خبرگزاری کار ایران

اولیا در گفت‌وگو با ایلنا:

مدت‌هاست صداوسیما نقش ملی خود را فراموش کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۰۳

متاسفانه پس از تذکر نماینده دولت به صداوسیما و درخواست دولت مبنی بر اینکه این رسانه، بی‌طرفانه به انعکاس اخبار دولت بپردازد اما باز مشاهده می‌کنیم که صداوسیما به شورا بی‌اعتناست و جایگاهی برای آن قائل نیست.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از عملکرد صداوسیما تاکید کرد: صداوسیما به عنوان رسانه ملی و دولتی مدت‌هاست که نقش ملی خود را فراموش کرده است.

علی اکبر اولیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص رفتار و مواضع صداوسیما در قبال دولت گفت: صداوسیما به عنوان رسانه ملی و دولتی مدت‌هاست که نقش ملی خود را فراموش کرده و خود را در اختیار یک جناح و گروه سیاسی قرار داده است و همه دیدگاه‌ها را دربر نمی‌گیرد.

نماینده سابق مردم یزد مجلس شورای اسلامی با اشاره دوران نمایندگی خود در مجلس، خاطرنشان کرد: در مجلس هشتم و زمانی که من نماینده بودم صداوسیما به جای انعکاس نظر هر ۲۹۰ نفر نماینده، فقط با بیست، سی نفر از نمایندگان در یک جناح سیاسی خاص مصاحبه می‌کرد و از انعکاس نظرات مابقی نمایندگان استنکاف می‌ورزید.

وی با اشاره به تذکر نماینده دولت در شورای نظارت بر صداوسیما به رسانه ملی تصریح کرد: متاسفانه پس از تذکر نماینده دولت به صداوسیما و درخواست دولت مبنی بر اینکه این رسانه، بی‌طرفانه به انعکاس اخبار دولت بپردازد، اما باز مشاهده می‌کنیم که صداوسیما به شورا بی‌اعتناست و جایگاهی برای آن قائل نیست.

اولیا ادامه داد: صداوسیما دوست ندارد نقش و جایگاهش مورد واکاوی قرار گیرد و شورای نظارت بر صداوسیما در جایگاه اصلی خویش قرار داشته باشد. بهتر است با توجه به اختلاف‌نظرها و انتقادهای یکی از اعضای این شورا، صداوسیما میزگردی زنده با حضور کارشناسان و اعضای این شورا برگزار کند تا این مسئله روشن شود و مشخص شود که صداوسیما به چه میزان نقش فراجناحی خویش را عهده‌دار است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اهمیت صداوسیما در قانون اساسی ابراز داشت: صداوسیما از آنجایی که انحصاری است و باید مورد نقادی و نظارت جدی قرار گیرد تا کارش را صحیح‌تر و بی‌عیب‌تر انجام دهد، چرا که این رسانه، فقط رسانه یک گروه یا جریان در ایران نیست؛ بلکه این رسانه متعلق به همه ملت ایران است.

وی افزود: اعتقاد دارم اگر سوءتفاهی اگر در جامعه وجود دارد مسوولیت آن برعهده صداوسیماست؛ چراکه صداوسیما نتوانسته است این فرصت را فراهم بیاورد تا نظرات همه مردم و همه گروه‌ها در جامعه انعکاس یابد و این عدم انعکاس، موجب افت و کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.

عضو فراکسیون خط امام در مجلس هشتم به برنامه مجلس برای اصلاح اساسنامه و قانون صداوسیما اشاره کرد و بیان کرد: گویا مجلس قصد دارد تا قانون اداره صداوسیما را اصلاح کند. امیدوارم اصلاح قانون صداوسیما با مشارکت فکری همه گروه‌ها و صاحب‌نظران صورت بگیرد و اگر این قانون درست اصلاح شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات حل گردد.

اولیا در پاسخ به این سوال که آیا تغییر ریاست صداوسیما می‌تواند مشکل صداوسیما را عوض کند؟ گفت: تغییر ریاست می‌تواند موثر باشد؛ ولی باید برای رفع مشکل نگاه سیستماتیک و ساختاری داشته باشیم تا در یک محیط تعاملی اشکالات رفع گردد و قائل به شخص نباشیم و سازوکارها طوری باشد تا صداوسیما فراتر از جناح‌ها و اشخاص، به وظیفه خویش عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز