خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه تهران:

دولت امریکا ورژیم صهیونیستی بزرگترین خطر برای جامعه بشری اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۱

نمایندگان باید لایحه بودجه رامطالعه نمایند و در موافقتها و مخالفتها آرام ومنطقی حرف بزنند. ضرورتی ندارد در مجلس حماسی صحبت کنیم و داد بزنیم در عین حال تعامل دولت و مجلس نیز از نکات مهمی است که باید برقرار گردد.

خطیب جمعه تهران اظهارات مقامات امریکایی را گستاخانه و مستکبرانه خواند و اظهار داشت: دولت امریکا ورژیم صهیونیستی بزرگترین خطر برای جامعه بشری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های امروز نماز جمه تهران با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب بزرگداشت دهه فجر را شکر نعمت حاکمیت دین در برابر ۵۷ سال دین ستیزی دانست و ادامه داد: آزادی در برابر ۵۷ سال خفقان کور و استقلال در برابر ۵۷ سال بردگی، دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بزرگداشت دهه فجر بیعت با روح امام عزیز و خون پاک شهیدان است. در جشن های پیروزی انقلاب باید مردم باشد و این جشن ها در مساجد و حسینیه ها برپا شود.

خطیب جمعه تهران در ادامه به بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد وبا توصیه به نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگان بودجه را واقع بینانه ببینند. جهت گیری عدالتمدارانه بودجه را مدنظرداشته باشند، ساختار درونی نظام را در تصویب بودجه تقویت کنند و در کنار معیشت به علم، فن آوری و فرهنگ دینی عنایت خاص نشان دهند.

وی ادامه داد: نمایندگان باید لایحه بودجه رامطالعه نمایند و در موافقتها و مخالفتها آرام ومنطقی حرف بزنند. ضرورتی ندارد در مجلس حماسی صحبت کنیم و داد بزنیم در عین حال تعامل دولت و مجلس نیز از نکات مهمی است که باید برقرار گردد.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به سخنان اوباما و جان کری در باره ایران، آن اظهارات را گستاخانه، مستکبرانه و آکنده از دورغ وتهدید خواند و افزود: اگر جامعه بشری به دنبال پیدا کردن خطر است خطر واقعی دولت امریکا و رژیم صهیونیستی هستند. ‌آنها همواره می گویند همه گزینه ها روی میز است، ملت بزرگ ما هم همه گزینه ها از جنس دفاع مقدس را روی میز دارد و اگر بخواهند دیوانگی کنند، آنها را به روز سیاه می نشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری کنفرانس ژنو ۲ را نمایش سیاسی شکست خورده توصیف کرد و با اشاره به اعتراف شرکت کنندگان این کنفرانس به شکست این نشست، ادامه داد: گروههای تکفیری در سوریه نه فقط برای این کشور بلکه برای کل بشریت خطرناکند این گروها حاصل ارتجاع عرب ودسیسه صهیونیست ها هستند.

وی افزود مشکل سوریه پیچید نیسیت، کنفرانس و نشست نمی خواهند، آمریکا و حامیانش برای تروریست ها سلاح نفرستند، مشکل سوریه با آ‌مدن مردم سوریه اعم از مخالفان وموافقان دولت پای صندوقهای رای و رقم زدن سرنوشت خودحل خواهد شد.

آیت االله خاتمی در ادامه به تحولات مصر اشاره کرد و اظهار داشت: مصر در حکومت مجدد نظامیان است و می خواهند دوره سی ساله نامبارک را که مصر را تبدیل به حیات خلوت رژیم صهیونیستی کرده بود، تکرار کنند.

خطیب نماز جمعه تهران به انحلال شورای اسلامی علمای بحرین اشاره کرد و افزود: این شورا برخاسته از متن مردم است به نظر می رسد دولت بحرین با دین و خدا و اسلام ناب محمدی مسئله دارد. آل خلیفه بدانند سرنگونی شاه معدوم در ایران سی و پنج سال پیش اتفاق افتاد و این باید عبرت آنان باشد. حکومت آنان با این ظلمها و ستمها باقی نمی ماند.

خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز تقوا را از عوامل عبور از گردنه های سخت زندگی دانست و با اشاره به تصریحات قران کریم تواصی به صبر و مقاوت تواصی به حق و تواصی به مرحمت ومهر را از توصیه های موکد قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: احساس مسئولیت در برابر یکدیگر و امر به معروف و نهی از منکر که نظارت همگانی است گامی برای صلاح جامعه است.

وی درادامه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور امریکا توصیه قران را پاسخ دادن به طرف مقابل در همان سطح دانست و افزود: وقتی رئیس جمهور امریکا علیه ملت ایران اراجیف می گوید باید در همان سطح به آنها جواب داده شود. عزت سی وپنج ساله مردم ایران مدیون مقاوت ایستادگی و همین شعار مرگ بر امریکاست.

آیت الله احمدخاتمی همچنین با اشاره به اینکه دشمنان نخواهند توانست مردم سالاری دینی حاکم برایران را ناموفق جلوه دهند، قانون مداری و شایسته سالاری را از ویژگی های تواصی به حق دانست.

وی با اشاره به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در باره معوقات بانکی مسولان اقتصادی را به مراقبت بیشتر واخذ ضمانت نامه های جدی فرا خواند و اظهار داشت: من مسئولان محترم بانکها را به حفاظت از پول مردم دعوت می کنم وهمچنین به شایسته سالاری در انتصابات. مسولان باید نیروهای مومن و متقی وبا لیاقت را به کار بگیرند ونه حزب و باند و گروه سالاری بلکه شایسته سالاری معیار انتخابات باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز