خبرگزاری کار ایران

قزوینی در سالروز تاسیس خبرگزاری کار ایران:

امیدوارم آسمان ایلنا آفتابی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۱۴

اگر ما رسانه‌ای مستقل و آزاد داشتیم این به وجود نمی‌آمد که یک نفر اموال بیت المال را غارت کند، اگر ما رسانه‌ای مستقل و آزاد داشتیم این به وجود نمی‌آمد که عده‌ای به اسم دور زدن تحریم‌ها جیب ملت را دور بزنند.

عضو ارشد مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی یک رسانه پرسشگری است، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند رسانه فقط بولتنی از خبر‌ها مدنظر آن‌ها باشد و انتقاد نکنند و سوال نپرسند درحالی که برخلاف ذات فطری انسان‌ها و خواسته خداوند است.

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک یازدهمین سالگرد تاسیس و فعالیت خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفت: ایلنا در طول یازده سال فعالیت خویش، همواره بر فعالیت صادقانه و مبتنی بر مشی اصلاح‌طلبانه و رویکردی اعتدالی عمل کرده و صداقت را همواره سرلوحه کار خویش قرار داده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستم این فعالیت با نشاط و سرزندگی تداوم یابد و ایلنا به عنوان یک رسانه مستقل فرا منطقه‌ای پویا‌تر از گذشته باشد.

سردبیر روزنامه توقیف شده حیات نو با بیان اینکه نمی‌توان در اهمیت و ضرورت و رسانه مستقل تردید وارد کرد، اظهار داشت: در این روزگار که بسیاری از رسانه‌ها، وابسته به نهادهای خاصی هستند و تعداد رسانه‌های مستقل و تاثیرگذار انگشت‌شمارند‏، کار خبرگزاری ایلنا بسیار پراهمیت و اساسی است؛ چرا که از یک سو هم یک رسانه مستقل و غیردولتی است که از سوی یک نهاد مدنی حمایت می‌شود و از سوی دیگر هدفش دفاع از قشر زحمتکش کارگری است که بسیار قابل توجه است.

عضو مجمع نیروهای خط امام با اشاره به فشارهایی که از سوی دولت در ۸ سال گذشته به رسانه‌های مستقل و آزاد وارد می‌شده است، خاطر نشان کرد: در ۸ سال گذشته بسیاری از رسانه‌های آزاد و مستقل دچار تنگ‌نظری از سوی دولت شده‌اند و به بهانه‌های واهی به دام توقیف و تعلیق افتادند که خبرگزاری کار ایران نیز دوبار دچار این حادثه شد اما وجود همه مشکلات کار خویش را بیش از بیش از انجام می‌‌دهد.

قزوینی افزود: متاسفانه فضای رسانه‌ای منحصر به افراد و جریان‌های خاص شده‌اند و با اینکه بسیاری از رسانه‌ها جزو اموال عمومی هستند و باید اصل بی‌طرفی را سرلوحه کار خویش قرار دهند، اما این‌گونه رفتار نمی‌کنند و این بر خلاف قانون است و باید تلاش کرد تا قانون اجرا شود.

وی با اشاره به تعطیلی روزنامه آسمان در هفته‌های اخیر اذعان داشت: بخشی از برخورد با رسانه‌های مستقل و آزاداندیش محصول فضاسازی همین رسانه‌ها بود که تلاش می‌کنند با جوسازی خود را احیا کنند؛ این در حالی است که باید گفت آسمان همچنان آفتابی است و برخلاف نظر آن‌ها که می‌خواهند آسمان کدر باشد و امیدوارم که آسمان ایلنا همچنان آفتابی باشد.

عضو مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: اگر ما رسانه‌ای مستقل و آزاد داشتیم، این به وجود نمی‌آمد که یک نفر اموال بیت المال را غارت کند، اگر ما رسانه‌ای مستقل و آزاد داشتیم این به وجود نمی‌آمد که عده‌ای به اسم دور زدن تحریم‌ها جیب ملت را دور بزنند و جیبشان را پر کنند. اگر رسانه‌های مستقل آزاد بودند بسیاری از معضلات فرهنگی، مفاسد اقتصادی، انسدادهای اجتماعی و رکود اقتصادی به وجود نمی‌آمد.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی یک رسانه پرسشگری است، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند رسانه فقط بولتنی از خبر‌ها مدنظر آن‌ها باشد و انتقاد نکنند و سوال نپرسند و این برخلاف ذات فطری انسان‌ها و خواسته خداوند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز