خبرگزاری کار ایران

رییس قوه‌قضاییه عراق در دیدار با آیت‌الله لاریجانی:

موافقت‌نامه‌های قضایی در جهت برقراری عدالت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۹۱

این دیدار در پاسخ به دعوت رئیس قوه قضائیه ایران صورت گرفت و ما نیز با هیاتی بلند پایه و با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو کشور به ایران سفر کردیم / موضوع انتقال منافقین جنبه‌های سیاسی دارد. دولت عراق با همکاری سازمان ملل اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد تا مساله برطرف شود.

رییس قوه‌قضاییه عراق موافقت‌نامه‌های امضا شده میان عراق و ایران را در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ‌این موافقت‌نامه‌ها جهت برقراری عدالت و دادگستری، افق‌هایی میان دو کشور در همه زمینه‌ها باز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدحت محمود رئیس قوه قضائیه کشور عراق پس از دیدار با آیت الله صادق آملی لاریجانی و در نشست خبری در خصوص دستاوردهای سفرش به ایران اظهار کرد: این دیدار در پاسخ به دعوت رئیس قوه قضائیه ایران صورت گرفت و ما نیز با هیاتی بلند پایه و با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو کشور به ایران سفر کردیم. هر چند دیدار ما کوتاه بود اما در جهت حفظ و افزایش منافع دو کشور، تعمیق عدالت و اجرایی کردن موافقت نامه‌های امضا شده، بحث‌های زیادی انجام شد.

رئیس قوه قضائیه عراق در خصوص موافقت‌نامه‌های قضایی بین دو کشور اظهار کرد: این موافقت‌نامه‌ها جهت برقراری عدالت و دادگستری، افق‌هایی میان دو کشور در همه زمینه‌ها باز کرد و در مورد ابلاغیه‌ها و احکام قضائی تا آن جا که مربوط به اختیارات قوه قضائیه باشد، اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی با اظهار امیدواری نسبت به ادامه یافتن اینگونه دیدارها گفت: این سفر بسیار پرثمر بود و تمام اهدافش تحقق یافت و امیدواریم در دیدارهای بعدی جهت تعمیق منافع قضائی بین دو کشور تلاش شود.

مدحت محمود در مورد زندانیان ایرانی در کشور عراق نیز گفت: در رابطه با احکامی که قبلا در این زمینه صادر شده ما خواستار اصلاح قانون شدیم که این امر در مجلس نمایندگان عراق در نوبت رسیدگی است.

وی خاطرنشان کرد: ما خواستار در نظر گرفتن مجازات‌های خفیف‌تری نسبت به این افراد هستیم و در این زمینه با آقای طالبانی هم صحبت‌هایی داشتیم که ایشان هم خواستار این هستند که این افراد مورد عفو قرار بگیرند تا زمینه بازگشت‌شان به کشور ایران فراهم شود.

رئیس قوه قضائیه عراق در رابطه با موضوع منافقین، ‌ گفت: نکته‌ای که به آن اشاره کردید جنبه‌های سیاسی دارد. دولت عراق با همکاری سازمان ملل اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد تا مساله برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز