خبرگزاری کار ایران

محمد جواد لاریجانی در جمع خبرنگاران؛

ستاد حقوق بشر از حیثیت همه شهروندان دفاع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۴

جواب این قطعنامه به تفصیل توسط ستاد حقوق بشر اسلامی تهیه شده و وزارت امور خارجه آن را به سازمان ملل تحویل داده است که آن‌ها نیز این پاسخ را به عنوان سند منتشر کرده‌اند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: ما در ستاد حقوق بشر از حیثیت همه شهروندانمان دفاع می‌کنیم، چه آن‌هایی که محکوم باشند و چه آن‌هایی که در زندان هستند و چه آن‌هایی که آزادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد لاریجانی روز دوشنبه در حاشیه دومین همایش ملی نقش پژوهش در قانون گذاری در پاسخ به سوالی درباره ادعای اعضای هیات پارلمانی اروپا که گفته بودند قول دیدار را معاون امور بین الملل قوه قضاییه به ما داده بود، گفت: آن‌ها برای پوشاندن اقدامات ناروای خودشان این صحبت‌ها را کرده‌اند. البته ما در ستاد حقوق بشر از حیثیت همه شهروندانمان دفاع می‌کنیم، چه آن‌هایی که محکوم باشند و چه آن‌هایی که در زندان هستند و چه آن‌هایی که آزادند.

وی افزود: دفاع از شهروندانمان غیر از مجوز برای شکستن قوانین و رفتارهای دیپلماتیک است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درپاسخ به خبرنگاران درباره اینکه آیا قوه قضاییه با دیدار هیات پارلمانی اروپا با عوامل فتنه موافق بوده است، گفت: من فکر نمی‌کنم هیچ فردی در جمهوری اسلامی به آن‌ها گفته باشد که محرمانه و درجایی بدون اجازه با افراد دیگری ملاقات کنید.

وی ادامه داد: بنابراین هر عملی که آن‌ها انجام داده‌اند خطا بوده است و هیچ کس در مجلس و یا جای دیگر به آن‌ها مجوز نداده بود و لذا آن‌ها باید پاسخگوی اینکار غیر معقول و غیر مودبانه خود نسبت به جمهوری اسلامی باشند واز لحاظ سیاسی کاملا قابل فهم است که آن‌ها می‌خواستند به باقیمانده‌های جریان فتنه بگویند نترسید، ما هوایتان را داریم و با شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها احساس کردند که جریان فتنه تضعیف شده، بنابراین، این خط سیاسی دخالت غرب در کشور ما که خط بسیار ناکام و البته خلاف همه مقررات بین المللی است را دنبال کردند.

معاون قوه قضاییه اضافه کرد: بنابراین قاطعانه می‌گویم که چه مجلس، چه وزارت امور خارجه و اطلاعات و چه قوه قضاییه با درخواستی روبرو نبوده‌اند که آن را بررسی کنند و ثانیا اگر هم هیات پارلمانی غرب سوال می‌کردند که چنین درخواستی داریم و اجازه می‌خواستند حتما آن را رد می‌کردیم کسی با این رفتار نامناسب موافق نبود.

جواد لاریجانی درباره بیانیه ضد حقوق‌بشری علیه ایران، گفت: جواب این قطعنامه به تفصیل توسط ستاد حقوق بشر اسلامی تهیه شده و وزارت امور خارجه آن را به سازمان ملل تحویل داده است که آن‌ها نیز این پاسخ را به عنوان سند منتشر کرده‌اند.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری درباره عملکرد وزارت امور خارجه در ماجرای کشته شده ماجد الماجد تروریست تکفیری لبنان، گفت: این فعالیت‌ها فقط ریشه در منطقه ندارد و متاسفانه کشور عربستان در این دام گرفتار شده است.

وی ادامه داد: اما طراحی این حرکات تروریستی به سیاست‌های غرب و آمریکا در منطقه برمی گردد، همان‌هایی که روزی پرچم مبارزه با تروریست را بالا برده بودند، خودشان از حامیان روش‌های مختلف تروریستی هستند.

معاون قوه‌قضاییه با توصیه به کشورهای منطقه در حمایت نکردن از تروریست‌ها، گفت: طبیعتا نهادهای مختلف کشور از جمله وزارت امور خارجه باید مساله انفجار در مقابل سفارتمان در بیروت را دنبال کنند و ما نسبت به دیگر علمیات‌های تروریستی در منطقه هم حساسیت بالایی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز