خبرگزاری کار ایران

سید علی خمینی در دیدار با کوفی عنان و هیات همراه:

امیدواریم در جهان هیچ گزینه نظامی روی میز نباشد

کد خبر : ۱۳۹۹۸۳

جا دارد همه با هم در راستای نیل به صلح تلاش کنیم؛ کوششی که توسط همه صلح‌طلبان دنبال شده و متاسفانه کم‌تر جامه عمل پوشیده است.

نوه امام خمینی(ره) گفت: حاکمان باید طوری رفتار کنند که ظلم نکنند و مردم نیز عادت نکنند ظلم را بپذیرند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی عصر یک‌شنبه در دیدار کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل وهیأت همراهش گفت: تمام سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی بر پایه اندیشه امام خمینی(ره) استوار است و اگر بخواهیم تمام اندیشه اجتماعی ایشان را بیان کنیم، در یک جمله خلاصه می‌شود؛ این که کوشش کنیم در روابط اجتماعی و بین‌المللی ظلم نکنیم و ظلم را نپذیریم.

نوه امام خمینی(ره) هم‌چنین تاکید کرد: حاکمان باید طوری رفتار کنند که ظلم نکنند و مردم نیز عادت نکنند ظلم را بپذیرند.

او ادامه داد: اگر این دو گزاره در جهان جامه عمل بپوشاند و توسط تمام صلح خواهان دنیا دنبال شود، تمام مشکلات جهان امروز ما حل می‌شود و بی‌شک با دنیای بهتری روبه‌رو خواهیم بود.

یادگار امام اضافه کرد: جا دارد همه با هم در راستای نیل به صلح تلاش کنیم؛ کوششی که توسط همه صلح‌طلبان دنبال شده و متاسفانه کم‌تر جامه عمل پوشیده است.

سیدعلی خمینی با یادآوری تلاش‌های مرحوم نلسون ماندلا، از تلاش‌های آن فقید در بسط و گسترش صلح در دنیا آرزو کرد که جهان پیش رو، جهانی آرام تر و هم‌سو با صلح باشد و گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این دیدار کوفی عنان با ابراز خوشحالی از حضور در ایران، حضور در مرقد امام و دیدار با نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را از افتخارات خود عنوان کرد و گفت: هیأتی که همراه من آمده اند، صلح‌طلبانی از سراسر جهان هستند و تلاش دارند صلح را در دنیا پایدارتر کنند.

رییس‌جمهور پیشین فنلاند، رییس‌جمهور پیشین مکزیک و اسقف اعظم کیپ تاون، دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد را در این مراسم همراهی می‌کردند.

هم‌چنین تعدادی از معاونان و مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز