خبرگزاری کار ایران

تحلیل کریمی اصفهانی از شعار سال ۹۳؛

باید بنگاه‌های اقتصادی از اختیار دولت خارج شوند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۵۹۱

به نظر من برخی قوانین ما همچون قانون تامین اجتماعی، بیمه، مالیات و قوانینی از این قبیل چندان متناسب با سیاستهای اقتصاد مقاومتی که پیش از پایان سال ۹۲ توسط رهبری ابلاغ شد نیست بنابراین معتقدم که مجلس باید برای شفاف سازی این قوانین آنها را اصلاح کند.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در خصوص شعار سال ۹۳ گفت: برای تحقق این شعار باید بنگاه‌های اقتصادی از اختیار دولت خارج شوند، دولت‌های قبل همیشه این بنگاه‌ها را حیات خلوت خود می‌دانستند‏، اما باید این حیات خلوت رها شوند تا اقتصاد ما قدری سامان گیرد.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی "، گفت: سال‌هاست که رهبری شعارهای سال را به مسائل مربوط به اقتصاد اختصاص می‌دهند. از سال ۸۲ که سند چشم‌انداز بیست ساله اعلام شده، همواره تاکید شده است که دشمن اقتصاد ما را مورد هدف قرار داده است و برای همین امسال نیز پیش‌بینی می‌شد که بخشی از شعار سال مربوط به اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از شعار امسال که با سال‌های دیگر متفاوت‌تر بود، تاکید رهبری در کمک گرفتن مسئولین از مردم و اهمیت حضور مردم در عرصه کشور بود.

کریمی اصفهانی همچنین یادآور شد: در واقع توصیه رهبری با این نامگذاری به مسئولین این بود که آنها بدانند در همه موارد از تصمیم‌سازی تا تصمیم‌گیری باید با نظر مردم کار کنند‏‏، چرا که منهای مردم نمی‌توان هیچ کاری را پیش برد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این شعار باید بنگاه‌های اقتصادی از اختیار دولت خارج شوند، گفت: دولت‌های قبل همیشه این بنگاه‌ها را حیات خلوت خود می‌دانستند‏، اما باید این حیات خلوت رها شوند تا اقتصاد ما قدری سامان گیرد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ اقتصادی کشور نیز بخشی از وظیفه ما برای تحقق شعار امسال است، تصریح کرد: باید فرهنگ اهمیت به تولیدات داخلی و از سوی دیگر فرهنگ افزایش کیفیت کالاهای داخلی را در کشور ارتقا دهیم.

کریمی اصفهانی با تاکید بر اینکه برای تحقق شعار سال ۹۳ بیشترین وظیفه بر عهده قوای سه گانه کشور است، خاطرنشان کرد: به نظر من برخی قوانین ما همچون قانون تامین اجتماعی، بیمه، مالیات و قوانینی از این قبیل چندان متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که پیش از پایان سال ۹۲ توسط رهبری ابلاغ شد نیست و بنابراین معتقدم که مجلس باید برای شفاف سازی این قوانین آنها را اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه باید امنیت سرمایه برای سرمایه‌گذاران ما در کشور فراهم شود، اذعان داشت: در داخل باید تمام تسهیلات لازم در اختیار تولید قرار گیرد. من معتقدم اگر سه قوه بتوانند در این راستا به خوبی برنامه‌ریزی کنند‏، قطعا شعار امسال محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز