام راحل(ره) همواره مبتنی بر قرآن و سنت نبوی و علوی بود؛ استقرار نظام سیاسی از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در واقع بر اساس آراء عمومی مردم به معنای مردم سالاری دینی و مبتنی بر احکام نورانی اسلام بود.

وی تاکید کرد: اندیشه و تفکرات دینی و حکومتی امام راحل بایستی برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی تبیین شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون انتظار و مطالبه مردم صبور و نجیب ما از مسئولان کشور، انسجام، اتحاد و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور است. اگر شعار امسال مقام معظم رهبری را دولت تدبیر و امید تبدیل به برنامه اجرایی و ملت هم با دولت همراهی کند، انشاالله به برکت ولادت‌های مبارک شعبان‌المعظم مشکلات تا اندازه‌ای حل خواهد شد و مردم پس از گذشت یکسال از دولت جدید امیدوارتر خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز