خبرگزاری کار ایران

عارف:

تفکر اصلاح طلبی هیچ‌گاه از صحنه سیاسی کشور قهر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۲۶

فکر اصلاح‌طلبی جریانی همسو با دولت بوده و وظیفه خود می‌داند تا حداکثر توان خود در کمک به دولت انجام دهد / شعار اصلاحات باورپذیری حول محول مردم سالاری است.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: تفکر اصلاح‌طلبی شکست می‌خورد، اما هیچ گاه از صحنه سیاسی کشور قهر نمی‌کند و کنار نمی‌کشد چرا که اصلاحات باید در کشور جاری باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در نهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی اظهار کرد: این سازمان می‌تواند یک الگو برای تمام احزاب کشور باشد؛ چرا که این حزب در خارج از تهران و در شهر اصفهان متمرکز است و دوم این‌که نشان می‌دهد در شهرهای دیگر کشور هم فعالیت سیاسی دارد.

وی با بیان این‌که از شهر اصفهان چنین اتفاقات مهم و تاثیرگذاری انتظار می‌رود، افزود: برگزاری این کنگره می‌تواند ابعاد و تحلیل‌های بسیار مهمی از چگونگی به وجود آمدن حماسه خرداد ۹۲ را صادر کند تا همگان از آن استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضور و مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات سال ۹۲ با توجه به این‌که همه تحلیلگران از مشارکت پایین خبر می‌دادند، قطعا نیازمند یک تحلیل قوی است که چگونه می‌شود ناگهان قشر جوان و دانشگاهی می‌تواند بیش از نیمی از مردم را به خود همراه کند و امید را به کشور باز گرداند.

عارف با بیان این‌که رویه اصلاح‌طلبی رویه مسئولیت‌پذیر و حضور است، تاکید کرد: تفکر اصلاح‌طلبی شکست می‌خورد، اما هیچ موقع از صحنه سیاسی کشور قهر نمی‌کند و کنار نمی‌کشد چرا که اصلاحات باید همواره در کشور جاری باشد.

وی اضافه کرد: امروز و پس از حضور ۷۳ درصدی مردم مهم‌ترین وظیفه‌ای که باید تفکر اصلاح‌طلبی دنبال کند، حفظ این سرمایه اجتماعی و استفاده از این سرمایه است و دولت نیز باید با پاسخگو بودن نسبت به وعده‌های خود این سرمایه را حفظ کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دو جناح سیاسی موجود در کشور همواره ۳۰ درصد رای سنتی دارند، اما همیشه جناحی موفق است که بتواند رای مردم را که آگاهانه رای می‌دهند به خود جذب کند و مطمئنا اگر مردم کشور همواره در انتخابات شرکت کنند این تفکر اصلاح‌طلبی است که پیروز می‌شود، چرا که مردم همواره کشور را نیازمند اصلاح می‌بینند.

عارف اظهار کرد: تفکر اصلاح‌طلبی جریانی همسو با دولت بوده و وظیفه خود می‌داند تا حداکثر توان خود در کمک به دولت انجام دهد و دولت را در پروژه‌های کلیدی از جمله منشور حقوق شهروندی، پروژه هسته‌ای و فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کمک کند و اگر مردم می‌خواهند این پروژه‌ها به سرانجام برسد باید مشارکت کنند و با دولت همکاری داشته باشند وگرنه پروژه‌ها منجر به شکست می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مخالفان دولت و فشار آن‌ها به هیات دولت، گفت: رهبری در شعار امسال خود عزم ملی را در کنار دو مقوله مهم اقتصاد و فرهنگ قرار دادند و این عزم ملی گویای این است که اگر به دولت در اجرای پروژه‌ها کمک کنیم طبق این تعریف مخالفان هم مجبور خواهند بود با دولت و آحاد ملت همراه شوند پس به گروه‌های رقیب هم می‌گوییم بهتر است به جای سنگ‌اندازی به حمایت از دولت بپردازند.

رییس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: شعار اصلاحات باورپذیری حول محول مردم سالاری است و به همین دلیل است که در هشت سال دولت اصلاحات دستاوردهای قابل قبولی برای کشور به وجود آمد، اما متاسفانه نگاه ما در آن دولت نگاه کمی بود و از نگاه کیفی غافل شده بودیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در هشت سال گذشته اکثریت سازمان‌ها و ارگان‌های مردم‌نهاد منحل شدند و یا مورد بی‌مهری قرار گرفتند، اما امروز در شرایطی هستیم که دولت کم‌کم مردم‌سالاری را باورپذیر می‌کند و آرام آرام نگاه از بالا به پایین در حال از بین رفتن است، چرا که چنین نگاهی در مردم‌سالاری جایگاهی ندارد.

عارف تاکید کرد: تعداد سازمان‌ها و احزاب کشور باید افزایش یابد و نباید ادغام در سازمان‌ها به وجود آید چرا که هر سازمانی باید بتواند مستقل برای تقویت خود تلاش و از تجارب دیگر سازمان‌ها بهره ببرد و همین امر باعثمی‌شود تا جوانان به میدان بیایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امسال باید سالی آرام برای همه احزاب، جوانان و دانشجویان باشد، چرا که کشور نیازمند ساحلی آرام است و اصرار همه احزاب و گروه‌ها باید بر روی مقوله آرامش متمرکز شود، چرا که فضا نباید در سال جاری به درگیری کشیده شده تا بتوانیم انتخابات سال آینده را منطقی‌تر و پرشور‌تر برگزار کنیم.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه عملکرد ضعیف نسل اول انقلاب باعثبه وجود آمدن یک شکاف میان نسل اول و سوم شده است، افزود: در سال جاری باید جوانان وارد احزاب و گروه‌ها شوند و احزاب و گروه‌ها نیز باید هر کدام دارای شناسنامه‌ای جداگانه باشند.

عارف تاکید کرد: حزبی که فردمحور باشد دیگر پیروز نخواهد بود و شفاف‌سازی باید در همه احزاب مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر شفاف‌سازی وجود نداشته باشد آن حزب برای مردم هیچ کارآیی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در انتخابات سال ۹۴ باید مشارکت مردم در حداکثر خود قرار گیرد و باید تحلیل‌های زیادی انجام گیرد که چرا ۲۷ درصد مردم در انتخابات ۹۲ شرکت نکردند و مطمئن باشید اگر آن‌ها در انتخابات بعدی حاضر شوند قطعا به اصلاحات رای خواهند داد زیرا شعار اصلاح‌طبان قانون‌مداری است، حتی اگر قانون به ضرر اصلاحات باشد.

وی با بیان این‌که صبر و اخلاق‌مداری از رمزهای موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو خواهد بود، خاطرنشان کرد: قطعا خرد جمعی به نفع اصلاح‌طلبان و گروه‌های سیاسی همسو با آنهاست و اگر تفکر اصلاح‌طلبی پیروز باشد آنگاه رویکرد فرهنگی و پتانسیل‌های بالای فرهنگی کشور نیز هویدا خواهند شد، چرا که اصلاحات سهم‌خواهی را کنار گذاشته و شایسته‌سالاری را به میدان آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز