خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری انتخابات خانه احزاب توسط وزارت کشور غیرقانونی است / به وزارت کشور نامه نوشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۱۷

خانه احزاب منحل نشده است که بخواهد مجددا احیا شود / وزارت کشور باید به جای پاک صورت مسئله، به حل مسئله بپردازد و برگزاری انتخابات این نهاد توسط وزارت کشور یا هر نهاد دیگری به جز خانه احزاب، یک بدعت‌گذاری است / این نامه که به امضای تمامی اعضای شورای مرکزی رسیده است، دیروز به دبیرخانه وزارت کشور تحویل داده شد و ما درخواست کردیم که می‌خواهیم مجمع عمومی خانه احزاب را برگزار کنیم تا انتخابات هیات رئیسه آن نیز برگزار شود.

رئیس خانه احزاب برگزاری انتخابات هیات رئیسه خانه احزاب توسط وزارت کشور را غیرقانونی دانست و تاکید کرد: خانه احزاب منحل نشده است که بخواهد مجددا احیا شود و وزارت کشور نیز نباید رویه غیرقانونی دولت سابق را ادامه بدهد.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه‌کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و تصمیم آنها مبنی بر تشکیل جلسه وزیر کشور، معاون سیاسی وزیر و اعضای کمیسیون ماده ۱۰احزاب با ۱۳ تن از دبیران کل احزاب مطرح برای تصمیم گیری در خصوص وضعیت آینده خانه احزاب گفت: به این جلسه نیاز نیست، چرا که خانه احزاب منحل نشده است که بخواهد مجددا احیا شود و یا حکمی از سوی هیچ نهاد قضایی دریافته نکرده است که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بخواهد به وضعیت آن رسیدگی کند.

وی با اشاره به اقدام وزارت کشور دولت دهم در پلمپ دفتر خانه احزاب و توقیف اسناد این نهاد مدنی اظهار داشت: گویا وزارت کشور به جای حل مسئله خانه احزاب و پس دادن مدارک این نهاد مدنی به شورای مرکزی و رفع پلمپ آن، می‌خواهد در امور یک نهاد مدنی دخالت کند.

رئیس خانه احزاب ادامه داد: وزارت کشور باید به جای پاک صورت مسئله، به حل مسئله بپردازد و برگزاری انتخابات این نهاد توسط وزارت کشور یا هر نهاد دیگری به جز خانه احزاب، یک بدعت‌گذاری است که با روح این دولت که می‌خواهد حامی حقوق تضییع‌شدگان باشد، منافات دارد.

کاشفی با بیان اینکه عده‌ای که در پنجمین دوره انتخابات خانه احزاب رای نیاورده‌اند، حال برای رسیدن به خانه احزاب نقشه کشیده‌اند، خاطرنشان کرد: انتخابات پنجمین دوره هیات رئیسه خانه احزاب براساس قانون برگزار شد و اعضای هیات رئیسه و روسای کمیته‌ها نیز با رای اعضای مجمع عمومی انتخاب شدند و حال کسانی که در این انتخابات رای نیاورده‌اند برای این نهاد مشکل ایجاد کردند و نمی‌خواهند رای اکثریت را بپذیرند.

رئیس خانه احزاب با اشاره به دیدار چندی پیش اعضای هیات رئیسه خانه احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در این دیدار ما درخواست کردیم که وزارت کشور اسناد توقیف‌شده‌مان را به ما استرداد کند و ساختمان پلمپ شده یا یک ساختمان دیگری در اختیار هیات رئیسه خانه احزاب قرار دهد اما پس از آن دیدار، جوابی به درخواست ما ندادند.

وی از نامه خانه احزاب به وزارت کشور خبر داد و اذعان داشت: این نامه که به امضای تمامی اعضای شورای مرکزی رسیده است، به دبیرخانه وزارت کشور تحویل داده شد و ما درخواست کردیم که می‌خواهیم مجمع عمومی خانه احزاب را برگزار کنیم تا انتخابات هیات رئیسه آن نیز برگزار شود.

کاشفی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات هیات رئیسه توسط وزارت کشور غیرقانونی است، اظهار داشت: برگزاری انتخابات خانه احزاب مصداق دخالت در امور یک نهاد مدنی غیر دولتی است.

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: باید مسئولان وقت وزارت کشور در دولت سابق و اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نسبت به اقدام غیرقانونی‌شان در توقیف اسناد و بستن خانه احزاب پاسخگو باشند و مسئولان وزارت کشور فعلی نیز نیاید راه و منش حزب‌ستیزانه و غیرقانونی دولت قبل را ادامه بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز