خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفتگو با ایلنا:

تندورها می‌خواهند از مزایای بی‌شناسنامه بودن استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۵۲

جریانی همواره می خواهد در این ابهام سیر کند و از مزایای بی‌شناسنامه بودن و بی‌هویت بودن استفاده کند و هزینه‌های شفافیت را پرداخت نکند / وقتی یک جریان سیاسی نامی برای خود انتخاب نمی‌کند به رقیبان خود این اختیار را می‌دهد تا آن‌ها را به هر نامی که دوست دارند خطاب کنند.

یک نماینده مجلس ششم گفت: تا وقتی این گروه تندرو منشعب از اصولگرایان نامی برای خود انتخاب نکند و صاحب هویت و شناسنامه نشوند شایسته است آن‌ها را به‌‌ همان نام تندور‌ها بخوانیم.

احمد شیرزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا‏، اظهار داشت: در فرهنگ سیاسی ما مشکلی هست که ناشی از عملکرد برخی از دوستان اصولگراست. من به یاد دارم که پیش از این دو اردوگاه با عناوین چپ وراست در کشور وجود داشت. بعد از دوم خرداد ۷۶ گروه‌های منسوب به چپ برای خود نام اصلاح طلب را برگزیدند. اما مدت‌ها طول کشید تا دوستان ما در اردوگاهی که پیش از این راست یا اقتدارگرا یا انحصارطلب و… نامیده می‌شدند برای خود نام اصولگرایان را برگزینند.

وی افزود: وقتی امروز با نام اصولگرا از آن‌ها یاد می‌شود می‌توان انتقاد‌ها یا تعریف‌ها را با‌‌ همان نام نسبت به آنان ابراز داشت. دیگر نه آن‌ها این امر را توهین تلقی می‌کنند ودیگران نیز می‌دانند با یک گروه و عنوان مشخص روبرو هستند.

وی ادامه داد: وقتی یک جریان سیاسی نامی برای خود انتخاب نمی‌کند به رقیبان خود این اختیار را می‌دهد تا آن‌ها را به هر نامی که دوست دارند خطاب کنند. اگر از این عنوان تندرو‌ها ناراحت می‌شوند بهتر است نامی و عنوانی برای خود برگزینند تا ما نیز از این پس آنان را با‌‌ همان نام و عنوان بخوانیم.

شیرزاد ادامه داد: امروز جناح اصولگرا دو شقه شده. یک طرف گروه سنتی اصولگرا قرار دارند. گروه دیگر کسانی هستند که مدافع دولت آقای احمدی‌نژاد بوده و پشت سر اقای جلیلی ایستادند. این گروه امروز ارگان مطبوعاتی دارند. مثلا روزنامه کیهان ارگان یک نوع طرز فکر است. آیا کیهان می‌تواند بگوید که رسانه همه اصولگرایان است؟ آیا این رسانه‌ها به یک نسبت از آقای جلیلی و از آقای مطهری حرف می‌زند؟ به هر حال چه ما بپسندیم و چه نپسندیم کیهان یک نشانه از یک طرز تفکر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ما در صدا و سیما برنامه‌های خاصی سراغ داریم که نشانه این طرز تفکر است. مثل برنامه دیروز امروز فردا یا برنامه شناسنامه. از تیتراژ ابتدایی تا تیتراژ پایانی این برنامه نماینده یک طرز فکر خاص است. اگر معتقدند که این جریان همه نیروهای انقلاب را در بر می‌گیرد که فکر می‌کنم شوخی می‌کنند. اگر این چنین بود دیگر لزومی نداشت که این دوستان به عده‌ای حمله کنند. پس این امر نشان می‌دهد که این جبهه فراگیر نیست.

نماینده مجلس ششم خاطرنشان کرد: روشن است که در بخش رسانه‌ای روزنامه کیهان و بخش‌هایی از صدا وسیما در زمره این گروه هستند. اگر واقعا اینان هویت سیاسی مشخصی دارند؛ برای خود نامی انتخاب کنند. جریان‌های حزب خود را داشته باشند. ما بدانیم که مثلا پدر معنوی آنان کیست؟

وی با بیان اینکه اصولگرایان سنتی شامل جامعه روحانیت مبارز و جامعه اسلامی مهندسین و حزب موتلفه و حتی هوادران آقای لاریجانی در یک جناح هستند و گروهی دیگر جریانی جدا هستند که پشت سر آقای جلیلی صف کشیده‌اند، ادامه داد: جریان دوم هیچ هویت سیاسی و نام مشخصی ندارد. ما مجبوریم از آنان با عنوان تندور‌ها نام ببریم. آقای ناطق حتی مجبور است از آنان با همین عنوان نام ببرد. اگر غیر از این بود همه می‌توانستند با نام و عنوان مشخص درباره این جناح سخن بگویند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما در کشور مشکل تبار‌شناسی داریم، اضافه کرد: جریانی همواره می‌خواهد در این ابهام سیر کند و از مزایای بی‌شناسنامه بودن و بی‌هویت بودن استفاده کند و هزینه‌های شفافیت را پرداخت نکند. به هر حال ما در میان بسیجیان هم اصولگرای دوآتشه داریم و هم اصلاح طلب دوآتشه. در میان سپاهیان و دگر نیرو‌ها نیز همچنین. همه نوع طرز تفکر وجود دارد.

شیرزاد افزود: وقتی آقای روحانی یا آقای ناطق از تندروی انتقاد می‌کنند به یک سری رفتارهای خاص اشاره می‌کنند. مثلا یک برادر روحانی ما اقای رسایی در مجلس مواضع تندی نسبت به دولت دارد. حال اگر کسی علیه آقای رسایی حرف زد یعنی به روحانیت توهین کرده است؟ به نظر من دوره اینکه عده‌ای خود را ذیل عناوین کلی مخفی کنند ودر پشت آن‌ها سنگر بگیرند گذشته است.

وی ادامه داد: من پیشنهادم به این دوستان این است که برادران عزیز! بیایید و جایگاه سیاسی خود را معلوم کنید. اینکه بگویید من مدافع همه بسیجیان هستم به نوعی رندی سیاسی است که مقبول نیست. به هر حال جریان منشعب از اصولگرایان که امروز به نام تندور‌ها نامیده می‌شوند باید نامی برای خود انتخاب کند وهویت بیابند. اگر نه در قالب حزبی ولی لااقل شناخته شده باشند. امروز آن جریان به شدت دچار سردرگمی وخود گم کردگی است و شایسته است آن‌ها را تندرو بنامیم. اگر از این عنوان ناراحت می‌شوند خب بشوند. مگر اینکه شناسنامه‌ای بیابند.

شیرزاد در پایان اظهار داشت: اگر چنین شود معلوم می‌شود وقتی کسی از اینان انتقاد می‌کند منظورش سپاه و بسیج نیست و یک رفتار مشخص سیاسی را مدنظر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز