خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبر اولیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ائتلاف اصولگرایان شکننده خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۹

ممکن در کارزار سیاسی اصولگرایان دست به بحران‌سازی و غبارآلود کردن فضا بپردازند / افراد ریشه‌دار جریان اصولگرا همانند آقای باهنر و لاریجانی سعی در کاهش تفرق‌ها در جریانشان هستند که البته این تلاش‌ها بی‌فایده است.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس هشتم گفت: افرادی که در جبهه پایداری هستند، قبول نخواهند کرد که افرادی نظیر لاریجانی و باهنر مدیریت اصولگرایان برعهده بگیرند و از دیگر سو، طیف عاقل‌تر و سنتی جریان اصولگرا، به دلیل اینکه افراد نزدیک به جبهه پایداری به آقای احمدی‌نژاد و جریان مشایی نزدیک بودند، به آنها اعتمادی ندارند و البته به نظر می‌رسد جریان جبهه پایداری هم وزنی هم ندارند و در آخر به حاشیه می‌روند.
علی اکبر اولیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ائتلاف اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتا پس از شکست سنگین اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری که برایشان غافل‌گیر کننده هم بود، آنها تلاش می کنند تا دیگر بار به هر شکلی که شده است در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکست نخورند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصولگرایان تلاش خواهند کرد که پس عدم به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری، کرسی‌های مجلس را پس ندهند و برای همین نیز دست به اقداماتی نظیر بازسازی خود، تلاش برای اجماع به روی کاندیداها و افرادی که شانس بیشتری برای رای آوردن دارند و همچنین غبارآلود کردن فضا برای دیگر کاندیداها خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اگر ائتلافی هم در میان اصولگرایان شکل بگیرد شکننده است، خاطرنشان کرد: در میان اصولگرایان شاهد حضور طیف‌های متعددی از جبهه پایداری تا حزب موتلفه و افرادی نظیر لاریجانی و باهنر تا مصباح یزدی و حمید رسایی هستیم که دارای اختلافاتی اساسی و مبنایی با یکدیگر هستند و اگر ائتلافی هم میان اصولگریان شکل صورت بگیرد، شکننده است هر چند افراد ریشه‌دار این جریان سیاسی همانند آقای باهنر و لاریجانی سعی در کاهش تفرق‌ها در جریانشان هستند که البته این تلاش‌ها بی‌فایده است.
اولیا در پاسخ به این سوال اگر ائتلافی هم صورت بگیرد به کدام جریان اصولگر نزدیک‌تر خواهد بود، گفت: به نظر می‌رسد این ائتلاف به جریان ریشه‌دار و میانه‌رو جریان اصولگرا بالاخص جریان آقای لاریجانی نزدیک‌تر خواهد بود.
نماینده سابق مردم یزد در مجلس هشتم در ادامه افزود: افرادی که در جبهه پایداری هستند، قبول نخواهند کرد که افرادی نظیر لاریجانی و باهنر مدیریت اصولگرایان برعهده بگیرند و از دیگر سو، طیف عاقل‌تر و سنتی جریان اصولگرا، به دلیل اینکه افراد نزدیک به جبهه پایداری به آقای احمدی‌نژاد و جریان مشایی نزدیک بودند، به آنها اعتمادی ندارند و البته به نظر می‌رسد جریان جبهه پایداری هم وزنی هم ندارند و در آخر به حاشیه می‌روند.
اولیا در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان به آقای احمدی‌نژاد و جریان مشایی برای انتخابات مجلس همکاری خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به تجربیات قبلی اصولگرایان از احمدی‌نژاد اگر این پیشنهاد هم مطرح شود، نه آقای احمدی‌نژاد قبول می‌کند و نه جریان اصولگرا به دلیل ذهنیتی که جامعه از آقای احمدی‌نژاد دارد، حاضر به همکاری به این گروه خواند بود و اگر گروهی هم حاضر به همکاری با جریان آقای حمدی‌نژاد شود، افراد تندرو جریان اصولگرا و بالاخص جبهه پایداری خواهد بود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ممکن در این کارزار سیاسی اصولگرایان دست به بحران‌سازی و غبارآلود کردن فضا بپردازند، اما اصلاح‌طلبان نباید مرعوب اقدامات آنها شوند بلکه با درایت و عقلانیت و از طریق گفت‌وگو به اجماع برسند و با داشتن برنامه‌های کارشناسی شده و همگام شدن با مردم به تثبیت موقعیت‌شان که بعد از انتخابات ریاست جمهوری روز به روز بهتر می‌شود، بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز