خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اهل سنت زاهدان:

راه حل کشورهایی که اختلاف گفتمانی دارند، تشکیل دولت های فراقومی است

کد خبر : ۱۳۷۹۶۵

کنفرانس جهانی باید اختلاف بین مذاهب را آسیب شناسی و راههای وحدت را بررسی کند / چنانچه کوچکترین تعرضی به جمهوری اسلامی وارد شود اولین افراد اهل سنت خواهند بود که جلوی آنها خواهند ایستاد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: راه نجات همه کشورهایی که درآنها اختلافات گفتمان وجود دارد را در مشارکت در حل مسائل و تشکیل دولت فراملی و فرا قومی می بینم و معتقدم که جمهوری اسلامی و بزرگان ما در جمهوری اسلامی باید زمینه ای را فراهم کنند تا اختلاف بین سنی و شیعه در کشور هایی همچون عراق وسوریه با گفتگو و مشارکت برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درمراسم اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مولوی عبدالحمید در سخنانی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان ما هرگز راضی نیستند که ما در کنار هم قرار بگیریم و آرزوی رویارویی ما با یکدیگر را دارند در این شرایط حساس این جمع و مجلس و کنفرانس نعمت بزرگی است که باید از بابت آن خدا را شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند تفرقه را نمی پذیرد و هر کس تفرقه در بین مسلمین ایجاد کند به عذاب دنیا گرفتار خواهد شد، تاکید کرد: ما باید به مشترکاتی همچون قرآن عظیم الشان چنگ بیاندازیم و از تفرقه بپرهیزیم.

وی در ادامه افزود: علاوه بر قرآن و پیامبر ما مشترکات فراوان دیگری از مطهرات گرفته تا فرزندان حضرت رسول(ص) با هم داریم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اهل بیت اهل سنت در ایران اسلامی تقریبا مسیرشان با مسیر تقریب است و همانطور که شاهد بودیم از بعد از انقلاب تاکنون از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده اند و در صحنه های مختلف حضور پیدا کرده اند و به جرأت می توانم بگویم بسیاری از برادران اهل سنت برای رأی دادن در انتخابات حتی از برادران شیعه هم جلو تر بوده اند.

وی در ادامه افزود: من اعلام می کنم چنانچه کوچکترین تعرضی به جمهوری اسلامی وارد شود اولین افراد اهل سنت خواهند بود که جلوی آنها خواهند ایستاد.

وی در ادامه تاکید کرد: کنفرانس جهانی باید اختلاف بین مذاهب را آسیب شناسی و راههای وحدت را بررسی کند.

مولوی عبدالحمید بابیان اینکه در اجرای عدالت همه اقلیتها دغدغه دارند، گفت: من به نوبه خود به همه کشورهای اسلامی توصیه می کنم که همه اقلیتهای سنی و شیعه را دریابند و به آنها رسیدگی کنند و بین آنها تفاوتی قائل نشوند و بدانند که در واقع این مهمترین چیزی است که در نهایت به اخوت می انجامد.

وی با اشاره به اینکه وحدت فقط این نیست که مدارس و مساجد شیعه وسنی یکی باشد، تصریح کرد: شیعه وسنی باید سعی کنند که به مشترکات چنگ بیاندازند. اختلافاتی که امروز در جهان اسلام مطرح است تند روی و تکفیر است.

وی در ادامه افزود: بنده راه نجات همه کشورهایی که درآنها اختلافات گفتمان وجود دارد را در مشارکت در حل مسائل و تشکیل دولت فراملی و فرا قومی می بینم و معتقدم که جمهوری اسلامی و بزرگان ما در جمهوری اسلامی باید زمینه ای را فراهم کنند تا اختلاف بین سنی و شیعه در کشور هایی همچون عراق وسوریه با گفتگو و مشارکت برطرف شود.

وی درپایان گفت: ما با نفوذی که در میان علمای اهل سنت داریم آمادگی داریم که در این زمینه همکاری لازم را انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز