خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دفاع از هاشمی بهانه‌ای برای حمله به هیات اروپایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۷

آقای رسایی قبل از آنکه به هیات پارلمانی اتحادیه اروپا درس بزرگواری و اخلاق بدهد باید به برخی اصولگرایان تندرو این درس‌ها را بیاموزد که هرچه به ذهنشان رسیده گفته‌اند و از هیچ تحقیر و توهینی هم نسبت به آقای هاشمی فروگذار نکرده‌اند / مطالبی که آقای رسایی و دوستانشان علیه آقای هاشمی از ۲۲ خرداد سال ۸۸ به این سو گفته‌اند از جمله در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها و نوشته‌ها و نطق‌ها صد پله از کار آن خانم توهین آمیز‌تر بوده است.

صادق زیباکلام اعتراض برخی اصولگرایان درباره اهانت به هاشمی را بهانه‌ای برای حمله آنان به هیات پارلمانی اتحادیه اروپا دانست و تصریح کرد: هاشمی هم عاقل‌تر از آن است که با آن سابقه کینه‌ای که از او دارند گمان کند آن‌ها نظرشان درباره او برگشته است.

این استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات برخی از اصولگرایان در خصوص اهانت به هاشمی از سوی هیات پارلمانی اتحادیه اروپا گفت: اگر هیات پارلمانی اتحادیه اروپا کار دیگری می‌کرد یا حتی اگر کاری هم نمی‌کرد باز هم اینان بهانه‌ای می‌یافتند تا از آمدن آنان به ایران انتقاد کنند.

وی افزود: من قبول دارم که رفتار آن خانم در آن دیدار دیپلماتیک برخورنده بوده، اما مطالبی که آقای رسایی و دوستانشان علیه آقای هاشمی از ۲۲ خرداد سال ۸۸ به این سو گفته‌اند از جمله در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها و نوشته‌ها و نطق‌ها صد پله از کار آن خانم توهین آمیز‌تر بوده است. این مساله بهانه‌ای قرار گرفت برای حمله به هیات پارلمانی اتحادیه اروپا.

زیباکلام اضافه کرد: آقای رسایی قبل از آنکه به هیات پارلمانی اتحادیه اروپا درس بزرگواری و اخلاق بدهد باید به برخی اصولگرایان تندرو این درس‌ها را بیاموزد که هرچه به ذهنشان رسیده گفته‌اند و از هیچ تحقیر و توهینی هم نسبت به آقای هاشمی فروگذار نکرده‌اند.

این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان این تحلیل عده‌ای را که می‌گویند ممکن است این نوعی موضعگیری برای بازگشت به سمت آقای هاشمی باشد را جدی تلقی کرد، گفت: آقای هاشمی عقلش بسیار بیشتر از آن است که با این جمله یا برخی جمله‌ها و موضعگیری‌هایی از این دست از کسانی که نماد‌ها اهانت به هاشمی در چهار سال و نیم گذشته هستند گمان کند اینان نظرشان نسبت به او برگشته است. این افراد و دوستانشان چنان بغض و کینه‌ای نسبت به هاشمی و خط میانه روی و اعتدال او دارند که این روش را کنار نمی‌گذارند و همین مشی را ادامه خواهند داد.

زیبا کلام در پایان گفت: اگر هم مشکلی میان آقای هاشمی و یکی از اعضای هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به وجود آمده این امر ربطی به اصولگرایان تندرو ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز