خبرگزاری کار ایران

آیت الله صانعی در دیدار مدیرعامل و تحریریه ایلنا:

امام خمینی(س) مخالف گداپروری بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۱۴

بیمه تأمین اجتماعی باید در کشور فراگیر شود / در صورت آگاهی بخشی به جامعه، مشت آدمهای دروغگو باز می شود / خبرگزاری ایلنا، رسانه ای است که تملق و چاپلوسی نمی کند / بیان ظلم ها، غیبت نیست / خبرگزاری ایلنا افق جدیدی را در بین رسانه های کشور باز کرد.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با اشاره به شرایط ۸ سال گذشته کشور و سپس روی کار آمدن دولت جدید، گفت: اکنون باید از فرصت استفاده کرد و به مردم آگاهی داد که در آن ۸ سال گذشته چه بر سر کشور و حقوق مردم رفت؛ این افراد با ندانستن مردم و عدم آگاهی جامعه است که می توانستند خودنمایی کنند؛ اگر کسی می دانست که در این ۸ سال گذشته چقدر دزدی و خیانت به کشور شده و این گروه چه خلاف هایی مرتکب شده، آن ها نمی توانستند این قدر خودنمایی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله العظمی یوسف صانعی در دیدار با مدیرعامل، سردبیر و اعضای تحریریه خبرگزاری کار ایران(ایلنا) که به مناسبت یازدهمین سالگرد تأسیس این خبرگزاری در دفتر این مرجع تقلید در قم حاضر شده بودند، با بیان این که باید با صداقت در راه آگاهی بخشی به جامعه و مردم تلاش کرد، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) همواره افراد را به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه و مردم ترغیب می کردند و این نشان از آن دارد که ایشان حق بودند، چون اگر حق نبودند، افراد را به چنین کاری ترغیب نمی کردند؛ آدم دروغگو است که اگر آگاهی بخشی به جامعه صورت گرفت، مشتش باز می شود و اعتبارش را در جامعه از دست خواهد داد.

وی با بیان این که اسلام به همه انسان ها حق داده تا حرف بزنند، خاطرنشان کرد: وقتی به کتب اخلاقی اسلام مراجعه می کنیم، آمده است که غیبت کردن حرام است، اما در مواردی غیبت کردن مانعی ندارد که از جمله آن ها در مشورت کردن است.

این مرجع تقلید با بیان این که دروغ گفتن حرام است، افزود: اگر از شخصی درخصوص موضوع خاصی بپرسند، اگر سکوت کند که سکوت کرده اما اگر پاسخی بدهد باید راست بگوید.

وی تأکید کرد: اگر به شخص یا گروه خاصی در یک جامعه ظلم شود، آن ها مجبورند که بگویند به ما ظلم شده و این اصلا عیب ندارد؛ اصلا خود حکومت آن جامعه باید رسانه و برنامه در اختیار او بگذارد تا او بگوید به من یا گروه ما ظلم شده است.

آیت الله صانعی با بیان این که در ۸ سال گذشته مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد شد، گفت: اقتصاد، سیاست خارجی، سیاست داخلی و… کشور در این ۸ سال گذشته آسیب دید.

وی با بیان این که اظهار نظر بنده در خصوص احمدی نژاد در ابتدای دوره دوم او، واکنش های زیادی در پی داشت، گفت: بنده در آن جا گفتم کسی که به عنوان رئیس جمهور سوگند خورده تا به مردم احترام بگذارد، نباید به بزرگان توهین کند؛ در حالی که دیدیم آقای احمدی نژاد به آیت الله هاشمی، آقای ناطق نوری و دیگر بزرگواران اهانت کرد و هیچ کسی هم نمی گفت که او خلاف قانون اساسی عمل می کند.

وی با بیان این که بدگویی برای غرض شخصی غیبت محسوب شده و اگر هر وقتی، هر رسانه ای این طور عمل کرد، غیبت کرده و کار او حرام محسوب می شود، گفت: اما اگر گفتیم بیکاری در جامعه زیاد شده و بدبختی مردم به جایی رسیده که کلیه فروشی رو به افزایش است، این کارها به هیچ وجه غیبت محسوب نمی شود؛ متأسفانه عده ای نمی خواهند مردم بفهمند معنای حقیقی غیبت کردن چیست.

این مرجع تقلید به انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز اشاره کرد و گفت: با وجود تمام محدودیت ها و جریان ردصلاحیت آیت الله هاشمی، باز هم در انتخابات ریاست جمهوری ماندند و واقعا انتخابات اخیر ریاست جمهوری اراده الهی بود.

وی با تأکید بر این که عده ای نمی خواستند آرامش به جامعه و میان مردم برگردد، گفت: این افراد با ندانستن مردم و عدم آگاهی جامعه است که می توانستند خودنمایی کنند؛ اگر کسی می دانست که در این ۸ سال گذشته چقدر دزدی و خیانت به کشور شده و این گروه چه خلاف هایی مرتکب شده، آن ها نمی توانستند این قدر خودنمایی کنند.

آیت الله صانعی خطاب به اعضای تحریریه خبرگزاری ایلنا گفت: اکنون باید از فرصت استفاده کرد و به مردم آگاهی داد که در آن ۸ سال گذشته چه بر سر کشور و حقوق مردم رفت.

این مرجع تقلید با بیان این که خبرگزاری ایلنا، رسانه ای است که تملق و چاپلوسی نمی کند، گفت: شما هرچه می توانید برای مردم و آگاهی بخشی به جامعه بنویسید و حق را بگویید ولاغیر.

وی با بیان این که انقلاب و نظام از مردم است و مردم برای آن تلاش می کنند و خواهند کرد، گفت: در راه آگاهی رساندن به جامعه و مردم، نهراسید و بدانید خدا به شما کمک کرده تا در این راه قرار بگیرید؛ مشکلاتی هم که برای تان ایجاد می شود را به حساب آخرت خود بگذارید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که باید بیمه تأمین اجتماعی در کشور فراگیر شود، گفت: متأسفانه در کشور ما به جای این که افراد به سمت بیمه تشویق شوند، اصلا از آن اطلاعی ندارند؛ چون می خواهند همیشه یک عده چشم شان به دست آن ها باشد تا همیشه به دنبال شان بیایند، در حالی که امام خمینی(س) نظرش گداپروری نبود.

آیت الله صانعی در پایان سخنان خود با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری ایلنا و تبریک یازده سالگی این خبرگزاری، گفت: شما با رویکرد خود در دفاع از حقوق کارگران و دیگر اقشار مردم به گونه ای عمل کردید که می توان گفت خبرگزاری ایلنا افق جدیدی را در بین رسانه های کشور باز کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز