خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیح رییس دیوان عالی کشور درباره علت طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های قصاص

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۶۴

قضات دیوان عالی کشور نمی‌توانند چشم بسته رای صادر کنند، بنابراین یک پرونده به دقت توسط رییس شعبه و مستشار پرونده مطالعه و پس از شور، حکم دادگاه، ابرام یا نقض می‌شود.

رییس دیوان عالی کشور اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های قصاص توسط رییس قوه قضاییه تنفیذ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله احمد محسنی گرکانی در حاشیه بازگشت از سفر استانی رئیس قوه قضائیه به کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص شکایت بسیاری از اولیای دم در قصاص محکومان گفت: قضات دیوان عالی کشور نمی‌توانند چشم بسته رای صادر کنند، بنابراین یک پرونده به دقت توسط رییس شعبه و مستشار پرونده مطالعه و پس از شور، حکم دادگاه، ابرام یا نقض می‌شود.

وی ادامه داد: دیوان عالی کشور هم‌اکنون ۳۳ شعبه دارد که از این تعداد ۳ شعبه در قم و ۱ شعبه در مشهد مقدس است و این در حالی است که از سراسر کشور به دیوان عالی کشور پرونده ارجاع می‌شود.

رییس دیوان عالی کشور در پاسخ به سوالی درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌های قصاص تصریح کرد: اجرای احکام پرونده‌های قصاص نیازمند تنفیذ رییس قوه قضاییه است، به این صورت که اجرای احکام قصاص دادگاه‌ها، باید توسط نماینده ولی فقیه یا مجتهد تفیذ و سپس اجرا شود.

محسنی گرکانی در پایان اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های قصاص توسط رییس قوه قضاییه تنفیذ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز