خبرگزاری کار ایران

حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت از ایفای نقش نهادهای غیرمسئول در حیطه احزاب بکاهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۹

احزاب باید چشم و گوش جامعه باشند و به هدایت جامعه کمک کنند / برای گسترش فعالیت‌های حزبی راهی جز اختصاص یارانه به احزاب نداریم.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص فعالیت‌های دولت و وزارت کشور در برداشتن جو امنیتی حاکم بر احزاب اظهار داشت: دولت توانسته تا حدودی از ایفای نقش نهادهای غیرمسئول در حیطه احزاب بکاهد و البته باید در این باره بیشتر تلاش کند.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار اخیر وزیر کشور با نمایندگان احزاب گفت: در این جلسه افراد از گرایش‌ها مختلف نظراتشان را با صراحت بیان کردند و آقای وزیر نیز با سعه صدر صحبت‌های نمایندگان احزاب را شنیدند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص صحبت‌های رحمانی‌فصلی گفت: استنباط من این است که ایشان اعتقاد دارند که نقش دولت حمایتی است، ولی احزاب باید مستقل باشند و متکی به دولت نباشند.

مشاور سید محمد خاتمی به تأثیر دیدار وزیر کشور با احزاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این دیدارها در گسترش فعالیت حزبی بسیار مؤثر است و بین دولت و احزاب تفاهم و تعامل ایجاد می‌کند. در جلسه اخیر مطرح شد که این جلسات به صورت منظم ادامه داشته باشد تا احزاب به صورت مستقیم با دولت ارتباط برقرار کنند.

وی تاکید کرد: به نظرم دیدار احزاب با رئیس‌جمهور می‌تواند به حل بهتر و بیشتر مسائل احزاب کند، البته معتقدم در جلسات بعدی باید عمق مطالب مطرح شده بیشتر شود.

وی همچنین افزود: احزاب باید چشم و گوش جامعه باشند و به هدایت جامعه کمک کنند. احزاب باید از سویی به دولت هم کمک کنند، اما کمک نباید به معنای تمجید از دولت باشد، بلکه احزاب باید انتقاد و پیشنهادهای سازنده هم داشته باشند. همچنین تشکل‌ها باید تعامل مناسب و سازنده‌ای با دولت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص فعالیت‌های دولت و وزارت کشور در برداشتن جو امنیتی حاکم بر احزاب اظهار داشت: دولت توانسته تا حدودی از ایفای نقش نهادی غیرمسئول در حیطه احزاب بکاهد و البته باید در این باره بیشتر تلاش کند.

حبیبی در مورد بحثمطرح شده درباره اختصاص یارانه دولتی به احزاب، ‌ گفت: این یارانه در حدی نیست که استقلال احزاب از بین ببرد. مبلغی که در گذشته به عنوان یارانه به احزاب اختصاص می‌یافته، آنقدر نبوده که لطمه‌ای به استقلال احزاب وارد کند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه تاکید کرد: ما برای گسترش فعالیت‌های حزبی راهی جز اختصاص یارانه به احزاب نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز