خبرگزاری کار ایران

آیت الله جنتی:

مردم مشتاق گزینه‌های روی میز آمریکا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۱۲

عده‌ای دارند شبکه زیرزمینی برای ارتباط با آمریکا درست می‌کنند / چشم آنهایی که در حصر و قصر هستند روشن که آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند / مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مرگ بر آمریکا اولین گزینه روی میز ما است، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی اعلام کردند مشتاق گزینه‌های روی میز آمریکا بوده و این یعنی لبخند تحقیرآمیز به آمریکا.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله جنتی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: از همه مردم برای حضور در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم. در شرایطی که دشمن پررویی می‌کند و کارهای زشت انجام می‌دهد و حرف‌های بد می‌زند، مردم ما به غیرتشان برخورد و با حضور پرشکوه‌شان اعلام کردند ذلت را تحمل نمی‌کنند.

وی افزود: مردم ما تحقیر را تحمل نمی‌کنند و درصد بالای حضور مردم نسبت به سال گذشته این را ثابت می‌کند. خدا شما را عزیز و عزیز‌تر کند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور مردم نشان داد که مردم از گزینه روی میز آمریکا نمی‌ترسند و پیام ملت ما این بود که مشتاق گزینه‌های روی میز هستیم و این یعنی لبخند تحقیرآمیز به آمریکا.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه مرگ بر آمریکا اولین گزینه روی میز ما است، تصریح کرد: مرگ بر آمریکا، شعار تمام مردم و شعارهای دیگر وحدت مردم با وجود اختلافات داخلی در مقابل آمریکا بود و نشان داد اختلافات داخلی سبب نمی‌شود وحدت را فراموش کنیم.

وی بیان کرد: دفاع از مردم فلسطین گزینه دیگر روی میز ما بود همچنین نترسیدن از دشمن و مرگ، پیام دیگری بود که مردم ما به مسئولان دادند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: مردم از مسئولان انتظار دارند به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرده و تا جایی که می‌توانند تورم را مهار کنند و خواهان حضور اقتدارآمیز در همه صحنه‌ها هستند و با آمریکا، ضد آمریکایی برخورد کنند نه اینکه مردم یک راه بروند و مسئولان یک راه دیگر.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه عده‌ای دارند شبکه زیرزمینی برای ارتباط با آمریکا درست می‌کنند، گفت: من نمی‌دانم این عده از کوزه آمریکا چه خوردند که درصدد رابطه با آمریکا هستند، اما بدانند مردم، آمریکایی‌ها را قبول ندارند و این کار شما باطل است و به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

وی خطاب به این افراد اظهار داشت: بدانید اینکه در جلسات مخفی پیام بدهید و پیام بگیرید، تا مردم نخواهند کاری صورت نمی‌گیرد و پیشاپیش مردم هم مقام معظم رهبری هستند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: شما تصور می‌کنید اگر روزی به فرض محال در‌ها به روی آمریکا گشوده شود، چه تاجی به سر مردم می‌زند. هنوز که چیزی نشده فضولی می‌کنند و می‌گویند چرا وزیر امور خارجه بر سر مزار عماد مغنیه رفته است.

آیت الله جنتی گفت: همین الان از ما می‌خواهند بر سر مسائل هسته‌ای کوتاه بیاییم، اما به آن‌ها چه ربطی دارد که در مسائل کشور ما دخالت بکند. اگر به آمریکایی‌ها اجازه بدهیم دمار از روزگار اسلام، انقلاب و حزب اللهی‌ها در می آورند؛ چراکه آن‌ها نه شرف دارند و نه انسانیت. ببینید چگونه وضعیتی را برای بی‌پناهان در عراق درست کرده‌اند. در فلسطین آدم کشی می‌کنند و تکفیری‌ها را حمایت کرده تا مردم را قتل عام کنند.

وی با اشاره به اینکه خواست آقایان این است که به سوریه کمک نکنیم، بیان کرد: هنوز که به جایی نرسیده‌اند، توقع دارند ارتباطمان را با حزب الله قطع کنیم وای به حال روزی که رابطه برقرار شود و آن‌ها برای ما سیاست گذاری کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران به مسئولان هشدار داد که راه‌شان را در خصوص ارتباط با آمریکا عوض کنند.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: خداوند عزت ایشان را روزافزون کند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند برای حل مشکلات نباید به سمت آمریکا دست درازی کنیم و خود را ذلت بیاندازیم.

وی افزود: در درون کشور منابع سرشار از استعداد داریم و اگر از نفت و گازمان بهره برداری کنیم جزء ثروتمند‌ترین کشور‌ها هستیم. مسئولان به جای اینکه سراغ دشمن بروند، روی پای خودشان منهای دشمن بایستند. اگر این کار را کردید قدرت در دست شما است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه تا زمانیکه گدای دشمن باشیم، دشمن بر ما مسلط است، تصریح کرد: هر وقت دست گدایی را عقب کشیده و دست عزتمند را جلو آوریم، دشمن عقب نشینی می‌کند.

آیت الله جنتی با تاکید دوباره بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی خطاب به مسئولان سه قوه گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری را جدی بگیرید و روی اقتصاد ملی کار کنید ما تجربه تلخی داریم زمانیکه رهبری، مسئولین و رئیسان سه قوه را مامور به مبارزه با فساد کردند، بسیاری از دل‌ها امیدوار شد، اما ببینید که چه کرده‌اید؟ می‌خواهید با اقتصاد مقاومتی نیز همین کار را بکنید؟

وی با بیان اینکه صدا و سیما عملکرد یکساله مسئولان در عمل به اقتصاد مقاومتی را ارزیابی کند، توضیح داد: نه تنها مسئولان بلکه فعالان اقتصادی در بخش خصوصی باید تلاش کنند که اقتصاد مقاومتی محقق شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که در تهران برگزار شد، تصریح کرد: تعداد زیادی از رئیسان مجالس در این کنفرانس شرکت کردند و برنامه مهمی بود، اما معمولا حرف‌های خوبی در این گونه اجلاس‌ها زده شده و قطعنامه‌هایی صادر می‌شود که محتوای خوبی دارد ولی در عمل به جایی نمی‌رسد.

آیت الله جنتی خطاب به میهمانان حاضر در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: شما نماد مردم هستید و اگر می‌خواهید کاری بکنید ببینید مردم چه می‌خواهند و راه خود را از مردم جدا نکنید، ملت مسلمان، آمریکا و اسرائیل را قبول ندارند و حامی فلسطین هستند. همه مسئولان کشور‌ها که رأی مردم را دارند باید این را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه امروز تهران به مساله هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که ما از تیم مذاکره کننده انتظار داریم این است که از موضع عزت و قدرت صحبت کنند و خود را نبازند و خیال نکنند ما ضعیف هستیم بلکه آن‌ها ضعیف هستند و ما به قدرت خود پی نبرده‌ایم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به چهار خط قرمزی که مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره‌کننده معین کردند، از تیم مذاکره کننده خواست که خط قرمز‌ها را رعایت کنند و تاکید کرد: یکی از خطوط قرمز این است که در مذاکرات هسته‌ای درباره کارهای دیگر صحبت نشود و دخالتی صورت نگیرد و ما اجازه نمی‌دهیم به مسائل دیگر بپردازند و در این مسیر جز حق چیزی نمی‌خواهیم و از حقمان نمی‌گذریم.

آیت الله جنتی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، از مسئولان خواست دشمن را بشناسند و گفت: آمریکا شیطان دیروز و امروز است از طرفی پیام می‌دهند زندانیان سیاسی را آزاد کنید، چشم آنهایی که در حصر و قصر هستند روشن که آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اخبار موثقی داریم که یاران احمدی روشن را از سازمان انرژی اتمی اخراج می‌کنند، گفت: این کار را نکنید این‌ها باید تاج سر باشند و نباید بیکار شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ترور صورت گرفته در لبنان اظهار داشت: حزب الله با آن‌ها برخورد می‌کند.

آیت الله جنتی در پایان از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند و عید نوروز را پیشاپیش به مردم تبریک گفت.

در خطبه اول نماز جمعه به نتایج آثار خیر و شر اعمال اشاره کرد و گفت: انسان برای رحمت و نه عذاب خلق شده است. اگر انسان تحت تاثیر الهامات الهی باشد، مشمول رحمت خداست.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تمام مشکلات جامعه انسانی را از بی‌تقوایی و گناه دانست و گفت: ریشه مشکلات انسان بی‌تقوایی است و بی‌تقوایی موجب سیل، زلزله، گرانی و درگیری بین خودی و ناخودی‌ها است و اگر به جامعه‌ای بلا می‌رسد، این گناه است که مسبب آن می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز