خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

مسئولان صلاح بدانند جیش العدل را در لانه‌هایشان نابود می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۶۴

در جنوب غرب و جنوب شرق کشور رزمایش‌هایی برگزار می‌کنیم و علاوه بر آن دو رزمایش تخصصی که یکی رزمایش تخصصی پهباد می‌باشد در منطقه علی آباد قم و یا اصفهان برگزار می‌شود و رزمایش چهارم نیز رزمایش سایبری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش تخصصی پهباد برای نخستین بار در نیروی زمینی ارتش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرلشکر احمدرضا‌ پوردستان در نشست خبری بیان کرد: اسلحه محرم‎، شش لول نواخت بالا کالیبر ۵۰، در سی و یک فروردین ماه رو نمایی می‌شود.

احمدرضا پوردستان در تشریح برخی از اقدامات نیروی زمینی در سال جاری اظهار کرد: در بخش عملیات‌ها این نیرو ماموریت حفاظت از مرزهای بخش جنوب و جنوب غرب کشور را برعهده دارد و توانسته تاکنون هزار قبضه سلاح، ‌ میزان زیادی مشروبات الکلی و تعداد زیادی از اشرار را در این مناطق دستگیر کند و با قوت به ماموریت خود ادامه می‌دهد. وی افزود: پشتیبانی بالگردی از پاسگاههای مرزی نیروی انتظامی، سپاه و ارتش که توسط هوانیروز صورت می‌گیرد که توانسته در مواقع لزوم کمکهای زیادی به این پاسگاه‌ها داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این نیرو در بحثپاکسازی مناطق آلوده به مین تاکنون ۱۸۰شهید به جمهوری اسلامی تقدیم کرده است و توانسته میزان زیادی از زمینهای آلوده به مین را پاکسازی کند و در اختیار کشاورزان و شرکتهای نفتی قرار دهد.

وی در تشریح رزمایشهای نیروی زمینی تصریح کرد: تمرین روی نقشه، تمرین پاسگاه فرماندهی و تمرین صحرایی انواع رزمایش‌ها هستند که همه ۴۳ تیپ نیروی زمینی در سال گذشته هر کدام از آن‌ها را انجام داده است و علاوه برآن‌ها در چند رزمایش بزرگ بیت المقدس، اصفهان، الگوی توپ خانه در شمالغرب، رزمایش پیاده نظام در شمالشرق و رزمایش قمر بنی هاشم در جنوب غرب و همچنین رزمایش سایبری که برای نخستین بار صورت گرفت توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت.

امیرپوردستان با بیان اینکه درسال ۹۳، چهار رزمایش در نیروی زمینی پیش بینی شده است، گفت: در جنوب غرب و جنوب شرق کشور رزمایش‌هایی برگزار می‌کنیم و علاوه بر آن دو رزمایش تخصصی که یکی رزمایش تخصصی پهباد می‌باشد در منطقه علی آباد قم و یا اصفهان برگزار می‌شود و رزمایش چهارم نیز رزمایش سایبری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به روز ۲۹ فروردین که به نام ارتش و نیروی زمینی نامگذاری شده است عنوان کرد: در این روز اجرای مراسم رژه در دوبخش پیاده و موتوری صورت می‌گیرد که در این مراسم از دستاوردهای جدید ارتش با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود و نیروی دریایی نیز رژه دریایی برگزار می‌کند.

وی در واکنش به اقدام گروهک تروریستی جیش العدل اظهار کرد: اینکه یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی آماده می‌شود و نیروهای مرزبانی را به شهادت می‌رساند و یا آن‌ها دستگیر می‌کند، از نظر نظامی اهمیتی ندارد.

امیر پوردستان ادامه داد: عمده عملیاتی که گروهک جیش العدل انجام می‌دهد قابل رصد و کنترل است و پس از آنکه سپاه امنیت حراست از مرزهای جنوب شرق کشور را برعهده گرفت، دیگر چنین اقدامی نمی‌تواند انجام دهند و اگر مسئولان نظام صلاح بدانند این توانایی وجود دارد که در لانه‌هایشان آن‌ها را نابود کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش در روز ۲۹ فروردین گفت: اسلحه اخگر نمونه جدید تانکهای ذوالفقار و صمصام در روز ارتش رونمایی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر برنامه‌های فرماندهی نیروی زمینی برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان این نیرو چیست، ‌ اذعان داشت: با توجه به مصوبه‌ای که از فرماندهی کل قوا گرفته‌ایم اراضی مازاد قرار است به فروش برسند و به تعاونیهای مسکن نیروهای مسلح داده شوند که این اقدامات با همکاری دولت، وزارت مسکن و استانداری‌ها برای خانه دار کردن پرسنل این نیرو است و در سال گذشته نیز ۱۵ هزار نفر از پرسنل خانه دار شدند.

امیرپوردستان افزود: همچنین بنیاد تعاون آجا وامهای مسکن به پرسنل می‌دهد و در بخش خدمات بیمه‌ای نیز تمهیدات خوبی برای نیرو‌ها در نظر گرفته شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بحران زمستان گذشته در شمال کشور گفت: یکی از دستوراتی که به یگانهای نظامی داده شده است انجام اقدام مناسب در زمان حوادثغیر مترقبه است و تیپ‌های نیروی زمینی سمنان وشاهرود توانستم کمکهای زیادی به مناطق برف زده شمال کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی در شرایط صلح ملزم هستند در خدمت مردم باشند واگر خدایی نکرده اتفاقی بیفتد هلیکوپتر‌های هوانیروز نیز آماده امداد رسانی هستند.

بر اساس این گزارش ‎؛ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی پایگاه اطلاع رسانی نیروی ارتش را افتتاح کرد. این پایگاه که مربوط به اخبار و اطلاعیه های رسمی روابط عمومی نیروی زمینی ارتش می باشد به آدرس این پایگاه که مربوط به اخبار و اطلاعیه های رسمی روابط عمومی نیروی زمینی ارتش می باشد در WWW NEZAJA. AJA. IR در دسترس می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز