خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تکذیب نامه انتقاد به توافق ژنو به مقام معظم رهبری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۹

آقای تهرانچی که در حال حاضر ریاست دانشگاه شهید بهشتی را برعهده دارد به پیشنهاد بنده و با حکم آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان معاونت علمی و فناوری این مرکز منصوب شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشتن نامه ای به همراه بعضی از مسئولان به مقام معظم رهبری در انتقاد به توافقنامه ژنو را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار خود با وانگ ویگ وانگ رئیس اکادمی علوم اجتماعی جامعه چین که ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص این دیدار، گفت: این دیدار با ریاست آکادمی علوم اجتماعی چین که از اعضای موثر حزب کمونیست چین هستند صورت گرفت که این دیدار بسیار مثبت و سازنده بود.

وی ادامه داد: قرار ما این شد که این دیدار ها و تبادل نظرات بین این دو موسسه ادامه پیدا کند و در حقیقت به دولت هایمان در جهت تبیین مواضع دو کشور و تلاش در جهت توسعه روابط و فراهم کردن زمینه های مطالعاتی روابط دوجانبه منطقه ای و بین المللی ایران و چین کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور چین در اجلاس شانگهای، خاطرنشان کرد: روسای جمهور دو کشور در این دیدار قرارگذاشتند که روابط ایران و چین را به صورت راهبردی توسعه دهند و ریاست آکادمی علوم اجتماعی چین نیز در ابتدای سخنانشان گفتند که در راستای همین تصمیم به ایران آمده اند.

ولایتی تأکید کرد: ما در این دیدار به این نتیجه رسیدیم که روابط راهبردی ایران و چین به نفع صلح منطقه ای است.

وی در پاسخ به این سوال که ریاست معاونت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به تازگی تأسیس شده است را چه کسی برعهده خواهد گرفت، تصریح کرد: در طی روزهای گذشته آقای تهرانچی که در حال حاضر ریاست دانشگاه شهید بهشتی را برعهده دارد به پیشنهاد بنده و با حکم آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان معاونت علمی و فناوری این مرکز منصوب شده است.

ولایتی ادامه داد: امیدواریم با حضور دکتر تهرانچی در این مرکز بعنوان معاونت علمی و فناوری بتوانیم در این حوزه تحقیقات لازم و مورد نیاز کشور را تا آنجا که در محدوده وظایف ما است دنبال کنیم و به نوعی هماهنگی بین مراکز مختلف مطالعاتی در حوزه فناوری و علمی در این مرکز صورت بگیرد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که گفته می شود شما به همراه آقای شمخانی و دیگر مسئولان نامه ای به مقام معظم رهبری در انتقاد از توافقنامه ژنو نوشته اید، گفت: بنده از این نامه اطلاعی ندارم.

در ادامه وانگ ویگ وانگ رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین و عضو حزب کمونیست چین در خصوص این دیدار، خاطرنشان کرد: ایران یکی از قدرت های بزرگ در منطقه و دارای منابع عظیم نفت و گاز است و چشم انداز بسیار خوبی در زمینه انرژی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما می خواهیم دوستی بین دو دولت و ملت مستحکم تر شود و سعی می کنم تبادلات و همکاری های دوجانبه در همه زمینه های از جمله زمینه های علمی و تکنولوژی تقویت بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز