خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

انقلاب اسلامی بیدی نیست که با بادهای بی‌بنیاد مخالفت‌ها بلرزد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۳۱۵

متاسفانه برخلاف آمارهایی که در سال‌های گذشته از ایجاد اشتغال میلیونی در جامعه می‌دادند، شاهد بیکاری جوانان تحصیل‌کرده هستیم که اصلاً توجیه‌پذیر نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تلاش معاندان در داخل و خارج برای القای ناامیدی و یاس به مردم را خیانت به نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بیدی نیست که با بادهای بی‌بنیاد مخالفت‌ها بلرزد و با اراده به راهش ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، جایگاه مبارزین و جهادگران را در جوامع اسلامی و تعابیر قرآن بسیار بالا دانست و افزود: انقلابیون و مبارزان، هیچ هدفی جز دفاع از اسلام و مستضعفان نداشتند و می‌دانستند مبارزه با رژیم سفاکّی چون پهلوی، هزینه های فراوانی برایشان دارد.

وی با تاکید بر حق مبارزان قبل از انقلاب در جامعه اظهارداشت: اخلاص مبارزین، در دوران دفاع مقدس توسط جوانان پرشور انقلابی، تکرار شد و آنان با وجود مشکلات متعدد اقتصادی و نظامی، در مقابل ارتش کاملاً مجهز بعثکه از سوی شرق، غرب و ارتجاع منطقه نیز حمایت می شد، پیروزمندانه، مقاومت کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز نگرانی‌های زندان‌های سیاسی قبل از انقلاب را درباره مشکلات اقتصادی، به خصوص نرخ بیکاری، برخواسته از دلسوزی خالصانه آنان بیان کرد و افزود: متاسفانه برخلاف آمارهایی که در سال‌های گذشته از ایجاد اشتغال میلیونی در جامعه می‌دادند، شاهد بیکاری جوانان تحصیل‌کرده هستیم که اصلاً توجیه‌پذیر نیست.

هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «هرمسئولی باید برای ایجاد تولید و اشتغال تلاش کند»، به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری کردن طرح‌های دانشگاهی اشاره کرد و اظهارداشت: با این کار، تکنولوژی جدیدی وارد چرخه صنعت می‌شود که ایجاد اشتغال بهترین نتیجه آن است.

وی در پاسخ به اظهارات حاضرین درخصوص نقشش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: نقش اصلی را مردم ایفا کردند که در سایه رشد آگاهی، نگذاشتند شیوه اجرایی گذشته ادامه یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان خاطراتی از برنامه‌های چند عملیات نظامی در طول دوران دفاع مقدس، نقش مردم را در این دوران ستود و با تشریح شرایط سیاسی و نظامی ماه‌های پایانی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: عقلای قوم در مجلس و در سطح فرماندهان نظامی صحبت از ختم آبرومندانه جنگ می‌کردند که با لطف خداوند و درایت امام(ره)، با اصلاح قطعنامه و پذیرش آن توسط سازمان ملل متحد، پیروزمندانه از جنگ بیرون آمدیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: عقلانیت ماه‌های پایان جنگ، در شرایط فعلی نیز متبلور شد و در میان نامزدها، مردم به کسی بیشترین رأی را دادند که صحبت از اعتدال و عقلانیت می‌کرد.

وی وفاداری و حمایت مردم را سرمایه ارزشمندی برای مقاطع مختلف انقلاب و کشور، مخصوصاً برای دولت فعلی دانست و تصریح کرد: دولت هم، قدر این سرمایه را می‌داند و از حقوق آنها در مسایل داخلی و خارجی دفاع خواهد کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تلاش معاندان در داخل و خارج را برای القای ناامیدی و یأس به مردم، خیانت به نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بیدی نیست که با بادهای بی‌بنیاد مخالفت‌ها بلرزد و با اراده به راهش ادامه می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی با انتقاد از انحراف از سیاست‌های کلی اصلاح اصل ۴۴ و تقویت بخش خصوصی گفت: بعضی‌ها در دولت سابق به جای اجرای صحیح این اصل و سپردن امور به مردم، به نهادهای شبه‌دولتی دادند که عدم پاسخگویی و عدم توجه به نظارت در ذات آنان است.

وی امنیت خاطر مردم در تأمین نیازهای ضروری زندگی را حق آنان دانست و افزود: توجه به تأمین اجتماعی کامل و رفع مشکلات داخلی و خارجی می‌تواند امید ایجاد شده در دل مردم را تقویت و نگرانی‌های گذشته را رفع کند.

در این دیدار محمدرضا علی حسینی، باقریان نژاد، حاتمی، صالح آبادی، محمودی و سرداد به بیان نگرانی‌ها و دیدگاه‌های خویش درخصوص مسایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پرداختند و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خاطر نقشی که در تمام مراحل انتخابات ریاست جمهوری و دمیدن روح امید به جامعه داشتند، تشکر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز