خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

شاهد توسعه فضاهای زیارتی و اماکن مقدسه هستیم

کد خبر : ۱۵۸۶۷۷

در سال های گذشته مذاکرات خوبی بین تهران و بغداد و به ویژه مقامات قضایی صورت گرفته و در این سفر نیز به دنبال امضای چهار پیمان حقوقی قضایی شامل معاضدت حقوقی مدنی، سیاسی و استرداد مجرمین و انتقال محکومین است.

وزیر دادگستری که در راس هیاتی به عراق سفر کرده در بدو ورود به بغداد گفت: روابط ایران و عراق توسعه زیادی یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت دادگستری، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی که به دعوت وزیر دادگستری عراق به این کشور سفر کرده است، هدف اصلی خود از این سفر را دیدار با مقامات سیاسی و قضایی عراق علام کرد.

پورمحمدی گفت که قرار است با مقاماتی چون نوری مالکی نخست وزیر، رییس مجلس و سایرین دیدار و گفت وگو داشته باشد.

وی اظهار کرد: در سال های گذشته مذاکرات خوبی بین تهران و بغداد و به ویژه مقامات قضایی صورت گرفته و در این سفر نیز به دنبال امضای چهار پیمان حقوقی قضایی شامل معاضدت حقوقی مدنی، سیاسی و استرداد مجرمین و انتقال محکومین است.

وزیر دادگستری ادامه داد: روابط دو کشور توسعه بسیار زیادی یافته و اتباع دو طرف به منظور زیارت، سیاحت و تجارت در حجم بالایی تردد دارند؛ درعین حال قراردادهای تجاری زیادی در حال انجام است، لازمه ثبات این روابط و توسعه و تعمیق آن، دفاع حقوقی از شهروندان و رفت و آمدهاست که برقراری توافق در زمینه های مختلف از این جهت اهمیت بسزایی دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: امیدواریم با امضای موافقتنامه ها که به امضای مجالس دو کشور نیز خواهد رسید، گام بلندی در جهت توسعه روابط، حسن همجواری، همبستگی دو کشور و اعتلای همکاری ها که مطمئنا در تامین منافع و برقراری امنیت و تقویت جایگاه دو کشور در منطقه موثر خواهد بود برداریم.

پورمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار بحثهای حقوقی و قضایی، مباحثسیاسی را نیز تعقیب می کنیم که انتظار می رود در این جهت و در زمینه بسط همکاری ها به نتایج بهتری برسیم.

وزیر با بیان اینکه هیات وزارت دادگستری از ستاد بازسازی عتبات عالیات بازدید خواهد، گفت: با توجه به حمایت های دولت و همت مردم همواره شاهد بهبود و توسعه فضاهای زیارتی و اماکن مقدسه بوده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز