خبرگزاری کار ایران

حمید رسایی در سایت خود منتشر کرد؛

پاسخ ضرغامی به درخواست منتقدان توافقنامه ژنو برای حضور در سیما

کد خبر : ۱۴۹۹۴۵

ضرغامی: در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته‌ای کاملا تبیینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات در حال انجام به صلاح کشور نمی‌باشد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران، با انتشار مطلبی در سایت خود، نامه رییس سازمان صداوسیما درباره درخواست نمایندگان برای برگزاری مناظره در موضوع هسته‌ای را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، مطلب منتشر شده در سایت مذکور به شرح زیر است:

۱۹ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از آنکه سخنان همراه با عصبانیت آقای روحانی در جمع اساتید دانشگاه از تلویزیون پخش شد و وی منتقدان توافقنامه ژنو را کم سواد و تغذیه شده از جایی دانست و ضمن گلایه از اساتید دانشگاه به دلیل عدم حمایت از توافقنامه ژنو، آن‌ها را نیز ترسو خواند، طی نامه‌ای از ضرغامی خواستند تا فرصتی فراهم کند و منتقدان و موافقان توافقنامه ژنو به مناظره بنشینند.

آقای ضرغامی هفته گذشته برای تک تک همکاران امضا کننده آن نامه پاسخی ارسال کرد که هر چند قصد خبری شدن آن را نداشتم ولی به دلیل انتشار اصل موضوع و با توجه به اینکه موافقان این توافقنامه تاکنون حتی حاضر به انجام مناظره در دانشگاه‌ها نیز نشده‌اند، متن نامه آقای ضرغامی به نمایندگان را منتشر می‌کنم. قطعا پاسخ آقای ضرغامی را قانع کننده نمی‌دانم و از طریق هیأت نظارت بر صدا و سیما پیگیر تحقق این مطالبه عمومی خواهیم بود. بویژه که رهبری انقلاب تاکنون چندبار تاکید کرده‌اند که اصل مذاکرات خوب است به شرط اینکه مردم بدانند چه اتفاقی دارد می‌افتد.

متن نامه آقای ضرغامی که به نام نمایندگان صادر شده:

با تشکر از نامه مهم و مستدل شما، قاعدتا در کنار پخش آن اظهار نظر(اظهارنظر رئیس جمهور)، حقی برای پاسخگویی و طرح نظرات متفاوت با قرائت رسمی دولت باید وجود داشته باشد. مضاف بر اینکه رئیس جمهور محترم نیز اخیرا در مورد ضرورت نقد حقوقی توافقنامه ژنو توسط کار‌شناسان و صاحب نظران تاکید کردند.

با این حال لازم است به استحضار برسانم در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته‌ای کاملا تبیینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات در حال انجام به صلاح کشور نمی‌باشد.

با عذرخواهی فراوان امیدواریم با گذشت زمان و مهیا شدن شرایط، زمینه انجام بحث‌های کار‌شناسی و تضارب آراء در خصوص جوانب حقوقی این توافقنامه با حضور اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه فراهم شود.

متن کامل نامه نمایندگان مجلس به ضرغامی به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس ضرغامی
ریاست محترم سازمان صدا و سیما

باسلام؛

نظر به اینکه رئیس‌جمهور محترم در جمع اساتید دانشگاه نه تنها اساتید محترم دانشگاه را به جهت عدم دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم نموده است، بلکه منتقدان این توافقنامه را نیز با ادبیات نامناسبی کم‌سواد خطاب کرده است و این سخنان از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده است، مقتضی است فرصتی فراهم آوردیم تا منتقدان این توافقنامه که قطعاً حقوق مسلم مردم را مخدوش کرده است، با حضور موافقان به بحثو بررسی آن بپردازند.

با تشکر

سیدمحمود نبویان، سیدحسین نقوی، محمدجواد کولیوند، ابراهیم کارخانه، محمد دهقان، اسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش، مهدی کوچک‌زاده، علیرضا زاکانی، زهره طبیب‌زاده، حمید رسایی، محمد سلیمانی، ناصر سودانی، سیدمهدی موسوی‌نژاد، علی‌اصغر زارعی، سیدمسعود میرکاظمی، روح‌الله حسینیان، حسین نجابت، حسین طلا.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز