خبرگزاری کار ایران

آیت الله کعبی در مراسم گرامیداشت شهید احمد فقیهی:

هنجارشکنی و تندروی انقلاب را به پیش نمی برد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۸۹

نگاه میانه رو و اعتدالی برای ادامه مسیر انقلاب می گوید که باید با غرب کنار بیایم تا بتوانیم به پیش برویم که اگر این نگاه به قیمت فراموشی اصول انقلاب، وادادگی و استحاله انقلاب تمام شود همانند دیدگاههای متحجرانه و وادادگی خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تشریح دیدگاه های موجود برای ادامه راه انقلاب برنگاه احیاگری که مبتنی بر مقاومت در همه زمینه ها است‏، تاکید کرد و گفت: هنجارشکنی و تندروی انقلاب را به پیش نمی برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله حسین کعبی در مراسم گرامیداشت شهید حجه الاسلام احمد فقیهی با بیان این که ولایت و شهدا شاخص راه مردم هستند، اظهار کرد: سیره امام راحل و شهدا برای عزت بخشی، الهام بخشی، پیشرفت، عدالت، ولایت الهی و ولایت فقیه است.

وی افزود: در وصیت نامه همه شهدا این نکته که پشتیبان ولایت فقیه باشید آمده است و پیشرفت اسلام و امامت در گروی ولی فقیه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی که به اسلام ناب محمدی نگاه می کنیم شاخص هایی همچون عقل گرایی، احیای فطرت انسانی، تحکیم ایمان و معنویت، تحقق قسط و عدالت، حرکت در مسیر علم و معرفت و تحقق اخوت و برادری اسلامی را شاهد هستیم و این شاخص ها برای این که به آرمان تبدیل نشوند نیاز به شهدایی مثل احمد فقیهی دارد.

وی با اشاره به اینکه احمد فقیهی شهید شاخص بسیج حقوقدانان سال ۹۲ می باشد، اظهار کرد: حرکت ایشان به سمت احیا گری و تداوم راه بسیج و شهدا بود.

وی در تشریح دیدگاه های موجود برای ادامه حرکت انقلاب گفت: اکنون چهار نگاه وجود دارد‏. نگاه اول این است که افراد خسته و فرسوده می گویند با وادادگی در مقابل عوامل غرب تسلیم شویم. نگاه دیگر عکس این را می گوید و اعتقاد دارد باید با هنجارشکنی، تندروی و نگاه ذهنی و نه نگاه واقعی جلو برویم که این نگاه هم همانند وادادگی، انقلاب را به پیش نمی برد.

عضو شورای نگهبان نگاه سوم را نگاه میانه رو و اعتدالی خواند و عنوان کرد: این نگاه می گوید باید با غرب کنار بیایم تا بتوانیم به پیش برویم که اگر این نگاه به قیمت فراموشی اصول انقلاب، وادادگی و استحاله انقلاب تمام شود همانند دیدگاههای متحجرانه و وادادگی خواهد بود.

وی نگاه چهارم را احیاگری خواند و گفت: در احیا گری مقاومت حرف نخست را می زند. و این مقاومت باید در همه عرصه ها باشد.

آیت الله کعبی بااشاره به سخنان رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اظهار کرد: ایشان مطرح کردند که همانند نمایندگان دغدغه فرهنگی دارند. البته ایشان پس از دفاع مقدس با مطرح کردن بحثتهاجم فرهنگی, شبیحخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم همیشه دغدغه های فرهنگی خود را مطرح کرده اند و در بیاناتشان به راهکارهایی از جمله به خانواده، مدرسه، مسجد، بازار اسلامی و اداره اسلامی اشاره کردند و همیشه گفته اند که فرهنگ مرکز است و سیاست و مقوله های دیگر در حاشیه قرار دارند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اقتصاد مقاومتی را در کنار فرهنگ مقاومتی قلمداد کرد و گفت: بر پایه نظامی که رهبری آن را اداره می کند باید اقتصاد مقاومتی، سیاست مقاومتی، فرهنگ مقاومتی و سایر موضوعها را در چارچوب بیانات رهبری طرح ریزی کنیم و همان طور که ایشان می فرماید که من انقلابی ام و دیپلمات نیستم، در این زمینه نیز می گوید که توقف و محافظه کاری ممنوع است.

وی افزود: مقاومت انقلابی ماندن و نگاه تمدن ساز به اسلام از عناصر نگاه احیا گر است که باید مد نظر همه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که چرا برخی از یاران شهید احمد روشنی در بحثانرژی هسته ای به کار گرفته نمی شوند گفت: آنها یک تیم یازده نفری بودند که ۵ نفر آنها در تیم بود که از این ۵ نفر ۳ نفرشان اخراج شد اند و یک نفر دیگر نیز در آستانه اخراج شدن است. از یک طرف این پیشرفت ها مدیون شهید احمدی روشن ها است اما از طرف دیگر می بینیم به خاطر پیشبرد برخی از اهداف آقایان، یاران احمدی روشن اخراج می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز