خبرگزاری کار ایران

سید محمد خاتمی در پیامی به همایش سالانه کانون یزدی تباران:

ابتکار برای زندگی سرافرازانه، یزد را در جایگاه والایی قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۵۴۶

آنکس که بخواهد درباره مدنیت و فرهنگ ایران و اسلام بیاندیشد و پژوهش کند، بدون تردید از رجوع به زندگی یزدی ها در طول تاریخ و آثار و مآثری که در آن خطه وجود دارد یا درباره یزد و یزدی ها هست، بی نیاز نیست.

رئیس جمهور اسبق کشورمان در پیامی به همایش سالانه کانون یزدی تباران تصریح کرد: استعدادهای درخشان، سخت کوشی و ابتکار برای زندگی سرافرازانه، یزدی را در جایگاه والایی قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

یزد، نگین درخشان فرهنگ و ادب و دیانت در قلب کویر همواره درخشیده است.

یزد تنها یک شهر نیست، تاریخ سرشار از عظمت ایران که اینجا ظهور ویژه ای داشته است. دیانت، ادب، فرهنگ قناعت، امید و اخلاق در یزد جلوه ای تابناک دارد.

استعدادهای درخشان، سخت کوشی و ابتکار برای زندگی سرافرازانه، یزدی را در جایگاه والایی قرار داده است.

امروز نگهبانی از یزد و یزدی، نگهبانی از تاریخی سرشار از عزت و افتخار است. جای خوشوقتی است عزیزانی که همواره دل در گرو بزرگی و اعتلای یزد داشته اند، مبدع و منشاء انجمنی شده اند تا یزدی تباران که فرهیختگان و شخصیت های والای علمی، سیاسی، مدیریتی و فرهنگی در میان آنان کم نیستند، در جمع نیز خود را باز یابند و سرمایه گرانی که به همت ملت و مردم بدست آورده اند، در خدمت ارتقاء سطح زندگی معنوی و مادی یزدی و در سطح بالاتر ایرانی قرار دهند.

آنچه در این میان گفتنی است، اینکه:

۱ - یزد، آئینه درخشان و بی زنگار فرهنگ اصیل ایرانی است که به برکت اسلام عزیز جلائی ویژه یافته است. آنکس که بخواهد درباره مدنیت و فرهنگ ایران و اسلام بیاندیشد و پژوهش کند، بدون تردید از رجوع به زندگی یزدی ها در طول تاریخ و آثار و مآثری که در آن خطه وجود دارد یا درباره یزد و یزدی ها هست، بی نیاز نیست.

۲ - یزد امروز، از مشکلاتی رنج می برد، که تنها با تدبیر و همت در سطح کلان از جمله همت و هم یاری همه یزدی ها بخصوص نخبگان و خبرگان یزدی می تواند حل شود.

خوشبختانه در اثر همت و تدبیری که تاکنون بوده است، یزد امروز از قطب های صنعت کشور است و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، مشکلی است در سطح کلان که امیدوارم با همت دولت تدبیر و امید حل شود یا کاهش یابد تا قلب اقتصاد و تولید و آفرینش باز هم در در یزد نیز باز هم بطپد.

۳ - یزدی تباران عزیز می توانند با توجه به تخصص های فراوانی که در میان آنان هست، به طرح علمی و کارساز توسعه پایدار و همه جانبه و جامع یزد بیاندیشند. که در سایه آن هم تولید و کارآفرینی رونق یابد و هم درآمد سرانه افزایش پیدا کند و در عین حال عدالت نیز در همه سطوح آن رعایت گردد و بالاتر از آن شاهد رشد روز افزون شخصیت معنوی و تامین حقوق اساسی مردم باشیم.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای عزیزان

سید محمد خاتمی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز