خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

مانع تراشی­ ها و هیاهوهای داخلی، حرکت دولت را کند می­ کند

کد خبر : ۱۶۱۲۷۰

کارگران و کارمندان در فراز و فرود قیمت­ها، بیشتر از اقشار دیگر آسیب­پذیر هستند / اجرای بد و ناقص قوانین، آتشی را به خرمن منافع مملکت می ­اندازد که دودش به چشم مردم می­ رود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالروز فرخنده میلاد حضرت فاطمه(س)، در دیدار مدیران و کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت زهرا(س) را اسوه زنان جهان دانست و با تأکید بر جایگاه علمی، عرفانی و عاطفی آن بانوی بزرگوار در اسلام، گفت: پیامبر مکرم(ص) که گل سرسبد آفرینش بودند، در مقابل فاطمه(س) خضوع داشتند.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که کارکنان زن مجمع نیز حضور داشتند، با تبریک روز زن، خطاب به آنها و همه زنان مسلمان، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) را بخوانید که چگونه در فضای خانه مادری مهربان و همسری فداکار و در جامعه به عنوان بانویی محدثه، راهنمای فردی و اجتماعی مردم بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنانشان با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در سال­های اخیر، کارمندان را قشر مظلوم جامعه خواند و گفت: کارگران و کارمندان در فراز و فرود قیمت­ها، بیشتر از اقشار دیگر آسیب­پذیر هستند.

ایشان با اشاره به طرح هدفمندی یارانه­ ها و سوابق مطالعاتی آن در دولت­ های پس از انقلاب، گفت: اگر مرحله اول این طرح درست اجرا و سهم تولید پرداخته می­ شد، شاهد رونق اقتصادی و رضایت مردم بودیم.

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی، صرفه­ جویی در مصرف سوخت را از اهداف اوّلیه طرح هدفمندی یارانه­ ها خواند و افزود: تاکنون مردم و دولت به خاطر سوء مدیریت­ های گذشته، از این طرح سودی نبرده ­اند و امیدواریم اجرای آن در شرایط فعلی به گونه ­ای باشد که منافع کشور فراهم شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه قیمت حامل­های انرژی در ایران و کشورهای همسایه گفت: اجرای بد و ناقص قوانین، آتشی را به خرمن منافع مملکت می ­اندازد که دودش به چشم مردم می­ رود.

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی با تشکر از کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام، به برنامه ­های سال جاری اشاره کرد و با تأکید بر وظایف سنگین مجمع در تدوین سیاست­های کلی و رفع موارد اختلافی و امور نظارت مجمع بر حسن اجرای سیاست­های کلی نظام، گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم بهتر به وظایف خود عمل کنیم.

ایشان در مقایسه شرایط دولت فعلی با دولت پس از جنگ، گفت: موانع خارجی و مانع تراشی­ ها و هیاهوهای داخلی، حرکت دولت برای رسیدگی به امور جاری کشور را کند می­ کند، امّا امیدواری مردم و دولت بهترین سرمایه برای تأثیرگذاری تدبیر در برنامه­هاست.

در آغاز این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین عباسی فر، به نمایندگی از کارکنان، مدیران و مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، ابراز امیدواری کرد مجموعه تشکیلات مجمع تشخیص مصلحت نظام اعم از دفتر رییس، دبیرخانه و مرکز تحقیقات استراتژیک تحت ریاست مدبرانه و مقتدرانه آیت­الله هاشمی رفسنجانی بتوانند بهتر از قبل در خدمت تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز