خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در نشست مشترک احزاب با دولت:

احزاب در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۷

وقتی احزاب قدرتمند در جامعه شکل بگیرد از بسیاری از هزینه‌ها کاسته می‌شود.

دبیرکل حزب اراده ملت تاکید کرد: وقتی احزاب قدرتمند در جامعه شکل بگیرد از بسیاری از هزینه‌ها کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت در نشست مشترک احزاب با وزیر با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی معطل ماندن تحزب در کشور، گفت: قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی ایران را متکی بر آرای مردم می داند که تحقق این اصل بدون تحزب در کشور امکان پذیر نیست. افراد نمی توانند در سیاست باشند و بگویند که عضو هیچ حزب و گروهی نیستند زیرا عمل سیاسی متکی بر کار جمعی سیاسی است.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه این باور غلط که اگر کسی وابسته به حزبی نباشد یک مزیت و افتخار است، باید از بین برود، عنوان کرد: مردم زمانی احساس رضایت می‌کنند که به حقوق خود در چارچوب قانون اساسی برسند که یکی از راهکارهای رسیدن به این حقوق کار حزبی و تشکیلاتی قانونمند است.

وی افزود: بزرگ‌ترین مشکل ما تعریف نشدن جرم سیاسی است باید توجه کرد فعالیت سیاسی هزینه هایی دارد و کسانی که وارد عرصه سیاست می شوند باید بدانند که چه کنند و چه هزینه هایی باید بپردازند.

حکیمی پور در مورد لایحه جرم سیاسی نیز تصریح کرد: حتی در این طرح نیز درباره جرم سیاسی بحثیک جا و کاملی دیده نشده است در حالی که بدون توجه به این موضوع فعالیت سیاسی و حزبی در کشور ابتر می ماند.

دبیرکل حزب اراده ملت افزود: در کشور ما بسیاری از هزینه های انتخابات و تایید صلاحیت های افراد برعهده شورای نگهبان است در حالی که اگر احزاب فعال شوند این خود احزاب هستند که در گام نخست ممیزی می کنند و اگر کسی شایسته نباشد او را برای رسیدن به سمتی انتخاب نمی کنند.

این فعال سیاسی با بیان این که احزاب در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند، تاکید کرد: اینکه می‌بینیم گاهی فساد مالی و مدیریتی در کشور دیده می شود برای این است که احزاب فعال در کشور نداریم و اگر احزاب فعال داشته باشیم چنین رفتارهایی را کمتر خواهیم دید یا ریشه‌کن خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز