خبرگزاری کار ایران

مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) در قم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۳۴

در این مراسم مراجع تقلید و اقشار مختلف مردم حضور داشتند / آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سخنران ویژه این مراسم بود.

ایلنا: در مراسمی از سوی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(رض)، سه شنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما، فضلا، شخصیت های سیاسی، مسئولین کشوری، مسئولان استان قم و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی از ایشان در آن حضور داشت، حضرات آیات شبیری زنجانی، جوادی آملی، نوری همدانی، مکارم شیرازی و علوی گرگانی، از مراجع تقلید شیعه در قم، آیات ابراهیم امینی و رضا استادی و برخی دیگر از شخصیت های بلند پایه حوزوی، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار، فرماندار، شهردار و برخی دیگر از مسئولین قم و همچنین اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور و امام جمعه قم، سخنران ویژه این مراسم بود که در بخشی از سخنان خود با بیان این که در مورد امام خمینی(ره) از جهات مختلف می توان بحثکرد، اظهار داشت: هر کدام از ابعاد شخصیت امام راحل مورد بحثقرار گیرد، هم مفید و هم لازم است.

وی افزود: امام خمینی(ره) دارای ویژگی هایی بودند که اگر هر کدام از آن ویژگی ها در هر سیاستمدار هر کشوری بود، بجا بود که مردم آن کشور و جامعه به او تعظیم و احترام کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، با بیان این که شجاعت امام خمینی(ره) ریشه در ایمان و اخلاص ایشان داشت، گفت: حضرت امام(رض) خدمات بزرگی به ایران و مکتب تشیع و حتی به همه مسلمین جهان کرد که بر کسی پوشیده نیست و آن دمیدن روح خودباوری و اتکاء به حق و در نتیجه استقلال در مقابل دشمنان است.

لازم به ذکر است مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، هر ساله همزمان با فرارسیدن شب ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، از سوی مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز