خبرگزاری کار ایران

وکیل فاطمه هاشمی با اشاره به اظهارات علی لاریجانی:

پرونده موکلم تنها با صدور رای مختومه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۷۷

اخرین دفاعیات از موکل بنده اخذ شده است و دادگاه برای صدور حکم یک هفته وقت دارد / صحبت‌های خانم هاشمی تنها در مقام امر به معروف بود و مصداق توهین محسوب نمی‌شود، بنابراین شکایت از آن نیاز به شاکی خصوصی دارد.

وکیل فاطمه هاشمی تاکید کرد:: با توجه به درخواست آقای لاریجانی مبنی بر مختومه اعلام نمودن این پرونده باید بگویم که طبق قانون دادستانی نمی‌تواند با توجه به اینکه مدعی العموم است شکایت خود را پس بگیرد. این پرونده جز با صدور رای قابل مختومه شدن نیست.

سید وحید ابوالمعالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به درخواست اخیر لاریجانی در خصوص مختومه نمودن پرونده فاطمه هاشمی عنوان کرد: ما هیچگاه ادعا نکرده‌ایم آقای لاریجانی از خانم هاشمی شکایت کرده است بلکه این شکایتی است که توسط مدعی العموم مطرح شده است.

وی افزود: مبنای این شکایت نیز مصاحبه‌ای از سوی فاطمه هاشمی بود. وی خطاب به رئیس مجلس و در واکنش به توهین یکی از نمایندگان نسبت به خانواده هاشمی عنوان کرد که ایکاش حقوق برادر من را نیز همچون برادر خودتان رعایت می‌کردید.

وکیل فاطمه هاشمی با بیان اینکه اخرین دفاعیات از موکل بنده اخذ شده است، ‌گفت: دادگاه برای صدور حکم یک هفته وقت دارد.

ابوالمعالی ادامه داد: با توجه به درخواست آقای لاریجانی مبنی بر مختومه اعلام نمودن این پرونده باید بگویم که طبق قانون دادستانی نمی‌تواند با توجه به اینکه مدعی العموم است شکایت خود را پس بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده جز با صدور رای قابل مختومه شدن نیست، تصریح کرد: صحبت‌های خانم هاشمی تنها در مقام امر به معروف بود و مصداق توهین محسوب نمی‌شود، بنابراین شکایت از آن نیاز به شاکی خصوصی دارد.

ابوالمعالی با اشاره به اینکه در جلسه بازپرسی خانم هاشمی فقط من حضور داشتم، گفت: در جلسه دادگاه نیز فرد دیگری به جز خانم مرعشی، فاطمه هاشمی بنده و آقای علیزاده طباطبایی حضور نداشت. و حتی سایر اعضای خانواده هاشمی نیز اجازه ورود به جلسه دادگاه را نداشتند.

گفتنی است‎؛ فاطمه هاشمی در روز ششم شهریور ۹۲ به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به رؤسای قوای قضائیه و مقننه در جریان رای اعتماد به وزرا به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده فاطمه هاشمی روز چهارشنبه هفته گذشته(۱۸ دی) در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده و به شکل غیر علنی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز