خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:

دانشگاه باید بر روی جریانات سیاسی تأثیر بگذارد

کد خبر : ۱۴۸۲۱۱

سیاست ما در دانشگاه آزاد همگرایی است و تمامی فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری خط قرمز محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم نظرات ایشان را محقق کنیم و با آیت‌الله هاشمی جلسات متعددی حول محور دانشگاه آزاد داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه " دانشگاه باید بر روی جریانات سیاسی تأثیر بگذارد "، گفت: کاری که به دانشجو در عرصه فعالیت‌های سیاسی آموزش می‌دهیم سیاسی‌کاری نیست، بلکه سیاست‌ورزی است.

به گزارش ایلنا، طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و بانوان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عرصه برای فعالیت بانوان در اجتماع به وجود آمده است، گفت: تفاوت اساسی میان خانمها و آقایان وجود ندارد و در حال حاضر عرصه برای فعالیت برابر بانوان در جامعه وجود دارد.

هیچ اصراری نداریم تشکل‌ها حتما مختلط باشند

وی افزود: از سوی دیگر هیچ اصراری نداریم تشکل‌ها حتما مختلط باشند. اما یک وضعیت آزاد و صحیح باید وجود داشته باشد و باید زمینه را فراهم کرد تا افرادی که در حوزه پوششی ما هستند احساس رضایت و آرامش کنند، البته این احساس رضایت باید توأم با رعایت هنجارها، حدود، قوانین و مقررات باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تصریح کرد: پیش از این حوزه فرهنگی در درجه دوم اهمیت قرار داشت و فرهنگ خلاصه شده بود در برنامه‌هایی که جاذبه‌ای نداشت. عرصه‌هایی هم که در هنر می‌توانست زمینه‌‌ای برای توسعه فکر، فرهنگ و ادب و.. باشد تعطیل شده و دانشگاه‌های هنر رها شده بودند. اما ما سعی کردیم عرصه هنر را برای تمامی سلایق باز کنیم و در تمامی عرصه‌های هنری این امکان وجود دارد که کانون داشته باشند. بنابراین به کانون‌های هنری مجوز و بودجه می‌دهیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

طه هاشمی با بیان اینکه " دانشگاه باید بر روی جریانات سیاسی تأثیر بگذارد "، گفت: کاری که به دانشجو در عرصه فعالیت‌های سیاسی آموزش می‌دهیم سیاسی‌کاری نیست، ‌بلکه سیاست‌ورزی است. یعنی برخلاف گروه‌‎ها و جریانات خارج از دانشگاه که می‌خواهند از تشکل‌ها به عنوان پیاده‌نظام و نیروهای خود استفاده کنند ما می‌گوییم این دانشگاه است که باید بر روی آنها تأثیر بگذارد. اینکه تشکل‌های دانشجویی با احزاب و گروه‌ها در ارتباط باشند اشکالی ندارد، اما نباید این امکان را فراهم کنند که در خدمت آنان باشند.

قطعا به دنبال تقویت تشکل‌های سیاسی خواهیم بود

وی یادآور شد: قطعا به دنبال تقویت تشکل‌های سیاسی خواهیم بود و تفاوتی ندارد که تشکلی اصلاح‌طلب، اصولگرا یا میانه‌رو باشد. البته قوانینی داریم که نمی‌توانیم از آن عدول کنیم و برای مثال کسی که از فعالیت سیاسی منع شده نمی‌تواند فعالیت سیاسی انجام دهد.

مطالبات مقام معظم رهبری خط قرمز دانشگاه آزاد محسوب می‌شود

طه هاشمی اضافه کرد: سیاست ما در دانشگاه آزاد همگرایی است و تمامی فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری خط قرمز محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم نظرات ایشان را محقق کنیم و با آیت‌الله هاشمی جلسات متعددی حول محور دانشگاه آزاد داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز