خبرگزاری کار ایران

فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولین مراقب قرمز شدن رابطه دولت و مجلس باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۵۱

در مجلس به رغم اینکه گروه کوچکی در رابطه دولت دارای نگاه افراطی و تندروانه هستند اکثریت نمایندگان مجلس نگاهی اعتدالی دارند / معاون پارلمانی رئیس جمهور عنصری توانا در بهبود روابط است و آقای انصاری می توانند موجب کاهش اختلافات شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: زمانی که نمایندگان مجلس به وزرا رأی اعتماد دادند نشان دهنده وضعیت سفید بود که اکنون با افزایش حجم سوال‌ها و کارت زردها وضعیت نیز زرد شده است و باید مراقب بود که این رابطه به کارت قرمز و وضعیت قرمز کشیده نشود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه با آغاز کار دولت روحانی ماه عسلی میان دولت و مجلس شکل گرفت که انتظارها را بیش از پیش کرد، عنوان کرد: تعداد سوال ها و تذکرات نسبت به دولت گذشته آنچنان افزایش پیدا نکرده است، اما نکته‌ای که نگران کننده است و باید به آن توجه شود، این است که در ابتدای دولت یازدهم قرار داریم و ادامه یافتن این رویکرد نگران کننده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کارهای صورت گرفته در دولت نهم و دهم اظهار کرد: در دولت گذشته امور نظارتی و دولتی به کندی انجام می‌شد و اختلافات محوری سیاسی و اقتصادی وجود داشت.

وی آغاز اختلاف‌ها را از عدم رای اعتماد به۳ وزیر و ندادن رای اعتماد پیاپی به وزیر ورزش دانست و ابراز کرد: پس از آن انتخاب برخی استاندارها که با نظر نمایندگان تضاد داشت به این اختلافات دامن زده شد و اکنون که زمان انتخاب مسئولان شهرستانی است باید مواظب بود، در حوزه های شهرستانی این اختلافات بوجود نیاید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رابطه مجلس و دولت در حدی خراب نیست که در مصاحبه ها از آن بحثشود ابراز کرد: ایجاد یک سازوکار برای ارتباط بین مجلس و دولت را ضروری است و رئیس جمهور و رئیس مجلس می توانند با معادله‌ای که در سران سه قوه وجود دارد و در جلسات خودشان به بهبود رابطه بین این دو قوه بحثو تبادل نظر کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس به رغم اینکه گروه کوچکی در رابطه دولت دارای نگاه افراطی و تندروانه هستند اکثریت نمایندگان مجلس نگاهی اعتدالی دارند.

فلاحت پیشه معاون پارلمانی رئیس جمهور را عنصری توانا در بهبود روابط دانست و گفت: آقای انصاری می‌توانند موجب افزایش رابطه دولت ومجلس و همچنین کاهش اختلافات شوند و مانع آن شوند که کارت زردها نشان دهنده رابطه این دو نهاد شود.

وی ادامه داد: زمانی که نمایندگان مجلس به وزرا رأی اعتماد دادند نشان دهنده وضعیت سفید بود که اکنون با افزایش حجم سوال‌ها و کارت زردها وضعیت نیز زرد شده است و باید مراقب بود که این رابطه به کارت قرمز و وضعیت قرمز کشیده نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از نظر فنی اگر تداوم اختلافات موجب شود که دولت و مجلس به سازوکاری برای ایجاد یک رابطه خوب دست پیدا نکنند و افراطی گری برخی نمایندگان متوقف نشود، باید در هوشمندی دولت شک کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه یافتن اختلافات را موجب تبدیل شدن حاشیه به متن دانست و اظهار کرد: در گذشته اختلاف به حدی رسید که دولت و مجلس اصولگرا نتوانستند کارهای روزمره خود را بدون حاشیه انجام دهند. که این امر با توجه با اینکه دولت یازدهم فراجناحی است و سیاست هایش نزدیکی زیادی به اصلاح طلبان دارد و ادامه یافتن اختلافات تبعات زیادی دارد و ممکن است دولت و مجلس را به حاشیه براند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز