خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر

کد خبر : ۱۴۴۷۲۲

۲۲ بهمن امسال نیز همچون تمامی ادوار گذشته، زمینه‌ای خواهد بود تا گفتمانی از شعارهای ملت ایران پررنگ‌تر مطرح شود. تحولات چند ماه گذشته حاکی ازآن است که شعار «استقلال» بیش از گذشته مد نظر مردم قرار دارد.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه به شرح زیر است:

دهه فجر یادآور یاد و خاطره ابرمردی چون خمینی کبیر(ره) است که تا ابد، نام بلندش بر جریده زرین تاریخ و در قلب ملت قهرمان ایران و تمامی آزادی‌خواهان جهان ثبت و ضبط گردیده است.

امروز خداوند بزرگ را شاکریم که به برکت همت و تلاش ملت ایران، به مرحله‌ای از استقلال، رشد و بالندگی رسیده‌ایم که چشم انداز درخشانی از پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی را، در مقابل دیدگان جهانیان قرار داده است.

پیشرفت‌های دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف، از علوم پزشکی گرفته تا علوم قضایی و دانش هسته‌ای، حکایت از به ثمر نشستن آرزوهای انقلابیون دارد که از بابت این الطاف و نعمات الهی، وظیفه سنگین شکر خداوند منان بر گردن مردم و تکلیف خطیر خدمت بی‌منت بر گردن مسئولین نظام نهاده است. البته امیدواریم دولتمردان محترم و فعالان عرصه‌ دیپلماسی، این دستاوردهای گرانقدر را قدردان باشند. در این میان شک نداریم که تلاش برای تحقیر و نادیده گرفتن دستاوردهایی چنین ارزشمند و ایجاد یاس و ناامیدی، و تیره و مبهم نشان دادن آینده روشن کشور، از جمله حربه‌هایی است که دشمنان همواره در راس برنامه‌های خود داشته و خواهند داشت. ‌‌ همان کسانی که سال‌هاست خیال باطل کرده‌اند که می‌توان با چنین روش‌هایی روند پیروزی‌های مستمر و پیوسته ملت ایران را متوقف کرد؛ غافل از آن‌که ملت بزرگ ایران در سال‌های حماسه و جهاد چنین ترفندهایی را پشت سر گذارده و بدون توجه به سر و صداهایی که نشانه ضعف و عجز دشمنان این ملت است، اینک با شتاب بیشتری به سمت اوج و برداشتن گام‌های ترقی حرکت می‌کند.

البته با توجه به پیامد‌ها و تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی ایران از دوران شکل‌گیری تا زمان معاصر، روحیه استکبار ستیزی آن، همیشه در کانون توجهات بوده است. برای دوستان امیدآفرین، الهام بخش و به عنوان یک الگو و همیشه یار و یاور و برای دشمنان بیم‌آفرین، رقیب جدی ورسوا کننده توطئه‌های آنان در همه‌ عرصه‌ها بوده است. بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی با محوریت الگوی گفتمان انقلاب اسلامی در حال پیگیری و شکل‌گیری است.

۲۲ بهمن امسال نیز همچون تمامی ادوار گذشته، زمینه‌ای خواهد بود تا گفتمانی از شعارهای ملت ایران پررنگ‌تر مطرح شود. تحولات چند ماه گذشته حاکی ازآن است که شعار «استقلال» بیش از گذشته مد نظر مردم قرار دارد.

وقوع انقلاب شکوه‌مند اسلامی، استقلال سیاسی را در کشور نهادینه کرد و به دنبال آن با اعمال تحریم‌ها توسط استکبار جهانی، وقوع جنگ و… استقلال اقتصادی مورد توجه قرار گرفت.

«استقلال» تک‌وجهی نیست و دارای ابعاد وشعار جامعی است که در کلیت، عدم استیلای بیگانگان بر شئون این ملت است. البته این روز‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی، بعد اقتصادی آن بیشتر مد نظر است. مقصود از استقلال در این حوزه آن است که جامعه بتواند نیازمندی‌های خود را در حد قابل قبولی از رفاه تولید کند و در اداره‌ امور اقتصادی نیازمند و متکی به دیگران نباشد؛ بنابراین استقلال اقتصادی به معنا خودبسندگی در رفع نیازهای اساسی و جلوگیری از سلطه‌ کشورهای دیگر بر اقتصاد بومی است.

از دهه‌ فجر سال گذشته تااکنون، دورانی پرتلاطم و پرامید، رهایی بخش و احیا کننده ارزش‌های دینی و الهی با مردم مسلمان در کشورهای اسلامی را پشت سر گذاشتیم. با تاسی به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، بر مسئولان ودست‌اندرکاران قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه و دیگر سازمان‌هاست که با توجه به قوت‌ها و ضعف‌های داخلی در نظام و نیز فرصت‌ها و تهدیدهای محیط جهانی و منطقه‌ای به وظیفه‌ خطیر خود در توجه به ظرفیت‌های درونی نظام توجه و عمل کنند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر ودر آستانهٔ ۲۲ بهمن، ضمن تجدید میثاق با امام خمینی(ره) شهدای گرانقدر، چونان سربازی گمنام و تسلیم فرامین و منویات مقام معظم رهبری، برای تحقق و جهانگیرشدن گفتمان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و همچون قطره‌ای در اقیانوس پرشکوه حضورامت حزب‌الله در راهپیمایی عظیم بیست و دوم بهمن شرکت کرده و نابودی آمریکا، صهیونیسم و پیروزی اسلام، مسلمانان و ملت‌های مظلوم جهان را فریاد خواهد زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز