خبرگزاری کار ایران

کرباسچی در نشست مشترک دولت و احزاب:

حزبی کردن انتخابات بزرگ‌ترین خدمت به نظام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۴۸

اگر شخصیت‌های کشوری در احزاب حضور نداشته باشند و ترس از شکست یا پیروزی را به خود راه ندهند، احزاب شکل واقعی به خود نمی‌گیرند.

دبیر‌کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: ‌اگر دولت در کنار سیاست خارجی و حل پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌ها با حزبی کردن انتخابات از دخالت نهاد‌ها خدمت را به نظام جمهوری اسلامی انجام داده است.
به گزارش خبرنگار‌ ایلنا، غلامحسین کرباسچی در نشست مشترک دولت و احزاب که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه احزاب در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است، گفت‌: ‌این مورد توجه قرار گرفتن احزاب به شکل نفی است و دلیل آن ممکن است این باشد که چون در آن زمان معصوم وجود داشت و راه مشخص بود، اگر حزب به وجود می‌آمد آن احزاب نمی‌توانستنددر مسیر حق حر کت کنند.
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: اما در زمان غیبت که امور بر اساس اجتهاد و عقل انسانی ادامه می‌یابد، باید فضایی باشد تا در مسیر سیاسی و ا جرایی احزاب بتوانند اجتهاد کنند و باید متوجه باشیم یک حزب نباید خود را حق مطلق بداند.
وی با بیان اینکه مبنای وزارت کشور بر اساس سیاست و امنیت است، اظهار‌داشت‌: در امر امنیت کارهای خوبی انجام شده و نهادهای محتلفی وجود دارد، اما امر سیاست به انتخابات و اجرای آن مو‌کول شده است.
کرباسچی با اشاره به اینکه مصدق در زمان نخست وزیری‌اش ملی شدن صنعت نفت و اصلاح قانون انتخابات را در دستور کار خویش قرار داده بود، اظهار‌داشت‌: ‌اگر دولت در کنار سیاست خارجی و حل پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌ها با حزبی کردن انتخابات از دخالت نهاد‌ها و کانون‌های قدرت جلوگیری کند، بزرگ‌ترین خدمت را به نظام جمهوری اسلامی انجام داده است.
دبیر‌کل‌حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه شخصیت‌های کشوری فقط به احزاب نظر دارند، گفت: اگر شخصیت‌های کشوری در احزاب حضور نداشته باشند و ترس از شکست یا پیروزی را به خود راه ندهند، احزاب شکل واقعی به خود نمی‌گیرند.
وی ادامه داد‌: ‌دراین سال‌ها فقط آقای کروبی که از شخصیت‌های کشوری بودند به کار حزبی پرداخت و گرنه مابقی افراد فقط به احزاب نظر داشتند و اما از آن‌ها هیچ پشتیبانی نمی‌کردند‌.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز