خبرگزاری کار ایران

ترقی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باید هر دو جناح سیاسی ادبیات خود را اصلاح کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۶

این اشکال به اصول گرایان وارد است که به صورت متمرکز و سازماندهی شده نسبت به مسائل کشور موضع رسمی و جمعی اتخاذ نمی‌کند تا مواضع متفرق به حساب آنان نوشته نشود، امیدوارم در آینده نزدیک اصول گرایان بتوانند قالب رسمی و جمعی و تابلوی مشخص حرکت کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: باید به طور جمعی هر دو طرف ادبیات خود را اصلاح و متعادل کنند. اگر بعد از آن کسی از ادبیات منطقی و درست عدول کرد قابل نقد جدی است، چه اصولگرایان و جه اصلاح طلبان باید این افراد را از خود مجزا کنند.

حمید رضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مرز بندی جناح‌های سیاسی از جمله اصول گرایان با گروههای تندرو گفت: برای جریان اصول‌گرا حفظ وحدت و انسجام ملی در کشور راهبردی اجتناب ناپذیر است و موضع این جناح در قبال دولت حمایت حکیمانه؛ نقد منصفانه و رصد هوشمندانه است.

وی افزود: بر اساس این استراتژی و هدایت‌های مقام معظم رهبری اصول‌گرایان خود را موظف به حمایت از دولت در مسیر تحقق ارمانهای انقلاب و حل مشکلات کشور و مردم می‌دانند و طبیعتاً در نقد عملکرد دولت به گونه‌ای عمل نمی‌کنند که موجب سوء استفاده دشمنان شود و اقتدار ملی را دچار آسیب کرده و وحدت جامعه را به هم بزند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا اضافه کرد: اگر کسانی در مجموعه اصول‌گرایان خارج از این چهارچوب موضع‌گیری کرده باشند این موضع فردی آنهاست و ارتباطی با مجموعه اصول گرایان ندارد. اگر چه امروز موضع اصول گرایان تبلور خاصی در چهره‌ای خاص ندارد، اما این جناح موضع گیری‌های رسمی را از طریق بیانیه و تصمیمات جمعی اعمال می‌کند.

ترقی مهم‌ترین شاخصه اصول‌گرایان را هماهنگی با مقام معظم رهبری و تنظیم رفتار و مواضع سیاسی خود با آهنگ رفتار ایشان توصیف کرد و افزود: ‌‌ همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ انتظار ایشان این است که با پرداختن به حواشی به متن آسیب نزنیم و اصول و‌ آرمانهای قانون اساسی همچنان شفاف در قالب نظام جمهوری اسلامی و مخالفت با استبداد طاغوتی مرز‌بندی با امریکا و اسرائیل و پیگیری هدف استقرار کامل نظام اسلامی در تمام جهان متبلور شود. به فرموده ایشان پرداختن به هر حاشیه‌ای که موجب اخلال در حرکت به سمت جامعه سازی اسلامی گردد، باید کنار گذاشته شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: البته این اشکال به اصول گرایان وارد است که به صورت متمرکز و سازماندهی شده نسبت به مسائل کشور موضع رسمی و جمعی اتخاذ نمی‌کند تا مواضع متفرق به حساب آنان نوشته نشود، امیدوارم در آینده نزدیک اصول گرایان بتوانند قالب رسمی و جمعی و تابلوی مشخص حرکت کند.

ترقی تصریح کرد قطعاً اگر مواضعی خارج از چارچوب اصول مورد تاکید مقام معظم رهبری مطرح شود، قابل نفی و رد است.

وی ادامه داد: امروز معیار‌ها برای تعیین اینکه کدام موضع تندروانه است یا نه مدون نیست، مثلاً بی‌سواد خواندن منتقدان با سیاست اعتدال نمی‌خواند. یا اگر قرار باشد از تندروی ایراد بگیریم باید به مواضع آقای ترکان خطاب به نمایندگان نقد وارد کرد. این اشکال هم به برخی از دولتیان وارد است و هم به کسانی که دولت را نقد می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید به طور جمعی هر دو طرف ادبیات خود را اصلاح و متعادل کنند. اگر بعد از آن کسی از ادبیات منطقی و درست عدول کرد قابل نقد جدی است، چه اصولگرایان و جه اصلاح طلبان باید این افراد را از خود مجزا کنند.

ترقی در پایان گفت: این ادبیات ادبیاتی است که در آن احترام مخاطب مورد نظر است. انصاف در آن رعایت می‌شود اصول گرایان باید کسانی را که از این ادبیات استفاده نمی‌کنند از خود جدا و تفکیک کنند تا مشخص شود این مواضع کل اصول گرایان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز