خبرگزاری کار ایران

قوامی در گفت و گو با ایلنا:

فقدان آزادی‌، چاپلوسی و نفاق را در جامعه ترویج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۳۶

برخی مدعی می شوند که ما خواهان بی بند و باری هستیم در حالیکه مردم ما زمانی ندای آزادی را سر دادند که در کشور بی بند و باری بیداد می کرد و آنها خواستار آزادی قلم، بیان و اندیشه بودند / آیا می‌توان اختلاس‌های صورت گرفته و نسبت‌های ناروا به برخی از شخصیت‌های برجسته کشور را اخلاقی توصیف کرد؟

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم تاکید کرد: هنوز با اهداف و آرمان هایی که مردم در سال‌های آغازین انقلاب مدنظر داشتند، فاصله داریم. وقتی نظام ما همسو با شعارهای اول انقلاب جمهوری اسلامی می‌شود باید احکام و دستورات اسلامی نیز به معنای واقعی کلمه در آن پیاده شود که یکی از آنها همان اخلاق اسلامی است.

سید ناصر قوامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، یادآور شد: سه شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اهداف اصلی ما بود که با وقوع انقلاب اسلامی تا حدی محقق شد.

وی با بیان اینکه هنوز تا تحقق کامل آزادی مورد نظر انقلابیون فاصله داریم، افزود: البته زمانی که ما از آزادی صحبت می‌کنیم برخی مدعی می شوند که ما خواهان بی بند و باری هستیم در حالیکه مردم ما زمانی ندای آزادی را سر دادند که در کشور بی بند و باری بیداد می کرد و آنها خواستار آزادی قلم، بیان و اندیشه بودند که هنوز هم به شکل قابل قبولی به آنها نرسیده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه می‌توانیم بگوییم که ما امروز در عرصه‌های مختلف دارای استقلال هستیم، گفت: در سال ۵۷ " نه شرقی و نه غربی " جزو شعارهای ما بود درحالی که متاسفانه امروز به برخی کشورهای شرقی همچون چین وابسته شده‌ایم.

وی افزود: اگرچه طی این سال‌ها به اهداف بلندی دست پیدا کردیم، اما هنوز با اهدافی که مردم در سال‌های آغازین انقلاب مدنظر داشتند، فاصله داریم. وقتی نظام ما همسو با شعارهای اول انقلاب جمهوری اسلامی می‌شود باید احکام و دستورات اسلامی نیز به معنای واقعی کلمه در آن پیاده شود که یکی از آنها همان اخلاق اسلامی است.

قوامی با طرح این مساله که امروز باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا اخلاق اسلامی در جامعه رشد پیدا کرده است، یا خیر، تصریح کرد: باید دید که اخلاق مد نظر پیامبر در جامعه امروز چه جایگاهی دارد. متاسفانه در جامعه امروز ما تهمت زدن و افترا نسبت به گذشته رشد داشته است. آیا می‌توان اختلاس‌های صورت گرفته و نسبت‌های ناروا به برخی از شخصیت‌های برجسته کشور را اخلاقی توصیف کرد؟ من معتقدم که ما در زمینه اخلاق طی ۳۵ سال کمی هم عقب‌گرد داشتیم.

قوامی علت اصلی بداخلاقی‌های سیاسی امروز کشور را فقدان شایسته‌سالاری عنوان کرد و گفت: متاسفانه رشد تبعیض در کشور موجب شده تا افراد در جایگاه واقعی خود قرار نگیرند و زمانیکه در یک کشور آزادی‌های مدنظر اسلام وجود نداشته باشد، سلامتی جامعه جای خود را به چاپلوسی و نفاق می‌دهد.

وی افزود: گاهی برخی افراد در لباس اسلام، اخلاق و دین با هدف گرفتن برخی پست‌ها ظاهر می شوند در حالیکه از درون اعتقادی به آنها ندارند و ظاهر و باطن آنها با هم متفاوت است. وقتی چنین فردی در مصدر کاری قرار گیرد ناهنجاری و نفاق خود را به مرور نشان می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر حضور چهره‌های شایسته از همه طیف‌ها در عرصه‌های مختلف یادآور شد: در مجلس سوم وقتی صحبت از رد صلاحیت برخی ملی مذهبی‌ها به دلیل تفاوت افکار آنها با امام بود، امام با طرح این مساله که مگر من اسلام هستم که فردی به دلیل مخالفت با من صلاحیتش مورد تایید قرار نگیرد، مانع رد صلاحیت این افراد شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم به همه شعارهای محوری خود در انقلاب برسند و جمهوریت و اسلامیت را به معنای واقعی کلمه در کشور شاهد باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان با اشاره به نقش دولت‌ها در تحقق اهداف انقلاب عنوان کرد: به هر حال باید قبول کرد که همه اهرم‌ها برای رسیدن به اهداف در اختیار دولت قرار ندارد و همانطور که آقای خاتمی اواخر دولت خود عنوان کرد من تنها یک تدارکاتچی بودم، حتی با همین فرض هم اگر دولتی بتواند تدارک خوبی برای امور کشور ببیند نیز شرایط متفاوت خواهد بود، هم اکنون تا حدی بویژه در بخش اقتصادی ثبات نسبی ایجاد شده است و امیدواریم به مرور شرایط بهتر از این شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز