خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

امریکا دیگر یک فرمان‌فرما در جهان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۰

دنیای غرب از الگویی برای مواجهه با ایران بهره برد که در هیچ یک از منازعات جهانی و در مقابله با هیچ کشوری از آن استفاده نکرد.

جانشین فرماندهی کل سپاه با تأکید بر شکست امریکا در مقابل ایران و امت‌های اسلامی گفت: امریکا دیگر یک امپراتور و یک فرمان فرما در جهان نیست بلکه او عاجز شده و شکست خورده است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع عظیم شرکت‌کنندگان در کنگره ملی سردار شهید محمدعلی شاه مرادی و ۱۰ هزار شهید عشایر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای عشایر کشور اظهار کرد: عاشورا تکیه‌گاه همه مجاهدان راه خدا و برای همه عصر‌ها و نسل‌هاست، بدون آن تکیه‌گاه مستحکم و بدون عبرت گرفتن از آن واقعه عظیم نمی‌توان در مقابل دنیای نیرومند مستکبر ایستادگی کرد.

سلامی افزود: دفاع مقدس، انتقال آن روح عظیم به زمان حال بود، دفاع مقدس و شهیدان آن، سند زنده صداقت مردم ماست و هنگامی که مردم آرزو کنند‌ای کاش در رکاب فرزند رسول خدا(ص) می‌بودند و قطعه‌قطعه می‌شدند و از امامشان در قلب حادثه دفاع می‌کردند.

جانشین فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه شهدا سند جاودانگی ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: شهدا معماران اصلی هویت انقلابی، اسلامی، عدالت‌خواه و آزادی‌خواه ملت مسلمان ایران هستند.

سلامی با اشاره به ویژگی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس همچون شجاعت، استقامت، ایستادگی، نبرد تا آخرین لحظه، کرنش نکردن در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان، ایستادگی بر اعتقادات در شرایط سخت، تأکید کرد: هنرنمایی شهدای ما این است که عَلَمی که به‌دست حضرت ابوالفضل(ع) در عاشورا به اهتزاز درآمده بود را در میدان دفاع مقدس به اهتزاز درآورند، آن‌ها توانستند همه آرزوهای دشمن را در هم بشکنند، اعتبار و اقتدار دشمن را نابود کنند.

سلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به عناصر شخصیتی سردار شهید محمدعلی شاه مرادی و ۱۰ هزار شهید عشایر کشور ابراز داشت: آنان با حس سلحشوری، ایمان خالصانه، صداقتی مثال زدنی، اخلاصی تمام‌نشدنی، شجاعتی وصف‌ناپذیر، فداکاری بی‌بدیل به جنگ علیه باطل پرداختند.

وی افزود: عشایر ما با سینه‌های ستبر، سرهایی به خدا عاریت داده‌شده، دل‌هایی دریایی در اوج خطر‌ها همچون حضرت ابوالفضل العباس(ع) که همواره از قلب سپاه دفاع می‌کردند، آنان هم جناح‌دار سخت‌ترین مقاطع صحنه‌های نبرد بودند.

وی افزود: سبقت گرفتن برای ملاقات خدا در میدان نبرد، آرام بودن در قلب حادثه، شاداب بودن در سختی‌ها از خصوصیات اصلی عشایر در جنگ بود.

جانشین فرماندهی کل سپاه با اشاره به آیه «ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم» تصریح کرد: اینکه شهدا چگونه توانستند به‌راحتی در آسمان جاودانگی پرواز کنند و خود را از تعلقات دنیوی، از پدر، مادر، همسر و فرزند‌‌ رها کنند را نمی‌دانیم، این‌یکی از ابعاد عظیم هنر مردان خداست که در دنیا سختی‌ها را به جان می‌خرند تا به آرامش حقیقی در آخرت دست یابند.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتحاد دنیا برای شکست انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس گفت: شهیدان ما این فتنه عظیم جهانی را از بین بردند و اراده یک ملت مسلمان و حب اهل‌بیت(ع) را برای اولین بار پس از صد‌ها سال در تاریخ حیات بشر به قدرت‌های بزرگ تحمیل کردند، این بخشی از شکوه ملت ایران است.

سلامی ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی با اقتصاد کشورهای عربی حامی صدام، قدرت زمینی و هوایی ارتش شوروی، بخش هوایی فرانسه، سلاح‌های شیمیایی آلمان، طراحی‌های انگلیس، مدیریت جهانی آمریکا، توپ‌های اتریش و نفربرهای برزیلی جنگیدیم.

وی افزود: آنچه که توانست ما را در اوج محاصره و نابرابری سلاح، در یک میدان ناموزانه قدرت، بر دشمن جهانی غلبه دهد، ایمان حقیقی و تجلی نور ایمان در دل رزمندگان و هدایت‌های الهی امام راحل به‌عنوان پرچم‌دار اسلام در عصر حاضر بود.

جانشین فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه می‌توان جنگ هشت‌ساله را سومین جنگ جهانی نامید، خاطرنشان کرد: ائتلافی که در این جنگ علیه ایران شکل گرفت به‌مراتب قوی‌تر از ائتلاف جبهه متفقین و متحدین در جنگ جهانی دوم بود.

وی با اشاره به حمله دشمن در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، تأکید کرد: دشمنان ما می‌دانستند که اگر ایران بتواند یک الگوی موفق از یک نظام سیاسی مستقل در جهان ارائه بدهد و نیز بتواند در مقابل همه‌ قدرت‌های جهانی بایستد و شکوفه‌های امید را در دل ملت‌های مستضعف و مسلمان جهان زنده کند، سلطه آنان را در جهان اسلام برچیده خواهد شد.

سلامی با استثنایی خواندن این انقلاب و در طول تاریخ گفت: این ملت با کنار زدن قدرت‌های شرق و غرب و مقابله با استکبار، درعین‌حال توانست به پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دست یابد.

جانشین فرماندهی کل سپاه با اشاره به تحریم‌ها و محاصره اقتصادی ایران گفت: دنیای غرب از الگویی برای مواجهه با ایران بهره برد که در هیچ یک از منازعات جهانی و در مقابله با هیچ کشوری از آن استفاده نکرد.

وی خاطرنشان کرد: آنان به دنبال ضربه‌زدن به زیرساخت‌های فکری و اعتقادی ما هستند و با ایجاد فتنه و بر هم زدن تعادل سیاسی ملت ایران، می‌خواهند به ما هجوم بیاورند.

سلامی ادامه داد: اما واقعیت این‌چنین نیست و هر آنچه دشمن از آن می‌ترسید، اکنون اتفاق افتاده است.

سردار سلامی با تأکید بر شکست امریکا در مقابل ایران و امت‌های اسلامی گفت: امریکا دیگر یک امپراتور و یک فرمان فرما در جهان نیست بلکه او عاجز شده و شکست خورده است.

وی اضافه کرد: امریکا در حال حاضر ۱۷ هزار میلیارد دلار بدهی دارد و این ناشی از این است که آنان مجبور شدند برای حفظ منافع حیاتی خود در منطقه حضور یابند.

سردار سلامی با اشاره به بیداری امت‌های اسلامی در چند سال اخیر گفت: در زمان کنونی، دیگر هیچ کشوری برای امریکا فرش قرمز پهن نمی‌کند، دیگر یک مقام آمریکایی به‌راحتی نمی‌تواند عرض یک خیابان در پایتخت یک کشور اسلامی را طی کند، دیگر مصر، لبنان و سوریه جولانگاه امریکا و صهیونیست نخواهد بود.

جانشین فرماندهی کل سپاه در پایان با تأکید بر اعتراف مقامات آمریکایی و نگرانی آن‌ها از آزاد شدن ایران و فروریختن تحریم‌ها گفت: آنان خوب می‌دانند در حال حاضر حل معادلات سیاسی منطقه و جهان بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

سلامی در پایان با اشاره به وجود مشکلات در داخل کشور تصریح کرد: دشمنان ما هم مشکلاتی دارند اما تفاوت ما و آن‌ها در این است که ما امید به خدا بسته‌ایم ولی آنان به‌جز قدرت‌های ظاهری هیچ تکیه‌گاهی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز