خبرگزاری کار ایران

انصاری‌راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تخریب‌کنندگان مذاکرات به منافع ملی تجاوز می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۵۸

یکی از ضروریات شرایط امروز حل و فصل اختلافات ما با غرب است / دولت باید با دیپلماسی محکم و معتبر و در عین حال صبوری در برابر تخریب‌گران و منتقدین روشنگری کند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جماعتی که مذاکرات دولت با ۱ + ۵ را تخریب می‌کنند، نه تنها در راستای اراده ملت حرکت نمی‌کنند، بلکه به منافع و مسائل ملی نیز تجاوز می‌کنند.

حجت السلام حسین انصاری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتقادات برخی از نمایندگان نسبت به مذاکرات هسته‌ای، گفت: این افراد جماعت اقلیتی هستند که اگر در یک شرایط انتخابات آزاد قرار گیرند، در برابر رقبای خود توفیقی به دست نخواهند آورد و با رای محدود شکست می‌خورند.

وی ادامه داد: این گروه اقلیت در افکار عمومی نیز جایگاهی ندارند، من فکر نمی‌کنم که فردی که با ملت ایران آشنایی داشته باشند، نسبت به این مسئله تردید کند که ملت ایران از مذاکرات دولت برای حل مسائل تحریم‌ها و رفع مسئله هسته‌ای حمایت قاطع می‌کنند.

انصاری‌راد همچنین خاطرنشان کرد: اقلیت‌ها اگر به افکار عمومی توجه کرده و اراده مردم را مورد ملاحظه قرار دهند، مصلحت کشور را در نظر خواهند گرفت.

وی افزود: امروز شایسته ایران نیست که کشور قطر بیش از ایران از یک حوزه مشترک نفتی استخراج کند. در مسائل فرهنگی و سیاسی نیز ایران باید در عرصه جهانی و منطقه صدای بلندی داشته باشد. این‌ها جزو مسائلی است که باید به آن توجه شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه عنوان کرد: یکی از ضروریات شرایط امروز حل و فصل اختلافات ما با غرب است. جماعتی که مذاکرات دولت با ۱ + ۵ را تخریب می‌کند نه تنها در راستای اراده ملت حرکت نمی‌کنند، بلکه به منافع و مسائل ملی نیز تجاوز می‌کنند که ممکن است برخی از آنها توجه نداشته باشند، اما باید چشمانشان را باز کنند.

وی افزود: دولت باید با دیپلماسی محکم و معتبر و در عین حال صبوری در برابر تخریب‌گران و منتقدین غیرمخلص و پاسخگویی به آنها با متانت و منطق با شفافیت در مورد واقعیت مسائل روشنگری کند و بهانه به دست منتقدین ندهد.

انصاری‌راد در واکنش به اظهارات برخی از منتقدین مذاکرات مبنی بر اینکه دولت صدا و سیما را برای شنیده نشدن منتقدان مذاکرات تحت فشار گذاشته است، گفت: اگر صدا و سیما در این خصوص احساس مسئولیتی دارد، ناظر به افکار عمومی و منافع ملی است. این طور نیست که دولت بتواند صدا و سیما را تحت فشار قرار دهد، آنچه که به صدا و سیما جهت می‌دهد، تنها مصالح ملّی و افکار عمومی است که باید همواره خود را با آن منطبق کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز