خبرگزاری کار ایران

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

برخی در کشور به دنبال خط شکنی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۰۸۹

خسته کردن مردم از مقاومت، فشار بر مسئولان، تغییر اصول و مبانی انقلاب اسلامی، فعال کردن پیاده نظام داخلی که با آثار قلمی خود بر ضدنظام فعالیت می‌کنند و ترویج لیبرالیسم فرهنگی از جمله راهکارهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در تبیین رسالت و وظایف امروز روحانیت در کشور گفت: غفلت نکردن از دشمن، بصیرت‌افزایی، تکیه بر توان داخلی و نهادینه کردن مقاومت در سیاست، استقلال و فرهنگ رسالت اساسی امروز روحانیت است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در همایش سراسری روحانیون سپاه با بیان اینکه فلسفه وجودی روحانیت این است که افراد را برای پاسداری و سنگرنشینی انقلاب اسلامی تربیت کند، گفت: افتخار سپاه پاسداران این است که همواره سنگرنشین انقلاب اسلامی بوده و این سربلندی مرهون پاسدارانی است که روحیه جهادی دارند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری چنین جوانانی، روحانیون هستند. روحانیون فعال در سپاه نقش پاسدارسازی را به خوبی ایفا کرده‌اند و اساساً فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و روحانیت این است که افراد را برای سنگرنشینی انقلاب تربیت کند. انجام رسالت روحانیت در همه عرصه‌ها و بویژه در عرصه سپاه و بسیج نیاز به سه شرط عمده دارد؛ نخستین شرط توانمندی عملی و اخلاقی و اتصال به خداست و برای این کار باید خود به مرحله‌ای از پاکی و رسیدن به شایستگی ارتباط و اتصال به احدیت برسانیم.

حاجی صادقی همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خواستار ارتقای سطح معنویت در سپاه و بسیج است، گفت: توانمندی علمی دومین الزام تربیت پاسدار است که نیازمند شناخت کامل دین و درس‌های اسلام در مباحثاقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

وی سومین شرط لازم برای انجام رسالت روحانیت را توانمندی بصیرت افزایی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح معنویت، بصیرت‌افزایی و ولایت‌مداری از جمله محورهای اساسی در نمایندگی ولی فقیه در سپاه است. روحانیت باید با حضور عالمانه و آگاهانه و با اقتدار به عنوان مرجعیت فکری دینی در سپاه تجلی یابد. فلسفه وجودی روحانیت، هدایت فکری و سیاسی است و یکی از ابعاد هدایت فکری، موضوع چالش‌شناسی است.

حاجی صادقی در بیان چالش‌های فراروی انقلاب اسلامی گفت: چالش اصلی انقلاب اسلامی که استکبار جهانی در سودای دامن زدن به آن را در سر دارد این است که قصد دارد با نرم‌افزار انقلاب به مقابله برخیزد. استکبار به این نتیجه رسیده که اگر اسلامیت را تضعیف کند روحیه جهادی مردم نیز از بین می‌رود؛ از این رو به دنبال تغییر و جابجایی ارزش‌هاست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دشمن اسلام را نشانه گرفته است؛ چراکه انقلاب اسلامی بر پایه اسلام استوار شده و دین، عامل اصلی مقاومت در جهان امروز محسوب می‌شود. برخی در کشور به دنبال خط شکنی هستند و اصول دین را مثل قصاص، تبری و ولایت را زیر سوال می‌برند. شعارهایی مثل تبری، " ذکرالله " محسوب می‌شوند و از جمله مباحثبنیادین دین به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه خسته کردن مردم از مقاومت، فشار بر مسئولان، تغییر اصول و مبانی انقلاب اسلامی، فعال کردن پیاده نظام داخلی که با آثار قلمی خود بر ضدنظام فعالیت می‌کنند و ترویج لیبرالیسم فرهنگی از جمله راهکارهای دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب است، افزود: غرب از مذاکره با ایران تنها به دنبال مذاکره است؛ چراکه مشاهده کردند روحیه اسلامی و ضداستکباری برخاسته از ایران، به کل جهان نفوذ و گسترش پیدا کرده است و از همین رو به این نتیجه رسیده‌اند که باید الگوی این شعارها را از بین ببرند؛ بنابراین در حین مذاکرات چنین القا می‌کردند که انقلاب اسلامی از جهت‌گیری‌های خود عقب‌نشینی کرده است.

حاجی‌صادقی اضافه کرد: غفلت نکردن از دشمن، تکیه شفاف بر مبانی و اصول، تقویت روحیه جهادی، بصیرت‌افزایی، تکیه بر توان و فرصت‌های داخلی، نهادینه کردن مقاومت در سیاست، اقتصاد و فرهنگ، رسالت‌های اساسی روحانیت در کشور به حساب می‌آید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه جریان‌شناسی از جمله مهم‌ترین رسالت‌های ماست و نباید از جریان‌های گذشته و حال غافل بمانیم، تاکید کرد: باید جریان نفاق جدید را بشناسیم و برای خنثی کردن آن کوشش کنیم و به مقوله آگاه‌سازی مردم در این زمینه نیز توجه داشته باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: در راه دستیابی اهدافمان باید به خدا توکل کنیم و به کمک‌های الهی باور داشته باشیم. برای رسیدن به این باور باید جهادی حرکت کنیم و جهت‌گیری حرکت نیز به سمت و سوی خدا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز