خبرگزاری کار ایران

هفتمین جلسه رسیدگی به اختلاس از بیمه‌ ایران: / ۵ /

متهم «ع. خ»: جزای شیطنت‌هایم را می‌کشم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۱۶

آقای قاضی شما به من می‌گوید که تو نماینده بیمه هستی متوجه چنین تخلفی نشدی، اما حسابرس شرکت هم متوجه این تخلفات نشده بود، من به مرور زمان اطمینان حاصل کردم که این کار درست است

متهم «ع. خ» با بیان اینکه من همه چک‌ها را با شناسنامه و کارت ملی در بانک می‌گرفتم، گفت: دراین میان شیطنت‌هایی هم کرده‌ام که هم اکنون جزای آن رامی‌کشم.
به گزارش خبرنگارایلنا، درابتدای هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران «ع. خ» در جایگاه قرار گرفت و اتهامات وی به شرح معاونت در اختلاس به میزان ۲میلیارد ۷۰۲ میلیون ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال و پولشوئی به همین میزان و همچنین تحصیل مال نامشروع میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به وی تفهیم شد.
«ع. خ» پس از قرار گرفتن در جایگاه همه اتهامات را رد کرد و گفت: «ه. ن» شوهر خواهر من بود و چکهایی را برای خرید ماشینهای خسارتی به من می‌داد و پس از درست کردن در تعمیرگاه آن‌ها را می‌فروختند. من در این خصوص دو مدرک دارم که نشان می‌دهد وی به من وکالت چنین کاری را داده است.
متهم در پاسخ به این سوال قاضی که چند فقره چک از «ح. ن» دریافت کرده‌ای، گفت: جمعا ۱۲۰ فقره دریافت کردم که همه آن‌ها را بدون کم و کاست به خودش تحویل دادم. وی نیز قبول کرده که من ریالی از وی نگرفته‌ام.
وی با بیان اینکه من همه چک‌ها را با شناسنامه و کارت ملی در بانک می‌گرفتم، گفت: دراین میان شیطنت‌هایی هم کرده‌ام که هم اکنون جزای آن رامی کشم.
«ع. خ» در پاسخ به این سئوال که چک‌ها را به کدام حساب واریز می‌کردید، گفت: معمولا به حساب خودم چک‌ها را می‌خواباندم البته ۵ الی ۶ موردآن را به حساب دخترم و. ۷ الی به ۸ رابه حساب همسرم گرفتم و همه آن‌ها را به «ح. ن» تحویل دادم.
متهم با اشاره به اینکه «ح. ن» شوهر خواهر من بود و به دلیل هر سال تشویق نامه‌های را که به او می‌دادند مشاهده می‌کردم، واشکالی در کار وی ندیده بودم، تصریح کرد: آقای قاضی شما به من می‌گوید که تو نماینده بیمه هستی متوجه چنین تخلفی نشدی، اما حسابرس شرکت هم متوجه این تخلفات نشده بود، من به مرور زمان اطمینان حاصل کردم که این کار درست است.
در ادامه قاضی کشکولی خطاب به متهم عنوان کرد: شما کار بیمه انجام می‌دادید و می‌دانستید برای دریافت چک باید پرونده ایجاد بشود، با چه توجیهی در پشت نویسی چک‌ها آدرس‌ها را عوض می‌کردیدکه متهم پاسخ داد: «ح. ن» ما را اینگونه توجیه می‌کرد که می‌خواهیم این چک‌ها را به آشنا بدهیم تا آن را تمام و کمال به ما پس بدهد.
وی ادامه داد: گویا یک بار آقای «ف» دو فقره چک ۲۲ میلیونی به فردی داده بود که وی مبلغ آْن را پس نداده بود. برای همین اصرار داشتند که آشنایان چک‌ها را دریافت کنند، ضمن اینکه من نماینده بیمه تنها در خصوص صدور گواهینامه بودم و دوره صدور چک ندیده بودم.
«ع. خ» در پاسخ به این سئوال که چطور وقتی همسر و دخترت دوره بیمه ندیده بودند برا ی آن‌ها چک صادر شد، گفت: ما تنها اعتماد و اطمینان کردیم شاید تنها ۲۰ مورد از این نوع چک‌ها صادر شد مابقی همه پشت نویسی داشت، اولین چک از سال ۸۴ وقتی که من به نمایندگی کرج رفتم وصول کردم و تا سال ۸۷ نیز این روند ادامه داشت.
وی در خصوص تعداد چک‌ها نیز گفت: آقای قاضی در خصوص تعدا چک‌ها هر چه را که شما در پرونده رویت کرده باشید قبول دارم.
«ع. خ» همچنین درخصو ص اتهام پولشویی اظهار داشت: آقای «ح. ن» و «د. ف» چک‌ها را پاس و امضا می‌کردند و آقای «ف» می‌گفت که من در اطرافیانم کسانی را دارم که چک‌ها را پاس کنند، بنابراین در هنگام تقسیم مبالغ عنوان می‌کرد که ۲۰ درصد آن را به اطرافیانم دادم درحالیکه خود آن‌ها را بر می‌داشت و مابقی بین او و «ح. ن» تقسیم می‌شد. پس از آن «ح. ن» تأکید داشت که خودش چک‌ها را پاس کند و به عبارتی همدیگر رادور می‌زدند، بدبختی ما از آنجا شروع شد که آن‌ها عنوان کردن این ۲۰ درصدر ابه اطرافیان خود داده‌اند.
وی افزود: من در بازجویی نیز گفته‌ام که وقتی از من پرسیده شد ۲۰ درصد را گرفتی گفتم «ح. ن» به گردن من حق دارد و هر چه می‌گوید، اما می‌خواهم یک مواجه حضوری باهم داشته باشیم واگر این مطلب را عنوان کرد، من می‌پذیرم. فردای آن روز با «ج. الف»، «د. ف»، و «ح، ن» مواجه شدیم واگر از آن تاریخ یک جا عنوان کرده باشد که ۲۰ درصد آن را به من داده من قبول می‌کنم.
در ادامه قاضی درخصوص اینکه متهم پیش از این اقرار کرده بود که ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان سهم وی بوده است، گفت: دروغ نگفته‌ام. «ح. ن» این مبالغ را بابت حق زحمه به من می‌داد به هر حال من همواره به تهران مراجعه داشتم و همین مبلغ زندگیم را می‌چرخاند. ضمن اینکه «ح. ن» اجاره ‌خانه من را می‌داد و هم اکنون اجاره بنده از‌‌ همان طریق پرداخت می‌شود.
در پایان «ع. خ» عنوان کرد که از تاریخ ۴/۸ / ۸۸ تا امروز در بازداشت به سر می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز